Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by malarkey Fri Oct 13, 2017 10:25 am

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171926 messages in 1318 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Lawak MyMil

Page 1 of 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

View previous topic View next topic Go down

Lawak MyMil

Post by venez on Tue Apr 27, 2010 1:59 pm

original post by inno

BERTEMPUR DI ESTET

Aku ingat lagi pagi tu macamana. Matahari
pun belum panas lagi. Tapi masa tu badan aku dah berpeluh-peluh. Masa tu
aku berlari-lari dalam hutan dengan hanya bercawat. Lari pun lebih ke
arah tiada tujuan. Lari dan lari. Lari dari ditangkap jurulatih. Kalau
kena tangkap, letih juga kena belasah. Awal-awal pagi dah kena penampar
memang bukan satu idea yang menarik.

Penat
berlari tak henti-henti bagai dikejar **tooot** hutan, aku lepak sekejap
dekat bawah satu pokok besar ni. Bukan lepak lama mana pun. Lepak nak
ambil nafas. Penat woi lari membabi buta ni. Peluh mengalir perlahan
menuruni dada sasa aku. Perghh. Memang terserlah kejantanan aku masa tu.
Silap takde siapa nak tengok je. Dengan hati tak tenang aku melepak,
dari belakang dengar suara orang terjerit-jerit. Memang potong stim.
Cepat-cepat aku sambung lari.

Aku ingat lagi satu jurulatih ni. Hansak
nama dia. Orang dari Malaysia Timur. Tak pasti pula Sabah atau Sarawak.
Aku rasa dia bangsa Iban. Ganas beb dia ni. Dengan muka banyak jerawat
batu dia, memang nampak lagi ganas. Tapi cakap besar beb. Nak poyo je.
Tak padan pendek. Dapat hayun kayu kat keting dia pun sedap juga. Tapi
masa tu, dia lah jurulatih. Semua kena dengar cakap dia.

Lari
tanpa tujuan memang meletihkan. Lari punya lari, aku sampai satu
kawasan estet getah. Masa tu ramai juga penoreh yang tengah menoreh.
Yang tengah melepak hisap rokok pun ada. Aku punya penat masa tu memang
championship. Sampai nak bercakap pun tak boleh. Nafas pula macam tak
cukup. Kalaulah hidung aku ada empat lubang kan senang. Banyak sikit
boleh sedut. Suara jeritan jurulatih semakin kuat di belakang. Aku dah
tak tahu nak buat apa. Sekali aku nampak ada satu pondok di dalam estet
tu. Aku pecut ke sana.

Member-member aku yang kena tangkap semuanya
dibelasah dengan jurulatih. Dia punya tahap seksa memang championship
sampai member-member aku seorang pun tak bersuara walaupun ditampar
ditendang. Hansak lagilah semangat membelasah budak-budak yang kena
tangkap.

Penoreh-penoreh semua berhenti menoreh.
Semua pergi tengok budak-budak ni kena belasah. Tapi takde siapa pun nak
tegur. Ye lah, diorang faham ni semua latihan askar. Bukan macam
sesetengah pihak yang pergi komplen kat suratkhabar latihan anak diorang
yang masuk askar tu teruk. Padahal baru kena tampar. Kena tampar sikit
pun nak repot. Kalau taknak kena tampar, pergi kerja posmen la woi.

Aku hanya memerhatikan dari jauh. Memang
berjaya penyamaran aku. Entah baju siapa aku rembat dalam pondok tu.
Lagi kesian, entah pokok siapa aku main toreh. Hehe.

ops lupa nak kredit kepada [You must be registered and logged in to see this link.]

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by venez on Tue Apr 27, 2010 2:01 pm

original post by inno

MALAM PERTAMA

malam pertama menjalani latihan asas komando, Jasni dah kena tibai bagai nak gila. penampar, penumbuk, penerajang, penendang semua hinggap kat badan. rasa nak menangis pun ada. tapi Jasni tetap cuba bertahan. ada juga geng-geng Jasni yang kena sebat dengan ekor pari. memang badan menggelitik setiap kali sebatan hinggap di badan. takde dah bunyi-bunyi aduh, sakit mak, alahai kedengaran. cuma kedengaran ungkapan Allah hu Akhbar setiap kali ekor pari meratah tubuh.

“Hah! siapa yang rasa nak tarik diri taknak jadi komando angkat tangan
sekarang!”, kata jurulatih Manaf.

spontan dekat 20 orang angkat tangan. memang tak tahan sangat lah tu. tengok muka pun kesian. nak penampar pun tak sampai hati. tapi Jasni tak angkat tangan. Jasni steady. malu beb kalau tarik diri. memang kena kutuk dengan member ni, getus hati Jasni.

“ok. siapa yang nak berhenti pergi kumpul belakang belukar tu sekarang”, arah jurulatih Manaf.

daripada 20 orang tadi, makin ramai pula yang bangun menuju ke belakang belukar. tapi Jasni masih maintain. Jasni pantang menyerah. Jasni betul-betul kental. semua jurulatih turut menuju ke belakang belukar. Jasni bersyukur. dapat lah juga dia berehat fizikal dan mental sekejap.

daripada belakang belukar, kedengaran suara jurulatih Manaf,

“oooo...kau semua nak tarik diri ye!”

Pang! Pung! Keletang! Keletung!
Bak! Buk! Tom! Tom! Bak!

selepas hampir 10 minit bunyi-bunyi tersebut kedengaran dari belakang belukar, suasana jadi sunyi sepi.

tiba-tiba kedengaran suara jurulatih Manaf,

“hah! siapa nak masuk komando balik?”

“saya nak masuk balik!! saya menyesal keluar!! saya nak masuk komando balik!!

jurulatih Manaf senyum sampai ke telinga.

hehe aku paste cerita je..kelakar lak bacak..kredit kepada
[You must be registered and logged in to see this link.]

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by venez on Tue Apr 27, 2010 2:11 pm

ORIGINALLY BY INNO

MIHUN SINGAPORE

semua kadet tunduk manjamah mihun goreng singapura. senyap tak
kata apa. sedap sangat agaknya. semua makan dalam keadaan laju. seorang pun tak kata apa. Jasni seorang sahaja tak makan supper malam tu. dia cuma minum milo kerajaan yang disediakan.

“kenapa kau tak makan kadet?”, terdengar satu suara di belakang Jasni.

Jasni menoleh. kelihatan Roslan, leftenan muda bertugas sedang berpeluk tubuh memandang Jasni.

“saya kenyang tuan”, Jasni memberi alasan.

“sebelum aku terajang, baik ko pergi makan”, ugut Roslan.

perlahan-lahan mihun goreng singapura di depannya dimasukkan ke dalam mulut. dikunyah mihun tersebut perlahan-lahan. tawar bagai tiada rasa bagi Jasni.

“ok. semua kadet beratur kat luar!”, laung Roslan.

berlari-lari semua kadet meninggalkan dewan makan. macam askar-askar tak jadi makan dalam cerita Sarjan Hasan.

hasil laporan lawatan malam dibaca. bilik-bilik kadet mendapat teguran bilik kotor.

“apa lagi kadet. guling la!”, Roslan macam tak sabar-sabar nak membelasah.

10 minit berguling, Jasni muntah.

aku cakap dah aku taknak makan tadi!

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by innocentti on Tue Apr 27, 2010 4:42 pm

haha..new update

HISTERIA

Manan baring meniarap di atas katil. Letih. Badan pun banyak juga kesan calar. Petang tadi ada lawan ragbi. Memang penat. Tapi Manan tak kisah itu semua. Bila penat, panggil saja Jasni datang urut. Jasni pun bukannya ada sijil dalam bab mengurut ni. Tapi, bila senior dah suruh, buat je lah. Kalau tak, boleh hinggap penendang kat perut. Kena kes lagi serius, kena lompat bintang dalam keadaan bogel dalam tandas. Malu woi. Dulu masa tingkatan lima, engkau lah paling ganas kat sekolah. Buat huru hara kat kantin, ngurat awek tu, ngurat awek ni, pukul budak sana sini. Bila masuk askar, kena lompat bintang sambil bogel. Apa kes. Itu kalau junior-junior sekolah dapat tahu, dapat gelak je kau.



"Picit bahu aku ni Jasni. Lenguh betul", kata Manan.



Jasni hanya mendengar kata.



"Bawah sikit. Urut kepak aku", kata Manan lagi.



"Bawah lagi. Hah. Ok".



"Urut kat pinggang", kata Manan lagi.



"Ok. Urut bawah sikit".



"Bawah sikit lagi".



"Ok. Masuk dalam sikit".



"Ok. Cuba kau bau tangan kau", kata Manan.



Jasni histeria.
avatar
innocentti
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 3264
Reputation : 140
Join date : 20/04/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by venez on Tue Apr 27, 2010 5:37 pm

ok2, nih aku citer 1 kisah sempoi, maybe korang pernah dgr... Smile

Kisah nih berlaku diatas KD JEBAT semasa final demo Eks Angsa tahun 2006.. Alkisah selepas demo menyusup masuk kapal dari udara dan laut selesai, Panglima ketiga-tiga perkhidmatan besembang sambil menyatakan kehebatan Pasukan Khas masing2... TDM dgn kehebatan GGK dia, TLDM dgn kehebatan PASKAL dia dan x lupa TUDM dgn kehebatan PASKAU dia.. dari sembang2 kosong di bridge terus jadi sembang serius ke main deck...

'Korang x percayake yang PASKAL aku yang paling hebat dan berani antara ketiga-tiga pasukan khas dlm ATM' kata PTL

'ha3, mana ada, GGK yang paling hebat dan berani dlm ATM' ujar PTD

PTU x berkata apa2, sekadar senyum..

'apa kata kita adakan pertandingan utk melihat keberanian anggota pasukan khas kita' kata PTD

'baik, sy mulakan dgn anggota PASKAL saya' kata PTL sambil melihat kiri kanan utk mencari anggota paskal.. 'Trooper' sergah PTL kepada seorang anggota PASKAL

'Panglima' jawab anggota PASKAL tersebut sambil berlari kehadapan PTL dan terus berdiri tegak

'aku nak kau pusing KD Jebat nih dgn gaya renangan PASKAL (ikat kaki n tangan sambil pisau di mulut) dlm masa 4 minit, go' arah PTL

'baik panglima' jawab trooper PASKAL sambil menyiapkan diri dan terus terjun berenang gaya PASKAL keliling KD JEBAT...

3 minit 30 saat berikutnya

'Siap Panglima' kata trooper sambil berdiri tegak dihadapan PTL

dato2 tgk, budak aku buat 3 minit, 30 saat jerk' ujar PTL sambil menunjukkan 'thumb up' kepada trooper dia..

' baik dato, tgk anggota komando sy pulak beraksi' jawab PTD sambil mata memerhatikan anggota2 di atas deck utk mencari mangsa

'komando' jergah PTD

'panglima' jawab sorang komando sambil berlari dan menghentak kaki di hadapan PTD

'aku nak ngko dgn complete FSMO berenang keliling KD JEBAT dlm masa 3 minit' arah PTD

'baik panglima' jawab anggota GGK dgn ringkas dan terus terjun kedalam laut complete FSMO...

2 minit 50 saat berikutnya

'siap panglima' ujar anggota komando sambil berdiri dihadapan PTD

'hah, dato2 semua tgk, anggota aku buat baru 2 minit 50 saat jerk' kata PTD sambil tersenyum dan mencekak pinnggang

'dato, kami tgk dato asyik senyum jerk' kata PTD kepada PTU

'bukan saja2 aku senyum, dato2 belum tgk kegilaan dan keberanian anggota PASKAU lagi' jawab PTU dgn senyum lebar

'mustahil nih, xkan ada org yang boleh hebat dari GGK, cuba dato buktikan' ujar PTL

'baik, kejap sy cari anak buah sy jap' jawab PTU sambil pusing kira kanan cari anggota PASKAU yang selalu invisible, he3

'adapun, kopral.. datang sini kejap' arah PTU kepada seorang anggota PASKAU

'ya dato, ada apa?' jawab anngota PASKAU sambil jalan slow rock kearah PTU, setiba didepan PTU terus berdiri senang diri didepan PTU

'aku nak ngko pikul enjin bot RIB nih dan berenang keliling KD Jebat dlm masa 2 minit' arah PTU

'2 minit? panglima gila ke? mana ada org boleh buat dlm masa 2 minit, silap2 kalau gopoh2 mau tenggelam kat bawah kapal' jawab anggota PASKAU dgn selambe

'ha, dato2 semua tgk, betapa berani, gila n smartnyer anggota PASKAU sy nih' kata PTU sambil tersenyum lebar dek kerenah anak buahnyer

PTD dan PTL terus tersenyum...

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by blankrasta on Tue Apr 27, 2010 6:57 pm

Spoiler:
venez wrote:ok2, nih aku citer 1 kisah sempoi, maybe korang pernah dgr... Smile

Kisah nih berlaku diatas KD JEBAT semasa final demo Eks Angsa tahun 2006.. Alkisah selepas demo menyusup masuk kapal dari udara dan laut selesai, Panglima ketiga-tiga perkhidmatan besembang sambil menyatakan kehebatan Pasukan Khas masing2... TDM dgn kehebatan GGK dia, TLDM dgn kehebatan PASKAL dia dan x lupa TUDM dgn kehebatan PASKAU dia.. dari sembang2 kosong di bridge terus jadi sembang serius ke main deck...

'Korang x percayake yang PASKAL aku yang paling hebat dan berani antara ketiga-tiga pasukan khas dlm ATM' kata PTL

'ha3, mana ada, GGK yang paling hebat dan berani dlm ATM' ujar PTD

PTU x berkata apa2, sekadar senyum..

'apa kata kita adakan pertandingan utk melihat keberanian anggota pasukan khas kita' kata PTD

'baik, sy mulakan dgn anggota PASKAL saya' kata PTL sambil melihat kiri kanan utk mencari anggota paskal.. 'Trooper' sergah PTL kepada seorang anggota PASKAL

'Panglima' jawab anggota PASKAL tersebut sambil berlari kehadapan PTL dan terus berdiri tegak

'aku nak kau pusing KD Jebat nih dgn gaya renangan PASKAL (ikat kaki n tangan sambil pisau di mulut) dlm masa 4 minit, go' arah PTL

'baik panglima' jawab trooper PASKAL sambil menyiapkan diri dan terus terjun berenang gaya PASKAL keliling KD JEBAT...

3 minit 30 saat berikutnya

'Siap Panglima' kata trooper sambil berdiri tegak dihadapan PTL

dato2 tgk, budak aku buat 3 minit, 30 saat jerk' ujar PTL sambil menunjukkan 'thumb up' kepada trooper dia..

' baik dato, tgk anggota komando sy pulak beraksi' jawab PTD sambil mata memerhatikan anggota2 di atas deck utk mencari mangsa

'komando' jergah PTD

'panglima' jawab sorang komando sambil berlari dan menghentak kaki di hadapan PTD

'aku nak ngko dgn complete FSMO berenang keliling KD JEBAT dlm masa 3 minit' arah PTD

'baik panglima' jawab anggota GGK dgn ringkas dan terus terjun kedalam laut complete FSMO...

2 minit 50 saat berikutnya

'siap panglima' ujar anggota komando sambil berdiri dihadapan PTD

'hah, dato2 semua tgk, anggota aku buat baru 2 minit 50 saat jerk' kata PTD sambil tersenyum dan mencekak pinnggang

'dato, kami tgk dato asyik senyum jerk' kata PTD kepada PTU

'bukan saja2 aku senyum, dato2 belum tgk kegilaan dan keberanian anggota PASKAU lagi' jawab PTU dgn senyum lebar

'mustahil nih, xkan ada org yang boleh hebat dari GGK, cuba dato buktikan' ujar PTL

'baik, kejap sy cari anak buah sy jap' jawab PTU sambil pusing kira kanan cari anggota PASKAU yang selalu invisible, he3

'adapun, kopral.. datang sini kejap' arah PTU kepada seorang anggota PASKAU

'ya dato, ada apa?' jawab anngota PASKAU sambil jalan slow rock kearah PTU, setiba didepan PTU terus berdiri senang diri didepan PTU

'aku nak ngko pikul enjin bot RIB nih dan berenang keliling KD Jebat dlm masa 2 minit' arah PTU

'2 minit? panglima gila ke? mana ada org boleh buat dlm masa 2 minit, silap2 kalau gopoh2 mau tenggelam kat bawah kapal' jawab anggota PASKAU dgn selambe

'ha, dato2 semua tgk, betapa berani, gila n smartnyer anggota PASKAU sy nih' kata PTU sambil tersenyum lebar dek kerenah anak buahnyer

PTD dan PTL terus tersenyum...
Kekekeke, aku gelak nak sakit perut dah, ni cite paling kelakar so far, ahaks~ Twisted Evil

blankrasta
Major
Major

Malaysia
Mymil
Posts : 1330
Reputation : 81
Join date : 19/04/2010
Age : 29

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by innocentti on Tue Apr 27, 2010 7:03 pm

haha..ni mesti org epos sendiri yang reka cerita ni.. lol!
avatar
innocentti
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 3264
Reputation : 140
Join date : 20/04/2010
Age : 33

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by powerw00t on Tue Apr 27, 2010 7:18 pm

lol! cheers
avatar
powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by oioi on Tue Apr 27, 2010 8:56 pm

blankrasta wrote:
Spoiler:
venez wrote:ok2, nih aku citer 1 kisah sempoi, maybe korang pernah dgr... Smile

Kisah nih berlaku diatas KD JEBAT semasa final demo Eks Angsa tahun 2006.. Alkisah selepas demo menyusup masuk kapal dari udara dan laut selesai, Panglima ketiga-tiga perkhidmatan besembang sambil menyatakan kehebatan Pasukan Khas masing2... TDM dgn kehebatan GGK dia, TLDM dgn kehebatan PASKAL dia dan x lupa TUDM dgn kehebatan PASKAU dia.. dari sembang2 kosong di bridge terus jadi sembang serius ke main deck...

'Korang x percayake yang PASKAL aku yang paling hebat dan berani antara ketiga-tiga pasukan khas dlm ATM' kata PTL

'ha3, mana ada, GGK yang paling hebat dan berani dlm ATM' ujar PTD

PTU x berkata apa2, sekadar senyum..

'apa kata kita adakan pertandingan utk melihat keberanian anggota pasukan khas kita' kata PTD

'baik, sy mulakan dgn anggota PASKAL saya' kata PTL sambil melihat kiri kanan utk mencari anggota paskal.. 'Trooper' sergah PTL kepada seorang anggota PASKAL

'Panglima' jawab anggota PASKAL tersebut sambil berlari kehadapan PTL dan terus berdiri tegak

'aku nak kau pusing KD Jebat nih dgn gaya renangan PASKAL (ikat kaki n tangan sambil pisau di mulut) dlm masa 4 minit, go' arah PTL

'baik panglima' jawab trooper PASKAL sambil menyiapkan diri dan terus terjun berenang gaya PASKAL keliling KD JEBAT...

3 minit 30 saat berikutnya

'Siap Panglima' kata trooper sambil berdiri tegak dihadapan PTL

dato2 tgk, budak aku buat 3 minit, 30 saat jerk' ujar PTL sambil menunjukkan 'thumb up' kepada trooper dia..

' baik dato, tgk anggota komando sy pulak beraksi' jawab PTD sambil mata memerhatikan anggota2 di atas deck utk mencari mangsa

'komando' jergah PTD

'panglima' jawab sorang komando sambil berlari dan menghentak kaki di hadapan PTD

'aku nak ngko dgn complete FSMO berenang keliling KD JEBAT dlm masa 3 minit' arah PTD

'baik panglima' jawab anggota GGK dgn ringkas dan terus terjun kedalam laut complete FSMO...

2 minit 50 saat berikutnya

'siap panglima' ujar anggota komando sambil berdiri dihadapan PTD

'hah, dato2 semua tgk, anggota aku buat baru 2 minit 50 saat jerk' kata PTD sambil tersenyum dan mencekak pinnggang

'dato, kami tgk dato asyik senyum jerk' kata PTD kepada PTU

'bukan saja2 aku senyum, dato2 belum tgk kegilaan dan keberanian anggota PASKAU lagi' jawab PTU dgn senyum lebar

'mustahil nih, xkan ada org yang boleh hebat dari GGK, cuba dato buktikan' ujar PTL

'baik, kejap sy cari anak buah sy jap' jawab PTU sambil pusing kira kanan cari anggota PASKAU yang selalu invisible, he3

'adapun, kopral.. datang sini kejap' arah PTU kepada seorang anggota PASKAU

'ya dato, ada apa?' jawab anngota PASKAU sambil jalan slow rock kearah PTU, setiba didepan PTU terus berdiri senang diri didepan PTU

'aku nak ngko pikul enjin bot RIB nih dan berenang keliling KD Jebat dlm masa 2 minit' arah PTU

'2 minit? panglima gila ke? mana ada org boleh buat dlm masa 2 minit, silap2 kalau gopoh2 mau tenggelam kat bawah kapal' jawab anggota PASKAU dgn selambe

'ha, dato2 semua tgk, betapa berani, gila n smartnyer anggota PASKAU sy nih' kata PTU sambil tersenyum lebar dek kerenah anak buahnyer

PTD dan PTL terus tersenyum...
Kekekeke, aku gelak nak sakit perut dah, ni cite paling kelakar so far, ahaks~ Twisted Evil

wahaha...mmg klakor....
'baik, kejap sy cari anak buah sy jap' jawab PTU sambil pusing kira kanan cari anggota PASKAU yang selalu invisible, he3

ya dato, ada apa?' jawab anngota PASKAU sambil jalan slow rock kearah PTU, setiba didepan PTU terus berdiri senang diri didepan PTU

2 minit? panglima gila ke? mana ada org boleh buat dlm masa 2 minit, silap2 kalau gopoh2 mau tenggelam kat bawah kapal' jawab anggota PASKAU dgn selambe

3 ayat ni mmg aku xleh blah....
lol! lol! lol!

tp serius, bg aku anggota paskau mmg stylo n cool jek...terutama geng2 PASKAU yg g basic HANDAU n mmg asal dr unit tu....KCJ aku dlu antra batch2 terawal...orgnye cool,umur dh 40 gk la,tp mmg fit gilos...kalo testing maen lari bukit mmg kalah dgn die...skali org tue ni henjut, mincicit yg mude2 ni tinggal kt blakang....
avatar
oioi
Sergeant
Sergeant

Mymil
Posts : 170
Reputation : 33
Join date : 21/04/2010

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by zulupapa on Wed Apr 28, 2010 3:59 am

ven, cerita ni mesti di terangkan oleh JL semasa pelatih sedang berehat selepas teruk kena lanyak ......... Very Happy
avatar
zulupapa
Lt Colonel
Lt Colonel

Mymil
Posts : 1633
Reputation : 83
Join date : 21/04/2010
Age : 72

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by harleena on Wed Apr 28, 2010 5:27 am

heheheh, kelakar laa. [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
harleena
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 4168
Reputation : 81
Join date : 18/04/2010
Age : 49

http://wadahharleena.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by zulupapa on Wed Apr 28, 2010 6:29 am

maklumlah penat ooooo jadi Drill Instructor ni ..... dah la kena jerit sampai nak keluar anak tekak, kena berjemur sekali dengan pelatih di tengah padang pewai ...... so masa rehat di bawah pokok di tepi pada pewai ni, bermacam2 la cerita lucu akan diluahkan oleh JL sebagai penglipurlara ....
avatar
zulupapa
Lt Colonel
Lt Colonel

Mymil
Posts : 1633
Reputation : 83
Join date : 21/04/2010
Age : 72

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by venez on Wed Apr 28, 2010 7:04 am

zulupapa wrote:ven, cerita ni mesti di terangkan oleh JL semasa pelatih sedang berehat selepas teruk kena lanyak ......... Very Happy

actually citer nih ada 3 versi.. asal sy dgr dari NAVY officer masa kami rehat2 lepas Ex Angsa gak, cara dia citer mcm betul2 berlaku coz mmg penutup Angsa tahun tuh demo atas kapal... bila dapat kat saya n geng2 army kitorang ubah ikut kesesuaian perkhidmatan... sy ubah cara efos n citer2 kat budak2 masa kursus or masa sy bagi kelas, he3

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by venez on Wed Apr 28, 2010 7:07 am

zulupapa wrote:maklumlah penat ooooo jadi Drill Instructor ni ..... dah la kena jerit sampai nak keluar anak tekak, kena berjemur sekali dengan pelatih di tengah padang pewai ...... so masa rehat di bawah pokok di tepi pada pewai ni, bermacam2 la cerita lucu akan diluahkan oleh JL sebagai penglipurlara ....

semestinya, selalu citer2 lawak kuar masa rehat2 ler... byk lagi citer lawak tapi segan nak citer coz ada adegan2 blue skit, he3... pernah dgr citer pasal sniper, pakar pemusnah bom dan komando masa WW2 x? he3... xper2, nanti2 saya tulis

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by zulupapa on Wed Apr 28, 2010 7:21 am

standard la ven, kalau tak ada unsur2 "biru" tu tak sah!!! Very Happy
avatar
zulupapa
Lt Colonel
Lt Colonel

Mymil
Posts : 1633
Reputation : 83
Join date : 21/04/2010
Age : 72

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by venez on Wed Apr 28, 2010 7:25 am

zulupapa wrote:standard la ven, kalau tak ada unsur2 "biru" tu tak sah!!! Very Happy

he3, askar kalau x selit unsur2 'biru' susah nak bagi dorang gelak, mcm lambat tangkap jerk, betul x pak long? he3

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by observateur on Wed Apr 28, 2010 7:31 am

venez wrote:
zulupapa wrote:standard la ven, kalau tak ada unsur2 "biru" tu tak sah!!! Very Happy

he3, askar kalau x selit unsur2 'biru' susah nak bagi dorang gelak, mcm lambat tangkap jerk, betul x pak long? he3

ni ops lama sangat neh sampai "kesunyian"... hint2 sikit aje dah ada reaksi. muahahahaha
avatar
observateur
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 2914
Reputation : 106
Join date : 18/04/2010
Age : 50

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by zulupapa on Wed Apr 28, 2010 7:36 am

bukan tu sahaja ..... kalau nak memberikan soalan selepas selesai penerangan pun .... kena ada unsur2 "biru", baru mereka faham dengan jelas ..... kalau tidak tongkat ni melayang la ........
avatar
zulupapa
Lt Colonel
Lt Colonel

Mymil
Posts : 1633
Reputation : 83
Join date : 21/04/2010
Age : 72

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by venez on Wed Apr 28, 2010 7:40 am

zulupapa wrote:bukan tu sahaja ..... kalau nak memberikan soalan selepas selesai penerangan pun .... kena ada unsur2 "biru", baru mereka faham dengan jelas ..... kalau tidak tongkat ni melayang la ........

he3, ayah aji xder citer ker?

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by eaizan on Wed May 05, 2010 5:41 pm

sampai je pintu mess, aku terserempak dengan budak2 junior di tangga lengkap berpakaian planters order (baju putih lengan panjang, tali leher, seluar hitam, kasut hitam). Aku senyum. Takyah tanya pun aku dah tau...sure dioarang nak pegi markas untuk ambik elaun la tu. baru masuk mess terserempak lak dengan Jawa, Koba, Ah Kong dan Ouk...

'pakcik, ngko dah ambik elaun ke?'
'belum. tunggu la jap, aku nak pakai tie'.

maka berlenggang la kami ke markas dengan hati yang riang ria..masing2 dah ada dalam kepala apa nak dibuat ngan duit elaun tu nanti.

sampai di markas, masuk bilik kerani - mengadap kopral mat ambik buku elaun/gaji. budak2 dah ramai beratur depan bilik kapt. nazri, OC kami (sekarang mejar - 2IC Btn ke 3 Rejimen Sempadan). sebagai senior kami memang 'diberi penghormatan' untuk potong Q....hehehehe

so, antara kami, Jawa lah yang tiba2 paling depan. Bila kadet yang di dalam bilik OC keluar, maka tibalah giliran Jawa.

'Tam!Tam!' bunyi kaki dihentak padat ngam2 depan pintu bilik OC. Tegak macam batang pisang dengan dada kembang kepala langut
'Assalamualaikum tuan! Saya 7507XXX Pegawai Kadet XXXXXXX, mintak kebenaran masuk, tuan!'
'Masuk!!!'
Kiri-kanan-kiri
Tam!Tam!
'Kadet XXXXXXXX, kamu orang mana?' tanya Kapt. Nazri
' Johor, tuan!'
'Johor kat mana?'
" Muar, tuan!' jawab Jawa dengan bangganya. maklumlah Kapt. Nazri pun orang Johor...hehehe
' Orang muar tak reti pakai tali pinggang ke?'
'tuan!!'
Aku, Koba, Ah Kong dan Ouk dah mengekek-mengekek kat luar tahan perut....hahahahahaha
avatar
eaizan
Staff Sargent
Staff Sargent

Mymil
Posts : 290
Reputation : 18
Join date : 21/04/2010
Age : 42
Location : Tampin-Gemas-Tampin

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by powerw00t on Wed May 05, 2010 6:19 pm

zan, dia pakai tie kat pinggang ke?
avatar
powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by eaizan on Wed May 05, 2010 6:20 pm

memang dia tak pakai tali pinggang.....
avatar
eaizan
Staff Sargent
Staff Sargent

Mymil
Posts : 290
Reputation : 18
Join date : 21/04/2010
Age : 42
Location : Tampin-Gemas-Tampin

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by zulupapa on Thu May 06, 2010 4:08 am

sekarang ni masih ada lagi ke pembayaran gaji mcm ini ke???
avatar
zulupapa
Lt Colonel
Lt Colonel

Mymil
Posts : 1633
Reputation : 83
Join date : 21/04/2010
Age : 72

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by venez on Thu May 06, 2010 5:02 am

zulupapa wrote:sekarang ni masih ada lagi ke pembayaran gaji mcm ini ke???

kawad selaku terima gaji rasanya dh xder, melainkan masa ambik millage claim, tuh pun kalau peg pembayar suruh, kalau x ambik duit melenggang jerk, he3

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by harleena on Thu May 06, 2010 6:57 am

venez wrote:
zulupapa wrote:sekarang ni masih ada lagi ke pembayaran gaji mcm ini ke???

kawad selaku terima gaji rasanya dh xder, melainkan masa ambik millage claim, tuh pun kalau peg pembayar suruh, kalau x ambik duit melenggang jerk, he3

suami saya millage claim staff dia yang buat. Pastu, bagi upah la sikit. Tapi ni dah 5 bulan dah ambik millage claim lagi.
avatar
harleena
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 4168
Reputation : 81
Join date : 18/04/2010
Age : 49

http://wadahharleena.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Lawak MyMil

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum