Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by atreyudevil Sun Feb 05, 2017 6:23 pm

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171906 messages in 1316 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Modenas 200 : Coming Soon

View previous topic View next topic Go down

Modenas 200 : Coming Soon

Post by venez on Wed Jul 28, 2010 2:47 am

Berdasarkan Maklumat yang perolehi dari Fanpage FB MODENAS sendiri, nampaknya MODENAS bersedia untuk melancarkan model motorsikal baru.

Yang paling menarik, model motorsikal baru dari MODENAS ini dikatakan akan mempunyai sesaran (displacement) setinggi 200cc!

Berikut merupakan poster Teaser untuk Model Baru ini.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Menarik bukan?

Setelah membuat sedikit kajian dan menerusi pendapat-pendapat orang lain, dikatakan, berkemungkinan besar model baru MODENAS 200cc ini akan berdasarkan model 200cc keluaran syarikat Motorsikal dari Taiwan, SYM.

Dan model motorsikal yang dikatakan tersebut ialah Model Sym Joyride 200i Evo 2010

[You must be registered and logged in to see this image.]

General information
Model: Sym Joyride 200i Evo
Year: 2010
Category: Scooter

Engine and transmission
Displacement: 175.00 ccm (10.68 cubic inches)
Engine type:Single cylinder, four-stroke
Valves per cylinder: 4
Fuel system: Injection. EFI
Fuel control: SOHC
Cooling system: Liquid
Gearbox: Automatic
Exhaust system: Euro 3

Chassis, suspension, brakes and wheels
Front suspension: Telescopic fork
Rear suspension: Unit swing
Front tyre dimensions: 110/90-13
Rear tyre dimensions: 130/70-12
Front brakes: Single disc
Front brakes diameter: 273 mm (10.7 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches)

Physical measures and capacities
Dry weight: 155.0 kg (341.7 pounds)
Weight incl. oil, gas, etc: 166.0 kg (366.0 pounds)
Overall height: 1,280 mm (50.4 inches)
Overall length: 2,010 mm (79.1 inches)
Overall width: 760 mm (29.9 inches)
Wheelbase: 1,440 mm (56.7 inches)
Fuel capacity: 8.00 litres (2.11 gallons)

Other specifications
Starter: Electric & kick
Color options: White, silver, gray, red, black


p/s : nantikan pelancaran rasmi model 200cc dari MODENAS...

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Modenas 200 : Coming Soon

Post by powerw00t on Wed Jul 28, 2010 4:33 am

nampaknya yamaha nouvo S aku masih ok lagi hehe, tiru taiwan punya design takpe, jangan bawak masuk taiwan punya produk pastu rename aja. Demak, MZ, comel... semuanya moto plastik, pakai tak sampai setahun semua tercabut dah.
avatar
powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: Modenas 200 : Coming Soon

Post by innocentti on Wed Jul 28, 2010 4:42 am

member aku dulu kerja kedai jual motor comel ni..hari2 customer complain..siap ada baru amik motor pagi ptg datang balik bawak ekzos dalam raga motor..muahaha..

tapi skuter2 yg 180cc keatas ni mmg mantops ler..kat highway selamba jer dia supercruise..jeles geng2 cup mcm aku nih..hehehe
avatar
innocentti
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 3264
Reputation : 140
Join date : 20/04/2010
Age : 32

Back to top Go down

Re: Modenas 200 : Coming Soon

Post by venez on Wed Jul 28, 2010 3:30 pm

keluaran SYM nih mmg antara yang baik dari segi kualiti dia... even Modenas Elegant sebelum nih pun pki enjin SYM...

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Modenas 200 : Coming Soon

Post by oioi on Wed Aug 04, 2010 7:13 pm

adoi...model skuter gedabak ke???
err nape modenas xcucuk pasaran utk rxz ke,fz ke....
ptot msuk dlm pasaran org2 remaje ni...bru leh naek lg...
ni pandangan ambo je..hihi
avatar
oioi
Sergeant
Sergeant

Mymil
Posts : 170
Reputation : 33
Join date : 21/04/2010

Back to top Go down

Re: Modenas 200 : Coming Soon

Post by venez on Fri Aug 06, 2010 9:47 am

Modenas Elegent 200 dilancarkan

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]
ELEGAN 200 – SERLAHKAN KESEMPURNAAN DIRIMU

KUALA LUMPUR, 5 Ogos 2010 (Khamis) : Selepas enam tahun kemunculan motosikal skuter ‘cruiser’ yang pertama Elegan berkapasiti 150cc pada tahun 2004, Syarikat Motosikal Dan Enjin Nasional Sdn. Bhd. (MODENAS), hari ini memperkenalkan satu lagi variasi model Elegan iaitu MODENAS Elegan 200.

[You must be registered and logged in to see this image.]
Dengan rekabentuk yang elegan dan bergaya, ianya sesuai untuk golongan eksekutif yang inginkan gaya yang sportif tetapi kemas untuk ditunggang ke pejabat mengatasi kesesakan jalanraya mahupun untuk bersantai bersama rakan atau pasangan masing-masing.
Model yang tampil untuk menyerlahkan kesempurnaan pemiliknya ini dilengkapi enjin empat lejang berkuasa 175cc dengan sistem penyejukan cecair serta silinder bersadur seramik Ni-Si untuk prestasi yang lebih tinggi. Terdapat juga injap pengawalan kemasukan udara (Air Intake Cut Valve – AICU) bagi mengawal pengeluaran asap. Selain dari itu model ini juga memiliki lampu utama dwi fungsi untuk nyalaan tinggi atau rendah, meter digital enam dalam satu untuk memberi petunjuk tahap minyak, RPM, penunjuk tahap kepanasan, jarak perjalanan, jam serta hadlaju.
[You must be registered and logged in to see this image.]

Sama seperti MODENAS Elegan yang terdahulu, model ini juga mempunyai ruang penyimpanan yang luas dibawah tempat duduk disertai dengan kunci keselamatan tambahan, penutup tangki minyak automatik untuk kemudahan penunggang serta pemijak kaki belakang automatik untuk keselesaan penumpang. Selain itu ia juga dilengkapi sistem suspensi hentak teleskopik untuk tunggangan yang lebih selesa dan brek cakera hadapan dan belakang untuk kuasa pemberhentian yang lebih efisien serta dikemaskan dengan rekabentuk ekzos yang lebih bergaya bagi mempertingkatkan lagi keterampilannya sebagai sebuah motosikal yang sportif.
[You must be registered and logged in to see this image.]

“Dengan pengenalan satu lagi variasi Elegan iaitu MODENAS Elegan 200 ini, kami yakin MODENAS akan dapat memperbaiki penguasaan pasaran ke tahap 13 % dengan sokongan yang berterusan daripada wakil-wakil pengedar MODENAS.” ujar Encik Bastamam Hamzah, Ketua Pegawai Eksekutif MODENAS.

Didatangkan dengan tiga warna pilihan iaitu Merah, Putih dan Hitam serta grafik yang menarik, model ini mampu menepati citarasa pengguna antara usia 25 hingga 40 tahun yang mahukan ketrampilan ‘sporty’, selesa dan bergaya.

Elegan 200 – Kesempurnaan Dirimu

source : [You must be registered and logged in to see this link.]


--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Modenas 200 : Coming Soon

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum