Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by atreyudevil Sun Feb 05, 2017 6:23 pm

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171899 messages in 1313 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

MPSA @ News

Page 41 of 42 Previous  1 ... 22 ... 40, 41, 42  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: MPSA @ News

Post by tin on Tue Nov 01, 2011 9:29 am

yaminz wrote:Malaysia bakal hab peralatan tentera
Daripada MOHAMAD FIKRI ROSLY
utusanjohor@utusan.com.my

SINGAPURA 31 Okt. - Malaysia mungkin menjadi hab untuk pengeluaran peralatan ketenteraan dalam Kolaborasi Industri Pertahanan ASEAN (ADIC) yang bakal menurunkan kos pembelian aset ketenteraan bagi negara anggota badan serantau itu

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, perbelanjaan Asia Tenggara untuk ketenteraan pada tahun lalu saja adalah sebanyak RM76.7 bilion dan melalui kerjasama itu, jumlah tersebut dapat diturunkan sebanyak lebih 50 peratus.

"Kaedah terbaik adalah dengan mengeluarkan dan membina sendiri aset ketenteraan di kalangan negara ASEAN. Kertas cadangan ini datang daripada Malaysia dan telah diterima sebagai satu dasar Mesyuarat Menteri-Menteri Pertahanan ASEAN (ADMM).

"Kita telah mengusulkan Malaysia sebagai hab tanpa mengenepikan negara lain untuk mengeluarkan komponen dalam apa yang dipanggil subsistem yang buat kali pertama diadakan," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Beliau ditemui selepas mengadakan kunjungan hormat ke atas Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong dan Menteri Pertahanan Singapura, Dr. Ng Eng Hen sebelum menghadiri Program Lawatan Rasmi Menteri-Menteri Pertahanan bagi Perjanjian Pertahanan Lima Negara (FDPA) esok.

Selain Malaysia, mesyuarat kelapan dan ulang tahun ke-40 FDPA itu turut dihadiri Singapura, Australia, United Kingdom (UK) dan New Zealand.

Kata Ahmad Zahid, FDPA masih relevan dan kelima-lima negara tersebut menunjukkan komitmen tinggi dalam menangani isu pertahanan serantau dan antarabangsa melalui kehadiran seramai 4,000 anggota dan pegawai tentera.

"Selain itu kita membincangkan tentang kerjasama serantau dalam bidang ketenteraan, bukan untuk membentuk pakatan seperti Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO) tetapi lebih kepada mewujudkan jawatankuasa keselamatan ASEAN menjelang 2015," katanya.

Menurutnya, kerjasama itu penting kerana negara-negara terlibat mahu menterjemahkan bahawa rantau Asia adalah stabil dan kukuh dari segi keselamatan selain kerjasama kukuh, peningkatan diplomasi ketenteraan dan latihan bersama. - UTUSAN


remain to be seen...

tin
Kehormat MyMil

Posts : 6841
Join date : 06/06/2010

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by heavyduty on Tue Nov 01, 2011 9:37 am

does malaysia have the capacity and know how to be a hub?


heavyduty
Lt Colonel
Lt Colonel

Canada
Mymil
Posts : 1747
Reputation : 150
Join date : 14/03/2011
Age : 35
Location : OPSEC

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by marc_zman on Tue Nov 01, 2011 9:38 am

huhuhuhuuu.. ada makna tu abe tin, ada makna

kalu org pesimis dia kan kata.. jauhnya cahaya di hujung terowong tu.. kalu orang optimis plak kan kata ada cahaya di hujung terowong, jom kita ke sana.. kalu yg realistik plak.. woi.. ada keretapi kat ujung terowong tu, cabut!!!!

ekekekekekeee



--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by yaminz on Tue Nov 01, 2011 9:50 am

What capacity we have? hmmm...
Singapore n Indonesia already started build own military hardware n manage to sell to outside... They industries already 5-10 years advance then us...

yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by Akmal3110 on Tue Nov 01, 2011 9:58 am

Tinggi betol cita2 Komando Z nih.

Akmal3110
Colonel
Colonel

Malaysia
Posts : 2320
Reputation : 181
Join date : 14/10/2011
Age : 27
Location : Bravo

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by mumuchi on Tue Nov 08, 2011 11:45 am

[You must be registered and logged in to see this image.]



kredit : mcwood

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]




Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:





mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by heavyduty on Tue Nov 08, 2011 12:15 pm

wow,those navy dudes sure look happy

they start serving whole cucumbers at the mess hall? hehehehehe

heavyduty
Lt Colonel
Lt Colonel

Canada
Mymil
Posts : 1747
Reputation : 150
Join date : 14/03/2011
Age : 35
Location : OPSEC

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by lkick2113 on Wed Nov 09, 2011 3:56 am

marc_zman wrote:huhuhuhuuu.. ada makna tu abe tin, ada makna

kalu org pesimis dia kan kata.. jauhnya cahaya di hujung terowong tu.. kalu orang optimis plak kan kata ada cahaya di hujung terowong, jom kita ke sana.. kalu yg realistik plak.. woi.. ada keretapi kat ujung terowong tu, cabut!!!!

ekekekekekeee



quote of the day
aku bg tacang kat bro MZ.....

lkick2113
Major
Major

Malaysia
Mymil
Posts : 1385
Reputation : 92
Join date : 21/04/2010
Location : centre of the earth

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by marc_zman on Wed Nov 09, 2011 5:28 am

lkick2113 wrote:
marc_zman wrote:huhuhuhuuu.. ada makna tu abe tin, ada makna

kalu org pesimis dia kan kata.. jauhnya cahaya di hujung terowong tu.. kalu orang optimis plak kan kata ada cahaya di hujung terowong, jom kita ke sana.. kalu yg realistik plak.. woi.. ada keretapi kat ujung terowong tu, cabut!!!!

ekekekekekeee



quote of the day
aku bg tacang kat bro MZ.....

i'm speechless

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by yaminz on Wed Nov 09, 2011 5:38 am

marc_zman wrote:
lkick2113 wrote:
marc_zman wrote:huhuhuhuuu.. ada makna tu abe tin, ada makna

kalu org pesimis dia kan kata.. jauhnya cahaya di hujung terowong tu.. kalu orang optimis plak kan kata ada cahaya di hujung terowong, jom kita ke sana.. kalu yg realistik plak.. woi.. ada keretapi kat ujung terowong tu, cabut!!!!

ekekekekekeee



quote of the day
aku bg tacang kat bro MZ.....

i'm speechless

Speach of the day... from MZ "Speechless" ekekeke

yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by marc_zman on Wed Nov 16, 2011 5:59 am

Perbaharui lesen ikut tarikh lahir mulai Isnin depan


2011/11/15
PUTRAJAYA: Mulai Isnin depan, orang ramai boleh mula memperbaharui lesen memandu mereka mengikut tarikh lahir, kata Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha.

Beliau berkata, menerusi inisiatif itu, tarikh tamat tempoh lesen memandu adalah sama dengan tarikh lahir seseorang pemegang lesen. "Inisiatif itu juga dibuat bagi memudahkan orang ramai mengingati tarikh memperbaharui lesen memandu selain mengurangkan kes pemegang lesen tidak aktif," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. Kong berkata, diharapkan selepas ini, tidak timbul lagi isu lupa untuk memperbaharui lesen memandu terutamanya apabila pemandu terbabit dalam kemalangan.

Berdasarkan rekod Jabatan Pengangkutan Jalan, terdapat 2.2 juta daripada 11.8 juta pemegang lesen tidak aktif atau tidak memperbaharui lesen memandu mereka.

Beliau berkata, kerajaan akan menanggung fi lesen tempoh lanjutan bagi pemegang lesen yang tempoh pembaharuannya di antara tarikh tamat sah lesen hingga tarikh lahir adalah di antara 12 hingga 18 bulan (termasuk tempoh lanjutan).

Bagi pemegang lesen yang tempoh pembaharuannya di antara tarikh tamat sah lesen hingga tarikh lahir adalah di antara 19 hingga 24 bulan (termasuk tempoh lanjutan), mereka perlu membayar untuk lanjutan tempoh melebihi enam bulan tetapi kurang daripada 12 bulan.
Sementara itu, mengulas Sistem Penguatkuasaan Automasi (AES), beliau berkata semua dokumentasi mengenai AES akan siap sepenuhnya menjelang akhir tahun ini.

Katanya, pemasangan sistem dijangka dimulakan secara berperingkat pertengahan tahun depan.

"Lebih 800 lokasi risiko kemalangan sudah dikenal pasti untuk dipasang dengan sistem itu bagi mengesan sebarang kesalahan lalu lintas yang dilakukan pengguna," katanya.

AES, yang banyak digunakan di negara maju, pada asasnya adalah satu sistem di mana kamera dipasang di kawasan sering berlaku kemalangan bagi mengesan pemanduan laju, dan di persimpangan lampu isyarat bagi mengesan mereka yang melanggar lampu merah. - BERNAMA

komen wa.. menyedih kan bila benda2 remeh camni pun gomen jugak kena uruskan.. sendiri punya lesen mandu pun takleh nak bertanggungjawab ka? aduh duh duh

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by venez on Wed Nov 16, 2011 7:31 am

marc_zman wrote:
Perbaharui lesen ikut tarikh lahir mulai Isnin depan


2011/11/15
PUTRAJAYA: Mulai Isnin depan, orang ramai boleh mula memperbaharui lesen memandu mereka mengikut tarikh lahir, kata Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha.

Beliau berkata, menerusi inisiatif itu, tarikh tamat tempoh lesen memandu adalah sama dengan tarikh lahir seseorang pemegang lesen. "Inisiatif itu juga dibuat bagi memudahkan orang ramai mengingati tarikh memperbaharui lesen memandu selain mengurangkan kes pemegang lesen tidak aktif," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. Kong berkata, diharapkan selepas ini, tidak timbul lagi isu lupa untuk memperbaharui lesen memandu terutamanya apabila pemandu terbabit dalam kemalangan.

Berdasarkan rekod Jabatan Pengangkutan Jalan, terdapat 2.2 juta daripada 11.8 juta pemegang lesen tidak aktif atau tidak memperbaharui lesen memandu mereka.

Beliau berkata, kerajaan akan menanggung fi lesen tempoh lanjutan bagi pemegang lesen yang tempoh pembaharuannya di antara tarikh tamat sah lesen hingga tarikh lahir adalah di antara 12 hingga 18 bulan (termasuk tempoh lanjutan).

Bagi pemegang lesen yang tempoh pembaharuannya di antara tarikh tamat sah lesen hingga tarikh lahir adalah di antara 19 hingga 24 bulan (termasuk tempoh lanjutan), mereka perlu membayar untuk lanjutan tempoh melebihi enam bulan tetapi kurang daripada 12 bulan.
Sementara itu, mengulas Sistem Penguatkuasaan Automasi (AES), beliau berkata semua dokumentasi mengenai AES akan siap sepenuhnya menjelang akhir tahun ini.

Katanya, pemasangan sistem dijangka dimulakan secara berperingkat pertengahan tahun depan.

"Lebih 800 lokasi risiko kemalangan sudah dikenal pasti untuk dipasang dengan sistem itu bagi mengesan sebarang kesalahan lalu lintas yang dilakukan pengguna," katanya.

AES, yang banyak digunakan di negara maju, pada asasnya adalah satu sistem di mana kamera dipasang di kawasan sering berlaku kemalangan bagi mengesan pemanduan laju, dan di persimpangan lampu isyarat bagi mengesan mereka yang melanggar lampu merah. - BERNAMA

komen wa.. menyedih kan bila benda2 remeh camni pun gomen jugak kena uruskan.. sendiri punya lesen mandu pun takleh nak bertanggungjawab ka? aduh duh duh

hu3, jgn sampai makan pun kena tolong suap dahler...

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]

venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by marc_zman on Wed Nov 16, 2011 8:08 am

BERITA HARIAN, 16 NOV 2011, RABU

Istana lama tutup secara rasmi

Oleh Shaarani Ismail dan Nor Fariza Ramlan
bhnews@bharian.com.my

Pintu masuk utama dikunci penuh istiadat tanda perpindahan ke Jalan Duta


KUALA LUMPUR: Pintu masuk utama Istana Negara di Jalan Istana, di sini dikunci secara rasmi semalam dengan penuh istiadat menandakan perpindahan rasmi tempat bersemayam Yang di-Pertuan Agong ke Istana Negara yang baru di Jalan Duta.

Istiadat khas menurunkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong dimulakan dengan perarakan masuk pengawal istana dan panji Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) dianggotai dua pegawai dan 58 anggota lain-lain pangkat diiringi pasukan pancaragam RAMD. Bendera diturunkan tepat jam 9.25 pagi dengan penuh hormat diiringi tiupan ‘Paluan Akhir’ menandakan secara rasmi bangunan berkenaan tidak digunakan lagi dan berpindah ke Jalan Duta.

Semua tetamu jemputan kemudian bergerak ke hadapan pintu masuk utama Istana Negara bagi menyaksikan penyerahan bendera daripada Pemangku Pegawai Memerintah RAMD, Mejar Mohd Fakhri Abu Bakar yang mengetuai pengawal istana kepada Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Mohd Tengku Farok Hussin Tengku Jalil menandakan berakhirnya penugasan tentera di bangunan berkenaan.

Mengakhiri istiadat, Batalion Pertama RAMD bersama 12 unit berkuda Skuadron Istiadat Berkuda Kor Amor Diraja memberi tabik hormat sebelum pintu utama Istana dikunci secara rasmi oleh Ketua Bentara.

Sementara itu, istiadat menaikkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara Jalan Duta, dimulakan di Dataran Istana Negara dengan perarakan masuk kumpulan pengawal istana bersama panji Batalion Pertama RAMD diiringi pasukan pancaragam RAMD. Bendera kemudian diserahkan Tengku Farok Hussin kembali kepada Mohd Fakhri untuk dikibarkan diiringi tiupan `Fajar’ menandakan rasminya Istana Negara Jalan Duta digunakan sebagai tempat bersemayam rasmi Yang di-Pertuan Agong menggantikan bangunan Istana Negara Jalan Istana yang sudah berusia 83 tahun.

Sementara itu, Asisten Ketua Staff Markas Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Datuk Abdul Aziz Ibrahim, berkata kawalan keselamatan bagi Istana Negara Jalan Duta masih kekal dengan kekuatan seramai 130 pengawal istana dari RAMD bagi memastikan kawasan berkeluasan 96.52 hektar sentiasa selamat dan terjaga.

Beliau berkata, ia bersesuaian keluasan istana yang juga sebagai tempat istiadat utama serta kediaman rasmi Yang di-Pertuan Agong. "Ia dikawal sepenuhnya Batalion Pertama RAMD yang turut melaksanakan kawalan kehormat negara pada setiap majlis rasmi yang dijalankan,” katanya selepas istiadat menaikkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong di sini semalam.

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by venez on Wed Nov 16, 2011 8:12 am

marc_zman wrote:BERITA HARIAN, 16 NOV 2011, RABU

Istana lama tutup secara rasmi

Oleh Shaarani Ismail dan Nor Fariza Ramlan
bhnews@bharian.com.my

Pintu masuk utama dikunci penuh istiadat tanda perpindahan ke Jalan Duta


KUALA LUMPUR: Pintu masuk utama Istana Negara di Jalan Istana, di sini dikunci secara rasmi semalam dengan penuh istiadat menandakan perpindahan rasmi tempat bersemayam Yang di-Pertuan Agong ke Istana Negara yang baru di Jalan Duta.

Istiadat khas menurunkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong dimulakan dengan perarakan masuk pengawal istana dan panji Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) dianggotai dua pegawai dan 58 anggota lain-lain pangkat diiringi pasukan pancaragam RAMD.

Bendera diturunkan tepat jam 9.25 pagi dengan penuh hormat diiringi tiupan ‘Paluan Akhir’ menandakan secara rasmi bangunan berkenaan tidak digunakan lagi dan berpindah ke Jalan Duta.

Semua tetamu jemputan kemudian bergerak ke hadapan pintu masuk utama Istana Negara bagi menyaksikan penyerahan bendera daripada Pemangku Pegawai Memerintah RAMD, Mejar Mohd Fakhri Abu Bakar yang mengetuai pengawal istana kepada Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Mohd Tengku Farok Hussin Tengku Jalil menandakan berakhirnya penugasan tentera di bangunan berkenaan.

Mengakhiri istiadat, Batalion Pertama RAMD bersama 12 unit berkuda Skuadron Istiadat Berkuda Kor Amor Diraja memberi tabik hormat sebelum pintu utama Istana dikunci secara rasmi oleh Ketua Bentara.

Sementara itu, istiadat menaikkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara Jalan Duta, dimulakan di Dataran Istana Negara dengan perarakan masuk kumpulan pengawal istana bersama panji Batalion Pertama RAMD diiringi pasukan pancaragam RAMD.

Bendera kemudian diserahkan Tengku Farok Hussin kembali kepada Mohd Fakhri untuk dikibarkan diiringi tiupan `Fajar’ menandakan rasminya Istana Negara Jalan Duta digunakan sebagai tempat bersemayam rasmi Yang di-Pertuan Agong menggantikan bangunan Istana Negara Jalan Istana yang sudah berusia 83 tahun.

Sementara itu, Asisten Ketua Staff Markas Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Datuk Abdul Aziz Ibrahim, berkata kawalan keselamatan bagi Istana Negara Jalan Duta masih kekal dengan kekuatan seramai 130 pengawal istana dari RAMD bagi memastikan kawasan berkeluasan 96.52 hektar sentiasa selamat dan terjaga.

Beliau berkata, ia bersesuaian keluasan istana yang juga sebagai tempat istiadat utama serta kediaman rasmi Yang di-Pertuan Agong.

"Ia dikawal sepenuhnya Batalion Pertama RAMD yang turut melaksanakan kawalan kehormat negara pada setiap majlis rasmi yang dijalankan,” katanya selepas istiadat menaikkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong di sini semalam.

awat hitam bebeno tulisan hang

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]

venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by marc_zman on Wed Nov 16, 2011 8:14 am

venez wrote:
marc_zman wrote:BERITA HARIAN, 16 NOV 2011, RABU

Istana lama tutup secara rasmi

Oleh Shaarani Ismail dan Nor Fariza Ramlan
bhnews@bharian.com.my

Pintu masuk utama dikunci penuh istiadat tanda perpindahan ke Jalan Duta


KUALA LUMPUR: Pintu masuk utama Istana Negara di Jalan Istana, di sini dikunci secara rasmi semalam dengan penuh istiadat menandakan perpindahan rasmi tempat bersemayam Yang di-Pertuan Agong ke Istana Negara yang baru di Jalan Duta.

Istiadat khas menurunkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong dimulakan dengan perarakan masuk pengawal istana dan panji Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) dianggotai dua pegawai dan 58 anggota lain-lain pangkat diiringi pasukan pancaragam RAMD.

Bendera diturunkan tepat jam 9.25 pagi dengan penuh hormat diiringi tiupan ‘Paluan Akhir’ menandakan secara rasmi bangunan berkenaan tidak digunakan lagi dan berpindah ke Jalan Duta.

Semua tetamu jemputan kemudian bergerak ke hadapan pintu masuk utama Istana Negara bagi menyaksikan penyerahan bendera daripada Pemangku Pegawai Memerintah RAMD, Mejar Mohd Fakhri Abu Bakar yang mengetuai pengawal istana kepada Datuk Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Mohd Tengku Farok Hussin Tengku Jalil menandakan berakhirnya penugasan tentera di bangunan berkenaan.

Mengakhiri istiadat, Batalion Pertama RAMD bersama 12 unit berkuda Skuadron Istiadat Berkuda Kor Amor Diraja memberi tabik hormat sebelum pintu utama Istana dikunci secara rasmi oleh Ketua Bentara.

Sementara itu, istiadat menaikkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara Jalan Duta, dimulakan di Dataran Istana Negara dengan perarakan masuk kumpulan pengawal istana bersama panji Batalion Pertama RAMD diiringi pasukan pancaragam RAMD.

Bendera kemudian diserahkan Tengku Farok Hussin kembali kepada Mohd Fakhri untuk dikibarkan diiringi tiupan `Fajar’ menandakan rasminya Istana Negara Jalan Duta digunakan sebagai tempat bersemayam rasmi Yang di-Pertuan Agong menggantikan bangunan Istana Negara Jalan Istana yang sudah berusia 83 tahun.

Sementara itu, Asisten Ketua Staff Markas Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Datuk Abdul Aziz Ibrahim, berkata kawalan keselamatan bagi Istana Negara Jalan Duta masih kekal dengan kekuatan seramai 130 pengawal istana dari RAMD bagi memastikan kawasan berkeluasan 96.52 hektar sentiasa selamat dan terjaga.

Beliau berkata, ia bersesuaian keluasan istana yang juga sebagai tempat istiadat utama serta kediaman rasmi Yang di-Pertuan Agong.

"Ia dikawal sepenuhnya Batalion Pertama RAMD yang turut melaksanakan kawalan kehormat negara pada setiap majlis rasmi yang dijalankan,” katanya selepas istiadat menaikkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong di sini semalam.

awat hitam bebeno tulisan hang


tadaaa.. tadi wa lupa mau cuci pakai serbuk pencuci salih yakob.. sikalang sulah bersih

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by marc_zman on Fri Nov 18, 2011 4:36 am

Khamis November 17, 2011

KPN: Ada Usaha Hidupkan Kembali Gerakan Militan Di Sabah

KUALA LUMPUR: Polis mengesahkan wujudnya usaha untuk menghidupkan kembali gerakan militan di Sabah dengan penahanan 13 anggota kumpulan itu sejak Isnin lepas.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, kegiatan anggota militan terbabit jika tidak dibendung boleh mengancam dan menggugat keselamatan negara. "Berdasarkan kepada risikan dan siasatan yang telah dijalankan oleh pihak polis, didapati ada usaha-usaha untuk menghidupkan kembali gerakan militan di Sabah.

"Hasil daripada siasatan dan pemantauan rapi itu, pada 14 hingga 16 November lepas, polis telah melancarkan operasi dan menangkap tujuh warganegara Malaysia dan enam warganegara asing," katanya dalam kenyataan di sini, Khamis.

Ismail berkata, kesemua mereka kini ditahan di Sabah di bawah Seksyen 73 (1)Akta Keselamatan Dalam Negeri (AKDN) 1960. Beliau bagaimanapun tidak mendedahkan identiti dan nama kumpulan militan itu.

Hari ini, media massa melaporkan polis telah menahan 13 anggota militan yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kumpulan Abu Omar yang juga dikenali sebagai kumpulan Kaltim dan berpangkalan di Kalimantan. Menurut akhbar, kumpulan militan berkenaan menggunakan Tawau sebagai lokasi transit untuk pengumpulan senjata yang diperoleh dari selatan Filipina.

mStar Online


--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by marc_zman on Fri Nov 18, 2011 4:57 am

[You must be registered and logged in to see this image.]

updated 11/16/2011 10:58:35 PM ET 2011-11-17T03:58:35

[url=http://www.bing.com/maps/?v=2&where1=MANILA, Philippines&sty=h&form=msdate]MANILA, Philippines[/url] — The Philippine defense chief says the United States will provide a second warship as his country's ill-equipped military confronts China in increasingly tense territorial disputes in the South China Sea.

Defense Sec. Voltaire Gazmin says U.S. Secretary of State Hillary Rodham Clinton assured him during talks in Manila on Wednesday that Washington will give the Philippine navy a second Coast Guard cutter virtually for free.

The first second-hand cutter from the U.S. Coast Guard sailed into Manila in August and became the most modern vessel in the dilapidated Philippine fleet.

Clinton gave a strong assurance that the U.S. will help strengthen the local navy, which has been at the forefront of safeguarding Manila-claimed territories in the disputed Spratly Islands.



nota : sekarang wa tau apsal yb tony pua sibuk suruh kita amik kapal USCG.. buy 1 and get another 1 for free.!!! iyo laaa tu..

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by Foxtrot on Wed Nov 30, 2011 3:29 am

MALCOY 7 LAHIRKAN WIRA NEGARA

14 November 2011 – Mej Werar Suleiman bin Ali dari Malaysian Company 7 (MALCOY 7) telah muncul sebagai pemenang pertama dari negara-negara Asia dalam pertandingan DANCON March UNIFIL yang berlangsung pada 14 November 2011 bertempat di Naqoura, Lubnan. Pertandingan yang diadakan dengan jarak larian 23 Km bersama beban seberat 10 Kg ini melibatkan penyertaan seramai 200 orang peserta dari 9 buah negara-negara UNIFIL yang lain. Turut mendapat perhatian adalah Komander MALCOY 7, Lt Kol Hassim bin Mat dan amat berbangga dengan pencapaian yang telah dibuktikan oleh Mej Werar.

http://jointforce.mod.gov.my/index.php/component/content/article/59-jfhq-activities/309-malcoy-7-lahirkan-wira-negara

berita agak ketinggalan tetapi amat membanggakan...

Foxtrot
Major
Major

Malaysia
Mymil
Posts : 1110
Reputation : 71
Join date : 17/08/2010
Age : 35
Location : From Taiping With Love

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by atreyudevil on Wed Nov 30, 2011 3:38 am

huuu tahniah!

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
♫♫ I could lift you up  ♫♫
♫♫ I could show you what you wanna see, And take you where you wanna be ♫♫
♫♫ You could be my luck♫♫
♫♫ Even if the sky is falling down, I know that we'll be safe and sound ♫♫
♫♫ We're safe and sound ♫♫

atreyudevil
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 9565
Reputation : 602
Join date : 18/04/2010
Location : Kuantan

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/profile.php?id=1000002088986

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by tenteng on Wed Nov 30, 2011 4:37 am

tahniah...

tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by Foxtrot on Wed Nov 30, 2011 4:44 am

DANCON Marches

http://skibden.dk/mediawiki/index.php/Unofficial_-_March_Medals

Foxtrot
Major
Major

Malaysia
Mymil
Posts : 1110
Reputation : 71
Join date : 17/08/2010
Age : 35
Location : From Taiping With Love

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by koirazie2 on Fri Dec 02, 2011 7:21 pm

Air Force Set to Seal Deals for Radars, Sensors

[You must be registered and logged in to see this image.]

THE Royal Malaysian Air Force (RMAF) is expected to seal several contracts at this year's Langkawi International Maritime and Aerospace exhibition (Lima 2011).

Air force chief General Tan Sri Rodzali Daud said among the contracts lined up were for the acquisition of radars, sensors and communication equipment, which would beef up the country's air defence.

"Several letters of offer and acceptance will be inked during the exhibition. However, owing to budget constraints,the government is unable to approve the procurement of larger assets for the air force for the time being.

"This includes the purchase of new-generation aircraft and defence equipment

Rodzali's comments indicated that the proposed acquisition of multi-role combat aircraft (MRCA) might not take place during the current 10th Malaysia Plan (2010-2015).

It is learnt that the RMAF was evaluating five new-generation jet fighters under its ambitious MRCA programme, worth billions of ringgit, to strengthen its defence capability in protecting the country's maritime assets within the exclusive economic zone, including oil and gas assets like those in the Spratly Islands and the Ambalat oil block off Borneo.

Among the jets considered were France's Dassault Aviation Rafale, the United States' Boeing F/A-18E/F Super Hornet, Europe's Eurofighter Typhoon, Swedish JAS-39 Gripen and Russian Sukhoi Su-35 Flanker-E.

The MRCA programme is to replace 16 Russian MiG-29N Fulcrums purchased in 1995 which are due for replacement by 2015.

"But things could change in the future should funds become available," said Rodzali.

Plans to take delivery of 12 Eurocopter EC725 and four Airbus A400M in 2013 and 2015, respectively, were on schedule, he said.

"The A400M has successfully undergone tests, while the EC725 is expected to be fully assembled by July next year to undergo tests before delivery to us in early 2013."

On the fate of the aging Sikorsky S-61 Nuri fleet, he said the RMAF had proposed for 15 new helicopters as replacements.

"Ideally, we need 27 new helicopters for proper and smooth operations. Should new helicopters not be purchased, then our option is to refurbish the Nuris to complement the EC725 fleet."

Rodzali added that the RMAF preferred to acquire new helicopters instead of refurbishing the Nuri as it would not only incur a huge cost, but also more frequent maintenance.

On Lima 2011, Rodzali said it was an ideal platform to promote the local defence industry while providing exposure for servicemen.

In Kuala Kedah, state police chief Datuk Ahmad Ibrahim said 600 extra policemen would be stationed at various locations in Langkawi during the exhibition. This included the ferry terminal here, the Kuah terminal on the island, the Mahsuri International Exhibition Centre and Tanjung Malai, where the maritime display would be held.

Ahmad said with 60,000 people expected to attend the five-day event beginning on Tuesday, police would not take things lightly.

He said policemen would also assist visitors in any way possible.

"We have distributed a 17-minute DVD to ferry operators to show to tourists coming to Langkawi. This will remind them to be careful and alert during their stay

sos: http://www.nst.com.my/local/general/air-force-set-to-seal-deals-for-radars-sensors-1.13723


koirazie2
Warrant Officer
Warrant Officer

Malaysia
Mymil
Posts : 448
Reputation : 11
Join date : 07/04/2011
Age : 36
Location : Temerloh

http://www.facebook.com/koirazie

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by venez on Thu Dec 15, 2011 10:42 am

Kenaikan Gaji Askar (ATM) Diperinci – Tiada Perang Tak Wajar Naik Gaji?

KUALA TERENGGANU – Kementerian Pertahanan telah mengadakan perbincangan dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) berhubung pelarasan skim gaji Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau sendiri telah berbincang dengan Ketua Pengarah JPA, Datuk Seri Abu Bakar Abdullah untuk memperincikan tentang pelarasan gaji tentera, supaya sekurang-kurangnya sama dengan Polis Diraja Malaysia mengikut pangkat.

“Tetapi sebenarnya jika mengikut Perlembagaan Malaysia, skim perkhidmatan ATM hendaklah berada di atas lain-lain perkhidmatan.

“Asas itu yang saya pegang walaupun ada yang pertikaikan tak perlu ada kenaikan gaji, kononnya askar banyak berehat dan tak berperang. Jadi, adakah perlu perang dulu baru nak naik gaji,” katanya. KOSMO

Isu kenaikan gaji ATM tidak wajar naik oleh sebab tiada perang rasanya tidak wajar untuk digunakan. Ini kerana bagi pendapat saya, apabila ada menurunkan cop 10 jari dan memegang BAT C 10 bermakna menyerahkan hidup kepada ATM.

Cuti adalah ihsan, bermakna pada ketika cuti anggota boleh dipanggil pada bila-bila masa jika perlu.

Adakah berbaloi dengan gaji 2,3 ribu sebulan dengan menyerahkan hidup pada angkatan tentera sedangkan anda sedang berseronok dengan keluarga dirumah?

Pada pendapat saya, hanya gaji yang mampu untuk menarik rakyat Malaysia menyertai angkatan tentera dan sejumlah kecil sebab utama kerana semangat patriotik untuk membela tanah air tercinta.

Walaupun, gaji menjadi motif utama menyertai angkatan tentera tetapi semangat patriotik akan dipupuk ketika menjalani latihan dengan ATM kemudiannya.

Kita dapat lihat kurangnya bukan bumitera menyertai ATM terutamanya dari kaum Cina. Pada andaian saya, kerana kebanyakan kaum cina lebih gemar untuk berniaga dan mereka sememangnya menguasai perniagaan di Malaysia dimana sangat berbeza dengan orang melayu yang lebih gemar untuk makan gaji.

Jika anda masih mahu mempertikaikan isu kenaikan gaji ATM, mungkin anda boleh menjadi kadet selama 4 tahun, jalani latihan sepertimana mereka jalani. Kemudian anda boleh nilai adakah berbaloi dengan gaji sekarang???

pendapat peribadi penulis : http://selangor2u.com/blog/current-issues/dalam-negara

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]

venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by marc_zman on Thu Dec 15, 2011 10:57 am

wa baru terpikir & secara langsung dpt membuktikan lagi kebodohan mereka2 yg menyokong usul "takde perang, tak perlu naik gaji"

kalau kena perang baru mau naik gaji, apa akan jadi sama keluarga pegawai dan anggota tentera? tak perang, tak naik gaji, pegawai n anggota ATM & anak bini tak laa dpt rasa hidup 'mewah' skit cam org lain.. nak pi cuti2 1malaysia pun mungkin kena pikir 1,001 kali.. huhuhuhuuu.. bila perang, baru naik gaji and by that time.. rega barang mungkin melambung, kena catu, takde laaa cuti2 1malaysia coz 1malaysia sudah perang maaa.. & paling worse hilang tempat bergantung coz hubby terkorban ketika pertahankan negara.. kompem tak pegi cuti2 1malaysia!!!

"takde perang, tak perlu naik gaji" = bloodyfool punya idea

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by yinchet on Thu Dec 15, 2011 10:59 am

^ To me, It will only be fair if the entire armed force not just armies.
The adjustment should not only limited to wages but also benefits such as education opportunity, retirement benefits, job opportunity after retirement or early retirement "due to accident" and healthcare.

There are a lot of negative and wrong perception by kaum cina - low wages, opportunities to goes for higher ranking officer not much, is not a professional works.
"If the armed force seriously want more chinese to join the armies they should work around it"

yinchet
Colonel
Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 2648
Reputation : 368
Join date : 09/02/2011
Age : 31
Location : Petaling Jaya

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by yinchet on Thu Dec 15, 2011 11:03 am

marc_zman wrote:wa baru terpikir & secara langsung dpt membuktikan lagi kebodohan mereka2 yg menyokong usul "takde perang, tak perlu naik gaji"

kalau kena perang baru mau naik gaji, apa akan jadi sama keluarga pegawai dan anggota tentera? tak perang, tak naik gaji, pegawai n anggota ATM & anak bini tak laa dpt rasa hidup 'mewah' skit cam org lain.. nak pi cuti2 1malaysia pun mungkin kena pikir 1,001 kali.. huhuhuhuuu.. bila perang, baru naik gaji and by that time.. rega barang mungkin melambung, kena catu, takde laaa cuti2 1malaysia coz 1malaysia sudah perang maaa.. & paling worse hilang tempat bergantung coz hubby terkorban ketika pertahankan negara.. kompem tak pegi cuti2 1malaysia!!!

"takde perang, tak perlu naik gaji" = bloodyfool punya idea

mentality Malaysia memang macam ini punya. same with those asking who were asking the MoD to justified the buying of SGPV, Submarine, AV8 since we are not war with any1.

yinchet
Colonel
Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 2648
Reputation : 368
Join date : 09/02/2011
Age : 31
Location : Petaling Jaya

Back to top Go down

Re: MPSA @ News

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 41 of 42 Previous  1 ... 22 ... 40, 41, 42  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum