Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by atreyudevil Sun Feb 05, 2017 6:23 pm

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171925 messages in 1318 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Page 5 of 11 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by powerw00t on Mon Nov 14, 2011 4:38 pm

Bijan sekarang berada kat Dubai....


ish ish

powerw00t
Major General
Major General

Posts : 7424
Join date : 18/04/2010

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by venez on Mon Nov 14, 2011 4:40 pm

powerw00t wrote:Bijan sekarang berada kat Dubai....


ish ish

aiyak... hang jerk ler pegi... xpun hantar tenteng, he3

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

quessant

Post by atreyudevil on Mon Nov 14, 2011 4:41 pm

Pasal Muzium Maritim mmg kat Melaka, jadi kapal selam pn letak kat situ jugak..

atas darat!

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
♫♫ I could lift you up  ♫♫
♫♫ I could show you what you wanna see, And take you where you wanna be ♫♫
♫♫ You could be my luck♫♫
♫♫ Even if the sky is falling down, I know that we'll be safe and sound ♫♫
♫♫ We're safe and sound ♫♫
avatar
atreyudevil
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 9565
Reputation : 602
Join date : 18/04/2010
Location : Kuantan

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/profile.php?id=1000002088986

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by venez on Mon Nov 14, 2011 5:21 pm

atreyudevil wrote:Pasal Muzium Maritim mmg kat Melaka, jadi kapal selam pn letak kat situ jugak..

atas darat!

oooo....

Muzium Kapal Selam pertama dibuka di Melaka 22 Nov
13/11/2011 1:53pm

MELAKA 13 Nov. — Muzium Kapal Selam pertama negara di Dataran 1Malaysia, Klebang akan membuka pintunya kepada orang ramai untuk menyaksikan pameran selama 10 hari mulai 22 November ini, kata Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam hari ini.

Beliau berkata, kapal selam itu telah tiba semalam dan akan dibawa naik ke darat pada 16 November melalui jeti sementara yang dibina dan dijangka siap berada di atas tapaknya tiga hari kemudian.

Katanya, projek keseluruhan bernilai RM12.6 juta itu diharap dapat menarik ribuan pelancong ke Melaka di samping membantu kerajaan Persekutuan menjana ekonomi negara melalui sektor pelancongan.

Ditemui pemberita ketika melawat tapak Muzium Kapal Selam itu di sini, Mohd. Ali berkata, buat permulaan, pengunjung akan dikenakan tiket berharga RM3 bagi dewasa, RM1 bagi kanak-kanak manakala potongan 50 peratus bagi warga emas.

Kapal selam SMD Ouessant jenis Agosta 70, milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) itu diserahkan kepada Kerajaan Negeri Melaka untuk dijadikan satu lagi mercu perlancongan di negeri ini.

Kapal selam yang mempunyai panjang 67.57 meter, tinggi 11.75 meter dan lebar 6.5 meter itu merupakan buatan Perancis yang dibina pada 1979. — Bernama

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by standupper on Mon Nov 14, 2011 5:23 pm

venez wrote:
standupper wrote:
venez wrote:
standupper wrote:
venez wrote:ternampak dlm buletin utama tadi, kapal selam training dh sampai yerk, utk dijadikan tempat pameran di melaka... tapi kenapa melaka yerk? xleh letak kat muzium TLDM ker?

Sebabnya Tok Ali pantang ada peluang, dengar saja ada offer terus disambar, sanggpu melabur besar demi naikkan Tourism di Melaka.. Perak masa tuh pun tak stabil sehingga lah perlaihan gomen... kira siapa cepat dia dapat!

oooo... tadi dgr dlm tv tiket sekali masuk rm3... he3

Hantar Unit 410 Sqn Melaka buat serangan hendap dengan kadar segera!!!!

mana bijan nih, kasi serang n bagi report bergambar, pameran start ujung minggu nih...

Kegagalan Unit Melaka Bertindak perlu dikenakan tindakan tatatertib.... belanja Asam Pedas Daging Tetel!!!

[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
standupper
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3271
Reputation : 630
Join date : 04/05/2010

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by powerw00t on Mon Nov 14, 2011 5:31 pm

venez wrote:
atreyudevil wrote:Pasal Muzium Maritim mmg kat Melaka, jadi kapal selam pn letak kat situ jugak..

atas darat!

oooo....

Muzium Kapal Selam pertama dibuka di Melaka 22 Nov
13/11/2011 1:53pm

MELAKA 13 Nov. — Muzium Kapal Selam pertama negara di Dataran 1Malaysia, Klebang akan membuka pintunya kepada orang ramai untuk menyaksikan pameran selama 10 hari mulai 22 November ini, kata Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam hari ini.

Beliau berkata, kapal selam itu telah tiba semalam dan akan dibawa naik ke darat pada 16 November melalui jeti sementara yang dibina dan dijangka siap berada di atas tapaknya tiga hari kemudian.

Katanya, projek keseluruhan bernilai RM12.6 juta itu diharap dapat menarik ribuan pelancong ke Melaka di samping membantu kerajaan Persekutuan menjana ekonomi negara melalui sektor pelancongan.

Ditemui pemberita ketika melawat tapak Muzium Kapal Selam itu di sini, Mohd. Ali berkata, buat permulaan, pengunjung akan dikenakan tiket berharga RM3 bagi dewasa, RM1 bagi kanak-kanak manakala potongan 50 peratus bagi warga emas.

Kapal selam SMD Ouessant jenis Agosta 70, milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) itu diserahkan kepada Kerajaan Negeri Melaka untuk dijadikan satu lagi mercu perlancongan di negeri ini.

Kapal selam yang mempunyai panjang 67.57 meter, tinggi 11.75 meter dan lebar 6.5 meter itu merupakan buatan Perancis yang dibina pada 1979. — Bernama

saper warga emas angkat tangan!
avatar
powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by warthog on Mon Nov 14, 2011 5:44 pm

Korang punye avatar ganas sngt aku takut karang ade yang tak tahan me*****p trus kang.
avatar
warthog
Corporal
Corporal

Malaysia
Mymil
Posts : 63
Reputation : 2
Join date : 16/07/2011
Location : Blakang Masjid

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by tj on Mon Nov 14, 2011 6:13 pm

hohhoo.. ayat sensitif tu...
avatar
tj
Colonel
Colonel

Mymil
Posts : 2118
Reputation : 30
Join date : 20/06/2010

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by Laxamana on Tue Nov 15, 2011 3:52 am

warthog wrote:Korang punye avatar ganas sngt aku takut karang ade yang tak tahan me*****p trus kang.

Korang belum tahu lagi kebenaran mengenai bab ini semasa perang zaman menentang Arab Jahiliah dulu... maklum lah tinggal bini berminggu-minggu... Arab mana tahan kalau tak 'launch missile' at least sekali sehari.... at least.... dengar tu 'at least'... kalau tak faham tanya cikgu... cheers
avatar
Laxamana
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 335
Reputation : 44
Join date : 31/10/2010
Age : 50
Location : Putrajaya, Malaysia

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by marc_zman on Tue Nov 15, 2011 1:40 pm

powerw00t wrote:
venez wrote:
atreyudevil wrote:Pasal Muzium Maritim mmg kat Melaka, jadi kapal selam pn letak kat situ jugak..

atas darat!

oooo....

Muzium Kapal Selam pertama dibuka di Melaka 22 Nov
13/11/2011 1:53pm

MELAKA 13 Nov. — Muzium Kapal Selam pertama negara di Dataran 1Malaysia, Klebang akan membuka pintunya kepada orang ramai untuk menyaksikan pameran selama 10 hari mulai 22 November ini, kata Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam hari ini.

Beliau berkata, kapal selam itu telah tiba semalam dan akan dibawa naik ke darat pada 16 November melalui jeti sementara yang dibina dan dijangka siap berada di atas tapaknya tiga hari kemudian.

Katanya, projek keseluruhan bernilai RM12.6 juta itu diharap dapat menarik ribuan pelancong ke Melaka di samping membantu kerajaan Persekutuan menjana ekonomi negara melalui sektor pelancongan.

Ditemui pemberita ketika melawat tapak Muzium Kapal Selam itu di sini, Mohd. Ali berkata, buat permulaan, pengunjung akan dikenakan tiket berharga RM3 bagi dewasa, RM1 bagi kanak-kanak manakala potongan 50 peratus bagi warga emas.

Kapal selam SMD Ouessant jenis Agosta 70, milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) itu diserahkan kepada Kerajaan Negeri Melaka untuk dijadikan satu lagi mercu perlancongan di negeri ini.

Kapal selam yang mempunyai panjang 67.57 meter, tinggi 11.75 meter dan lebar 6.5 meter itu merupakan buatan Perancis yang dibina pada 1979. — Bernama

saper warga emas angkat tangan!
[b]

RM3.00 ajer tuk dewasa? huhuhuhuuu.. kompem maintainance state gomen kan tanggung kaw2 punyer.. jgn sudahnya nanti jadi tak terurus sudah ler

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by powerw00t on Tue Nov 15, 2011 1:45 pm

standupper wrote:
venez wrote:
standupper wrote:
venez wrote:
standupper wrote:
venez wrote:ternampak dlm buletin utama tadi, kapal selam training dh sampai yerk, utk dijadikan tempat pameran di melaka... tapi kenapa melaka yerk? xleh letak kat muzium TLDM ker?

Sebabnya Tok Ali pantang ada peluang, dengar saja ada offer terus disambar, sanggpu melabur besar demi naikkan Tourism di Melaka.. Perak masa tuh pun tak stabil sehingga lah perlaihan gomen... kira siapa cepat dia dapat!

oooo... tadi dgr dlm tv tiket sekali masuk rm3... he3

Hantar Unit 410 Sqn Melaka buat serangan hendap dengan kadar segera!!!!

mana bijan nih, kasi serang n bagi report bergambar, pameran start ujung minggu nih...

Kegagalan Unit Melaka Bertindak perlu dikenakan tindakan tatatertib.... belanja Asam Pedas Daging Tetel!!!

[You must be registered and logged in to see this image.]

pengurus kita inche bijan akan bertindak selepas beliau balik dari Dubai nanti.
avatar
powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by alphawolf on Wed Nov 16, 2011 2:58 am

RM3 tu tawaran pengenalan ajer....hehehe Very Happy

--------------------my siggy below--------------------

"Look, you stupid b*****d, you've got no arms left"
"Yes I have!"
"LOOK!"
"It's just a flesh wound"
avatar
alphawolf
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 1457
Reputation : 196
Join date : 18/10/2010
Location : "Sitting Elephant"

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by powerw00t on Wed Nov 16, 2011 5:07 am

Pemindahan kapal selam ditangguh

Oleh RIZANIZAM ABDUL HAMID
[You must be registered and logged in to see this link.]

MELAKA 15 Nov. - Kerja mengangkut kapal selam SMD Ouessant Agosta 70, buatan Perancis dari kapal kargo yang kini berada di perairan Selat Melaka tidak jauh dari Klebang terpaksa ditangguh.

Ketua Pegawai Eksekutif Felda Transport Services Sdn. Bhd., Zainal Abidin Ujut berkata, pemindahan kapal selam itu melalui jeti sementara yang sepatutnya bermula tengah hari hanya akan dilakukan pada pukul 7 pagi esok.

Menurutnya, ia disebabkan kerja teknikal yang masih belum selesai dan memerlukan masa lama untuk mengangkat kapal selam milik Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) seberat 1,300 tan itu.

"Untuk melakukan kerja ini, kita perlu membuka ikatan kapal ini pada kapal kargo tersebut dan kerja teknikal lain yang siap pukul 2 petang ini.

"Selepas itu, barulah kita boleh melakukan kerja mengangkat kapal selam ke atas tongkang yang mempunyai multi axle trailer untuk dibawa ke jeti sementara di Klebang dan ia memakan masa selama empat jam.

"Semua kerja ini perlu dilakukan tanpa henti dan ia tidak boleh dilakukan pada waktu malam. Sebab itu, ia perlu ditunda pukul 7 pagi esok," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Felda Transport Services Sdn. Bhd. adalah syarikat bertanggungjawab mengangkut kapal berukuran 67.5 meter panjang, 11.7 meter tinggi dan 6.5 meter lebar itu dari sebuah pelabuhan di Perancis, 12 Oktober lalu.

Selepas 31 hari berlayar, kapal itu tiba di perairan Selat Melaka berhampiran Klebang di sini, Ahad lalu.

Menurut Zainal Abidin, faktor paras air cetek dan cuaca kerap hujan pada waktu petang kebelakangan itu turut menjadi sebab kerja mengangkut kapal selam itu ditunda pagi esok.

Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam baru-baru ini mengumumkan Muzium Kapal Selam pertama negara yang dibina di Dataran 1Malaysia Klebang di sini membabitkan kos RM12.6 juta dijangka siap pada 17 Disember ini.

Beliau berkata, muzium berkenaan dibina menggunakan kapal selam SMD Ouessant Agosta 70 milik TLDM yang diserahkan kepada kerajaan negeri baru-baru ini.

[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by marc_zman on Wed Nov 16, 2011 5:26 am

alphawolf wrote:RM3 tu tawaran pengenalan ajer....hehehe Very Happy

ikhlas cakap.. wa tak keberatan bayar satu kapla RM10.00 or higher skit tuk tgk ini kapal.. janji ia berkeadaan tip top terjaga.. jgn bayar murah pastu akhirnya maintainance kapal n muzium hancus sudah

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by venez on Wed Nov 16, 2011 7:32 am

marc_zman wrote:
alphawolf wrote:RM3 tu tawaran pengenalan ajer....hehehe Very Happy

ikhlas cakap.. wa tak keberatan bayar satu kapla RM10.00 or higher skit tuk tgk ini kapal.. janji ia berkeadaan tip top terjaga.. jgn bayar murah pastu akhirnya maintainance kapal n muzium hancus sudah

setuju2...

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by alphawolf on Wed Nov 16, 2011 9:37 am

Betoi rega mahal sket takpe (in fact sebenarnya aku rasa RM3 tu murah sangat!)...tapi kat FB BH yang stand paste tu ada jugak kutu persoal harga yang nak dikenakan dengan quote harga cruise Sg Melaka....


--------------------my siggy below--------------------

"Look, you stupid b*****d, you've got no arms left"
"Yes I have!"
"LOOK!"
"It's just a flesh wound"
avatar
alphawolf
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 1457
Reputation : 196
Join date : 18/10/2010
Location : "Sitting Elephant"

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by marc_zman on Wed Nov 16, 2011 9:42 am

alphawolf wrote:Betoi rega mahal sket takpe (in fact sebenarnya aku rasa RM3 tu murah sangat!)...tapi kat FB BH yang stand paste tu ada jugak kutu persoal harga yang nak dikenakan dengan quote harga cruise Sg Melaka....

maksud bang alpha? ada orang persoal RM3 tu mahal?
btw.. cruise sg melaka 2 tahun sudah wa naik baru RM10.00 per pax.. skrg ni brp aaa?

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by powerw00t on Wed Nov 16, 2011 10:07 am

marc_zman wrote:
alphawolf wrote:Betoi rega mahal sket takpe (in fact sebenarnya aku rasa RM3 tu murah sangat!)...tapi kat FB BH yang stand paste tu ada jugak kutu persoal harga yang nak dikenakan dengan quote harga cruise Sg Melaka....

maksud bang alpha? ada orang persoal RM3 tu mahal?
btw.. cruise sg melaka 2 tahun sudah wa naik baru RM10.00 per pax.. skrg ni brp aaa?

tak tahu lagi, kena tanya pegawai khas tourism jabatan ketua menteri melaka... err dia belum balik dari Dubai lagi urusan O&G
avatar
powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by tin on Wed Nov 16, 2011 10:08 am

ooo... dia gi melancong dubai ek? achaaaaa.....
avatar
tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by marc_zman on Wed Nov 16, 2011 10:11 am

dubai? aritu bang power kata dia pi mumbai? mana satu yg betoi ni bai? ekekekekeee

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by alphawolf on Wed Nov 16, 2011 10:33 am

marc_zman wrote:
alphawolf wrote:Betoi rega mahal sket takpe (in fact sebenarnya aku rasa RM3 tu murah sangat!)...tapi kat FB BH yang stand paste tu ada jugak kutu persoal harga yang nak dikenakan dengan quote harga cruise Sg Melaka....

maksud bang alpha? ada orang persoal RM3 tu mahal?
btw.. cruise sg melaka 2 tahun sudah wa naik baru RM10.00 per pax.. skrg ni brp aaa?

Masa tu dia tak tau lagi charge yang dikenakan kot....tapi gaya dia tulis posting dia tu dia agak nanti charge masuk Ouessant ni mahal le, pasal 45 minit naik river cruise tu aje dah RM10....

--------------------my siggy below--------------------

"Look, you stupid b*****d, you've got no arms left"
"Yes I have!"
"LOOK!"
"It's just a flesh wound"
avatar
alphawolf
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 1457
Reputation : 196
Join date : 18/10/2010
Location : "Sitting Elephant"

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by marc_zman on Thu Nov 17, 2011 5:13 am

powerw00t wrote:
standupper wrote:
venez wrote:
standupper wrote:

Hantar Unit 410 Sqn Melaka buat serangan hendap dengan kadar segera!!!!

mana bijan nih, kasi serang n bagi report bergambar, pameran start ujung minggu nih...

Kegagalan Unit Melaka Bertindak perlu dikenakan tindakan tatatertib.... belanja Asam Pedas Daging Tetel!!!

[You must be registered and logged in to see this image.]

pengurus kita inche bijan akan bertindak selepas beliau balik dari Dubai nanti.

Inche Mohd Najib @ Bijan.!!!! pang5 nak report 5 muka surat at desk dia 1st thing tomorrow morning pasal benda alah ni.. ko dah buat recce ke blum???

ekekekekekeeeee

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by mumuchi on Mon Dec 05, 2011 9:58 am

hmmm ini ka ada orang cakap jadi reban ayam?

[You must be registered and logged in to see this image.]


sos

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]




Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:


[You must be registered and logged in to see this link.]


avatar
mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by alphawolf on Mon Dec 05, 2011 10:59 am

Hmmm boleh tengok luar aje...harapnya lepas2 ni dibuka belah dalam pulak...

cantik ooo reban ayam tu....

--------------------my siggy below--------------------

"Look, you stupid b*****d, you've got no arms left"
"Yes I have!"
"LOOK!"
"It's just a flesh wound"
avatar
alphawolf
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 1457
Reputation : 196
Join date : 18/10/2010
Location : "Sitting Elephant"

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by mumuchi on Mon Dec 05, 2011 11:12 am

tu aku suspek rega masuk RM10 tu masih basic aja..lepas leh masuk dalam kapal naik rega la...lepas depa tutup disember ni untuk renovation..

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]




Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:


[You must be registered and logged in to see this link.]


avatar
mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by yaminz on Mon Dec 05, 2011 12:23 pm

mumuchi wrote:tu aku suspek rega masuk RM10 tu masih basic aja..lepas leh masuk dalam kapal naik rega la...lepas depa tutup disember ni untuk renovation..

Mmm, what a waste... Patut tok wat training xdala exhausted sgt Perdana...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 38

Back to top Go down

Re: Gambar2 Lawatan Muzium dan Peringatan Militari

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 11 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum