Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by atreyudevil Sun Feb 05, 2017 6:23 pm

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171925 messages in 1318 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Team Malaysia Sport Talk

Page 9 of 12 Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by venez on Wed Nov 23, 2011 3:59 pm

all the best harimau malaya mlm nih...

venez
ADMIN
ADMIN

Posts : 17387
Join date : 19/04/2010

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by mumuchi on Wed Nov 23, 2011 4:44 pm

standupper wrote:
atreyudevil wrote:
mumuchi wrote:aku pun mandailing tapi tak ngaku pun rakyat indonesia..so what geek


ntahnya! mak aku sendiri gen ke 3!

bapak aku ntah la langsung tak tau la brapa punya generasi

Nasib baik aku jurai keturunan amarikano!

asal storm drain jabba ya ekekekeke!

--------------------my siggy below--------------------






Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:




avatar
mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by standupper on Wed Nov 23, 2011 5:26 pm

Semoga selamat pulang...

Malaysian soccer supporter reported missing
The Jakarta Post | Wed, 11/23/2011 9:18 PM


Malaysian supporter Ahmad Firdaus bin Arham reportedly went missing during the SEA Games soccer final between Indonesia and Malaysia on Monday evening.

“We are still seeking his whereabouts in Jakarta and Malaysia,” Malaysian official Shukri Harun said as quoted by kompas.com on Wednesday.

Shukri said someone had returned Ahmad’s bag containing wallet, cellular phone and credit card to the Malaysian Embassy in Jakarta.

“From there, we knew Ahmad’s identity and address. The Malaysian Embassy in Jakarta has crossed-checked with Ahmad’s family, who explained that Ahmad went to Jakarta and had yet to return home,” he said.
avatar
standupper
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3271
Reputation : 630
Join date : 04/05/2010

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by alphawolf on Thu Nov 24, 2011 3:03 am

Mr. Bijan wrote:Titus Bonai tu aku tengok macam geng2 pos dipang jek

Sah2 le mat papua....tak pun Timor Barat

--------------------my siggy below--------------------

"Look, you stupid b*****d, you've got no arms left"
"Yes I have!"
"LOOK!"
"It's just a flesh wound"
avatar
alphawolf
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 1457
Reputation : 196
Join date : 18/10/2010
Location : "Sitting Elephant"

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by venez on Thu Nov 24, 2011 3:20 am

standupper wrote:Semoga selamat pulang...

Malaysian soccer supporter reported missing
The Jakarta Post | Wed, 11/23/2011 9:18 PM


Malaysian supporter Ahmad Firdaus bin Arham reportedly went missing during the SEA Games soccer final between Indonesia and Malaysia on Monday evening.

“We are still seeking his whereabouts in Jakarta and Malaysia,” Malaysian official Shukri Harun said as quoted by kompas.com on Wednesday.

Shukri said someone had returned Ahmad’s bag containing wallet, cellular phone and credit card to the Malaysian Embassy in Jakarta.

“From there, we knew Ahmad’s identity and address. The Malaysian Embassy in Jakarta has crossed-checked with Ahmad’s family, who explained that Ahmad went to Jakarta and had yet to return home,” he said.

ada rakyat malaysia hilang? semoga beliau selamat...

--------------------my siggy below--------------------




avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Thu Nov 24, 2011 3:42 am

tenteng wrote:
marc_zman wrote:heheheheee.. ada satu blog postkan laporan berita online dari indonesia.. yg best perenggan last diorang ada masuk kan info ni.. kapten tim malaysia keturunan mandailing..

huhuhuhuuu.. abis laaa diorang pi check semua susur galur player harimau muda.. pastu kata malaysia menang coz player kita 'baka' dari sana.. ekekekekeee

sumer nak claim depa punya.. ntah apa2....

faham pun.. What a Face

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Thu Nov 24, 2011 3:51 am

venez wrote:
standupper wrote:Semoga selamat pulang...

Malaysian soccer supporter reported missing
The Jakarta Post | Wed, 11/23/2011 9:18 PM


Malaysian supporter Ahmad Firdaus bin Arham reportedly went missing during the SEA Games soccer final between Indonesia and Malaysia on Monday evening.

“We are still seeking his whereabouts in Jakarta and Malaysia,” Malaysian official Shukri Harun said as quoted by kompas.com on Wednesday.

Shukri said someone had returned Ahmad’s bag containing wallet, cellular phone and credit card to the Malaysian Embassy in Jakarta.

“From there, we knew Ahmad’s identity and address. The Malaysian Embassy in Jakarta has crossed-checked with Ahmad’s family, who explained that Ahmad went to Jakarta and had yet to return home,” he said.

ada rakyat malaysia hilang? semoga beliau selamat...

alhamdulillah.. sedara tu selamat doh.. sebenarnya takde berlaku kehilangan sedara tu pun.. dia tak pi stadium gbk.. dtg jakarta on other business matters.. yg benornye dompet dia kena curik n rasanya si pencurik tu ada bersama-sama 99,999 penyokong indonesia yg lain.. sebab tu dompet sedara tu ditemui kat dlm stadium gbk

wa ada teori.. bila penyokong indonesia dok jerit 'maling!' 'maling!' , pencuri dompet tu mesti cuak giler coz dia ingat 99,999 orang dah tahu yg dia tu maling @ pencuri.. tu yg dia gelabah n buang dompet tu.. ekekekekekeee

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by venez on Thu Nov 24, 2011 3:58 am

marc_zman wrote:
venez wrote:
standupper wrote:Semoga selamat pulang...

Malaysian soccer supporter reported missing
The Jakarta Post | Wed, 11/23/2011 9:18 PM


Malaysian supporter Ahmad Firdaus bin Arham reportedly went missing during the SEA Games soccer final between Indonesia and Malaysia on Monday evening.

“We are still seeking his whereabouts in Jakarta and Malaysia,” Malaysian official Shukri Harun said as quoted by kompas.com on Wednesday.

Shukri said someone had returned Ahmad’s bag containing wallet, cellular phone and credit card to the Malaysian Embassy in Jakarta.

“From there, we knew Ahmad’s identity and address. The Malaysian Embassy in Jakarta has crossed-checked with Ahmad’s family, who explained that Ahmad went to Jakarta and had yet to return home,” he said.

ada rakyat malaysia hilang? semoga beliau selamat...

alhamdulillah.. sedara tu selamat doh.. sebenarnya takde berlaku kehilangan sedara tu pun.. dia tak pi stadium gbk.. dtg jakarta on other business matters.. yg benornye dompet dia kena curik n rasanya si pencurik tu ada bersama-sama 99,999 penyokong indonesia yg lain.. sebab tu dompet sedara tu ditemui kat dlm stadium gbk

wa ada teori.. bila penyokong indonesia dok jerit 'maling!' 'maling!' , pencuri dompet tu mesti cuak giler coz dia ingat 99,999 orang dah tahu yg dia tu maling @ pencuri.. tu yg dia gelabah n buang dompet tu.. ekekekekekeee

ooooooooo.....

--------------------my siggy below--------------------




avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by tenteng on Thu Nov 24, 2011 7:05 am

perlawanan semalam mmg lemau... tp tak pe.. mereka berada dalam keadaan letih lagi. tu pun okla 2-0.. buatnye.. 4-0 ke... 6-0 ke.. lagi haru...
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Fri Nov 25, 2011 9:52 am

tenteng wrote:
marc_zman wrote:
tenteng wrote:Semalam tgk dalam berita .. sejurus lepas pasukan kita menang sekumpulan manusia datang untuk buat ujian endorphin (betul ke ejaan nie?). tak patut betul derang nie..

standard laaa anti-doping test tu.. niat dah betoi tapi cara diorang tu yg menjadi tanda tanya.. sebenarnya dgn 1,001 kerenah yg sengaja ditujukan kat kontinjen kita sebelum2 tu, yg ni kira finale dia laaa

ooo..anti doping yek... hehehe

ni komen orang kuat ISN

Pegawai antidoping perlu sensitif

Oleh AIZAWATI AHMAD
sukani@utusan.com.my

KUALA LUMPUR - Pegawai antidoping yang ditugaskan untuk mengambil sampel urin atlet sebaik sesebuah perlawanan tamat, boleh menggunakan budi bicara mereka ketika melaksanakan tanggungjawab.

Ketua Pegawai Eksekutif Institut Sukan Negara (ISN), Datuk Dr. Ramlan Abd. Aziz berkata, ujian doping ke atas atlet selepas pertandingan merupakan prosedur biasa yang dilakukan ke atas atlet, namun, pegawai berkenaan kena menggunakan kebijaksanaan dan sensitiviti agar tidak timbul salah faham mana-mana pihak yang terlibat.

"Pendekatan itu amat penting, bagaimana ia dilaksanakan terpulang kepada pegawai berkenaan, tetapi tidak salah jika mereka menggunakan kebijaksanaan dan sensitiviti ketika menjalankan tugas masing-masing," katanya selepas menghadiri mesyuarat pertama ISN sebagai sebuah badan berkanun di Bukit Jalil, semalam.

Dr. Ramlan berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai insiden yang menimpa pemain skuad Harimau Muda yang diserbu pegawai antidoping sebaik tamat perlawanan bola sepak Sukan SEA menentang Indonesia di Jakarta, Isnin lalu hingga membangkitkan kemarahan jurulatih negara, Ong Kim Swee.

Menurut Dr. Ramlan, dalam situasi yang menimpa skuad kebangsaan, bagi mengelak sebarang salah faham, pegawai berkenaan sepatutnya terlebih dulu memaklumkan kepada pengurus pasukan bahawa mereka telah memilih beberapa pemain untuk dibuat ujian doping. Jelasnya pendekatan yang lebih berhemah perlu digunakan kerana sejurus tamat perlawanan itu, upacara penyampaian pingat akan dilangsungkan. Justeru, mereka boleh menunggu sehingga majlis tersebut selesai.

Sementara itu, bercakap mengenai ISN sebagai badan berkanun, beliau berkata, ISN mempunyai perancangan jangka panjang untuk melahirkan lebih ramai pakar dalam bidang sains sukan dan juga pembangunan -bakat baru.

Malah katanya, jika menyentuh mengenai bajet, ISN merupakan sebuah institusi yang amat memerlukan peruntukan besar.

"Selain itu, kita juga berhasrat untuk meningkatkan bilangan kakitangan, terutama dalam kepakaran sains sukan dan juga hala tuju yang lebih strategik," ujarnya.

kurang budi bicara? atau kurang dot dot dot.???

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by standupper on Fri Nov 25, 2011 9:55 am

marc_zman wrote:
tenteng wrote:
marc_zman wrote:
tenteng wrote:Semalam tgk dalam berita .. sejurus lepas pasukan kita menang sekumpulan manusia datang untuk buat ujian endorphin (betul ke ejaan nie?). tak patut betul derang nie..

standard laaa anti-doping test tu.. niat dah betoi tapi cara diorang tu yg menjadi tanda tanya.. sebenarnya dgn 1,001 kerenah yg sengaja ditujukan kat kontinjen kita sebelum2 tu, yg ni kira finale dia laaa

ooo..anti doping yek... hehehe

ni komen orang kuat ISN

Pegawai antidoping perlu sensitif

Oleh AIZAWATI AHMAD
sukani@utusan.com.my

KUALA LUMPUR - Pegawai antidoping yang ditugaskan untuk mengambil sampel urin atlet sebaik sesebuah perlawanan tamat, boleh menggunakan budi bicara mereka ketika melaksanakan tanggungjawab.

Ketua Pegawai Eksekutif Institut Sukan Negara (ISN), Datuk Dr. Ramlan Abd. Aziz berkata, ujian doping ke atas atlet selepas pertandingan merupakan prosedur biasa yang dilakukan ke atas atlet, namun, pegawai berkenaan kena menggunakan kebijaksanaan dan sensitiviti agar tidak timbul salah faham mana-mana pihak yang terlibat.

"Pendekatan itu amat penting, bagaimana ia dilaksanakan terpulang kepada pegawai berkenaan, tetapi tidak salah jika mereka menggunakan kebijaksanaan dan sensitiviti ketika menjalankan tugas masing-masing," katanya selepas menghadiri mesyuarat pertama ISN sebagai sebuah badan berkanun di Bukit Jalil, semalam.

Dr. Ramlan berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai insiden yang menimpa pemain skuad Harimau Muda yang diserbu pegawai antidoping sebaik tamat perlawanan bola sepak Sukan SEA menentang Indonesia di Jakarta, Isnin lalu hingga membangkitkan kemarahan jurulatih negara, Ong Kim Swee.

Menurut Dr. Ramlan, dalam situasi yang menimpa skuad kebangsaan, bagi mengelak sebarang salah faham, pegawai berkenaan sepatutnya terlebih dulu memaklumkan kepada pengurus pasukan bahawa mereka telah memilih beberapa pemain untuk dibuat ujian doping. Jelasnya pendekatan yang lebih berhemah perlu digunakan kerana sejurus tamat perlawanan itu, upacara penyampaian pingat akan dilangsungkan. Justeru, mereka boleh menunggu sehingga majlis tersebut selesai.

Sementara itu, bercakap mengenai ISN sebagai badan berkanun, beliau berkata, ISN mempunyai perancangan jangka panjang untuk melahirkan lebih ramai pakar dalam bidang sains sukan dan juga pembangunan -bakat baru.

Malah katanya, jika menyentuh mengenai bajet, ISN merupakan sebuah institusi yang amat memerlukan peruntukan besar.

"Selain itu, kita juga berhasrat untuk meningkatkan bilangan kakitangan, terutama dalam kepakaran sains sukan dan juga hala tuju yang lebih strategik," ujarnya.

kurang budi bicara? atau kurang dot dot dot.???

Bila buat kerja dengan perasaan tak puashati dan tak ikhlas begitu lah jadinya... habis hilang profesionalisme.. yang tinggal hasad dengki. Sama kes bila pegawai bertugas halang OKS masuk padang lepas game.. takut-takut OKS boleh tambah jaringan magik.




avatar
standupper
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3271
Reputation : 630
Join date : 04/05/2010

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Fri Nov 25, 2011 10:01 am

bang stand,

bagi wa kan yg paling penting, bila sampai masa kita jadi tuan rumah suka sea nanti, jgn kita ikut perangai mereka-mereka yg buruk tu.. cam kata si syawal.. "buat malu anak negeri"

kita ambil yg baik ajer tau.. akakakakakakaaa

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by standupper on Fri Nov 25, 2011 4:48 pm

marc_zman wrote:bang stand,

bagi wa kan yg paling penting, bila sampai masa kita jadi tuan rumah suka sea nanti, jgn kita ikut perangai mereka-mereka yg buruk tu.. cam kata si syawal.. "buat malu anak negeri"

kita ambil yg baik ajer tau.. akakakakakakaaa

Tunggu Seagames 2013 Naypyidaw pun dah cukup... Ibu Negara baru Myanmar ala Putrajaya... dari segi infrastruktur 8 tiang Palembang tertinggal di belakang, walaupun ramai org seberang kutuk Myanmar jauh tertinggal berbanding Indonesia. Hotel baru jer ada 40 bijik, kat palembang, petugas sampai terpaksa tido atas kapal.
avatar
standupper
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3271
Reputation : 630
Join date : 04/05/2010

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Sat Nov 26, 2011 7:57 am

ni nka tanya nih, apsal inche stand tarak duty sukan sea palembang sana?

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by standupper on Sat Nov 26, 2011 8:15 am

marc_zman wrote:ni nka tanya nih, apsal inche stand tarak duty sukan sea palembang sana?

Mana bley duty, dah luar bidang kuasa... kalau pegi baik wa jenjalan naik barracudda.
avatar
standupper
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3271
Reputation : 630
Join date : 04/05/2010

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Sat Nov 26, 2011 8:21 am

standupper wrote:
marc_zman wrote:ni nka tanya nih, apsal inche stand tarak duty sukan sea palembang sana?

Mana bley duty, dah luar bidang kuasa... kalau pegi baik wa jenjalan naik barracudda.

abis camna itu abang busat majidul bleh join kat palembang?

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Sat Nov 26, 2011 9:17 am

lupa plak nak ngumpat.. PSSI nak antar bantahan kat FIFA sama AFC coz dia kata pengadil perlawanan mlm tu, inche tojo.. telah buat salah, antaranya kerana batalkan 2 gol pasukan garuda muda

wa rasa ni cara PSSI mau cover their arses laaa.. presiden PSSI sekarang ni masih org yg sama ke dgn sedara masa diorang jadik naib juara piala suzuki aff aritu?

sudah sudah ler tu.. kita kat sini pun dah fokus tuk game kelayakan olimpik

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by standupper on Sat Nov 26, 2011 3:04 pm

marc_zman wrote:
standupper wrote:
marc_zman wrote:ni nka tanya nih, apsal inche stand tarak duty sukan sea palembang sana?

Mana bley duty, dah luar bidang kuasa... kalau pegi baik wa jenjalan naik barracudda.

abis camna itu abang busat majidul bleh join kat palembang?

Dia lain bang.. celebrity boleh amik korner baring sana-sini, payung terjun bila sport tak cukup manpower.. btw sport tak masuk dalam niche & desk wa.
avatar
standupper
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3271
Reputation : 630
Join date : 04/05/2010

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by lkick2113 on Sat Nov 26, 2011 3:10 pm

marc_zman wrote:lupa plak nak ngumpat.. PSSI nak antar bantahan kat FIFA sama AFC coz dia kata pengadil perlawanan mlm tu, inche tojo.. telah buat salah, antaranya kerana batalkan 2 gol pasukan garuda muda

wa rasa ni cara PSSI mau cover their arses laaa.. presiden PSSI sekarang ni masih org yg sama ke dgn sedara masa diorang jadik naib juara piala suzuki aff aritu?

sudah sudah ler tu.. kita kat sini pun dah fokus tuk game kelayakan olimpik


Dah fail nak salahkan org plak ye dak bro mz? Takdak life betul PSSI..
avatar
lkick2113
Major
Major

Malaysia
Mymil
Posts : 1385
Reputation : 92
Join date : 21/04/2010
Location : centre of the earth

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Sun Nov 27, 2011 6:06 pm

standupper wrote:
marc_zman wrote:
standupper wrote:
marc_zman wrote:ni nka tanya nih, apsal inche stand tarak duty sukan sea palembang sana?
Mana bley duty, dah luar bidang kuasa... kalau pegi baik wa jenjalan naik barracudda.
abis camna itu abang busat majidul bleh join kat palembang?
Dia lain bang.. celebrity boleh amik korner baring sana-sini, payung terjun bila sport tak cukup manpower.. btw sport tak masuk dalam niche & desk wa.
ic.. tq bang

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Sun Nov 27, 2011 6:09 pm

lkick2113 wrote:
marc_zman wrote:lupa plak nak ngumpat.. PSSI nak antar bantahan kat FIFA sama AFC coz dia kata pengadil perlawanan mlm tu, inche tojo.. telah buat salah, antaranya kerana batalkan 2 gol pasukan garuda muda

wa rasa ni cara PSSI mau cover their arses laaa.. presiden PSSI sekarang ni masih org yg sama ke dgn sedara masa diorang jadik naib juara piala suzuki aff aritu?

sudah sudah ler tu.. kita kat sini pun dah fokus tuk game kelayakan olimpik

Dah fail nak salahkan org plak ye dak bro mz? Takdak life betul PSSI..

yg betoinyer, i'm speechless.. betoi wooo.. dulu masa kalah kat bkt jalil masa piala aff, ada keluor dlm paper yg presiden dia masa tu kata kita bomohkan keeper dia.. laaa ni satu hey lagik ni.. ader jer lawak yg diorang buat

yg pelik nyer, safee sali bleh plak jadik pelakon undangan kat sitkom sana.. ehehehee

jom leave it as it is lah

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by innocentti on Sun Nov 27, 2011 6:16 pm

marc_zman wrote:
lkick2113 wrote:
marc_zman wrote:lupa plak nak ngumpat.. PSSI nak antar bantahan kat FIFA sama AFC coz dia kata pengadil perlawanan mlm tu, inche tojo.. telah buat salah, antaranya kerana batalkan 2 gol pasukan garuda muda

wa rasa ni cara PSSI mau cover their arses laaa.. presiden PSSI sekarang ni masih org yg sama ke dgn sedara masa diorang jadik naib juara piala suzuki aff aritu?

sudah sudah ler tu.. kita kat sini pun dah fokus tuk game kelayakan olimpik

Dah fail nak salahkan org plak ye dak bro mz? Takdak life betul PSSI..

yg betoinyer, i'm speechless.. betoi wooo.. dulu masa kalah kat bkt jalil masa piala aff, ada keluor dlm paper yg presiden dia masa tu kata kita bomohkan keeper dia.. laaa ni satu hey lagik ni.. ader jer lawak yg diorang buat

yg pelik nyer, safee sali bleh plak jadik pelakon undangan kat sitkom sana.. ehehehee

jom leave it as it is lah
pssi tu dah kira macam badan lawak pasal bola kat sana..even peminat depa sampai tuntut bubarkan pssi tu..

apa ke bedol tuduh ref berat sebelah..terang2 2 goal tu mmg offside..dlm youtube pun belambak bidio game aritu..
avatar
innocentti
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 3264
Reputation : 140
Join date : 20/04/2010
Age : 32

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by marc_zman on Sun Nov 27, 2011 6:20 pm

innocentti wrote:
pssi tu dah kira macam badan lawak pasal bola kat sana..even peminat depa sampai tuntut bubarkan pssi tu..
apa ke bedol tuduh ref berat sebelah..terang2 2 goal tu mmg offside..dlm youtube pun belambak bidio game aritu..

this is new to me..

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by innocentti on Sun Nov 27, 2011 6:30 pm

itu nurdin halid punya hal la tu...malaysia pun ada gak gerakan2 mintak itu..ehem..er..sultan.. ehhmm emm bola..ermm..turun..uhuk3
avatar
innocentti
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 3264
Reputation : 140
Join date : 20/04/2010
Age : 32

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by bijan on Mon Nov 28, 2011 1:29 am

Demam ...pening ... ade apa lagi alasan diorang bila dah lead 2-0 ... lebih sorang player...tapi masih lagi kena tapau ...

avatar
bijan
Brig General
Brig General

Malaysia
Mymil
Posts : 3142
Reputation : 71
Join date : 11/10/2010
Location : Dalam Sarang ... Tengok bebird terbang depan tingkap

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by tenteng on Mon Nov 28, 2011 3:38 am

2 gol pihak lawan semalam kira ok.. tp gol 3 pihak lawan mmg kelalaian pemain kita...
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Team Malaysia Sport Talk

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 9 of 12 Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum