Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by atreyudevil Sun Feb 05, 2017 6:23 pm

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171925 messages in 1318 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Useful Info

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Useful Info

Post by zulupapa on Wed Sep 01, 2010 4:01 am

marc_zman wrote:
jebat2000 wrote:Jom memeriahkan forum TD. Kesian xde makhluk.

[url=http://army.mod.gov.my/index.php/ms/component/content/article/10-pp/126-PANDUAN-PENDAFTARAN-FORUM-TENTERA-DARAT.html
[You must be registered and logged in to see this link.]

mak aihhh.. punyer laaa lama nak ado balik..
tuan jebat.. tahun bila aaaa yg diorang tutup forum tdm yg asal tu.?
2006 kan.??? perghhh.. dah 3-4 tahun baru ado balik..
xper.. nanti Kawan jenguk2

nak register ke tak nak ....... scratch

zulupapa
Lt Colonel
Lt Colonel

Posts : 1633
Join date : 21/04/2010

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by jebat2000 on Wed Sep 01, 2010 6:59 am

marc_zman wrote:
jebat2000 wrote:Jom memeriahkan forum TD. Kesian xde makhluk.

[url=http://army.mod.gov.my/index.php/ms/component/content/article/10-pp/126-PANDUAN-PENDAFTARAN-FORUM-TENTERA-DARAT.html
[You must be registered and logged in to see this link.]

mak aihhh.. punyer laaa lama nak ado balik..
tuan jebat.. tahun bila aaaa yg diorang tutup forum tdm yg asal tu.?
2006 kan.??? perghhh.. dah 3-4 tahun baru ado balik..
xper.. nanti Kawan jenguk2
klau x silap diorang tutup tahun 2006. admin dia pening pale sebab pagi2 kena ngadap pengarah pasal forumer posting yang panas2 hehehe.
avatar
jebat2000
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 991
Reputation : 126
Join date : 21/04/2010
Age : 55
Location : jitra

http://lamandihati.wordpress.com/

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by zulupapa on Wed Sep 01, 2010 7:07 am

jebat2000 wrote:
marc_zman wrote:
jebat2000 wrote:Jom memeriahkan forum TD. Kesian xde makhluk.

[url=http://army.mod.gov.my/index.php/ms/component/content/article/10-pp/126-PANDUAN-PENDAFTARAN-FORUM-TENTERA-DARAT.html
[You must be registered and logged in to see this link.]

mak aihhh.. punyer laaa lama nak ado balik..
tuan jebat.. tahun bila aaaa yg diorang tutup forum tdm yg asal tu.?
2006 kan.??? perghhh.. dah 3-4 tahun baru ado balik..
xper.. nanti Kawan jenguk2
klau x silap diorang tutup tahun 2006. admin dia pening pale sebab pagi2 kena ngadap pengarah pasal forumer posting yang panas2 hehehe.

terutamanya posting dari pak long .... asyik kena edit memanjang ..... Very Happy
avatar
zulupapa
Lt Colonel
Lt Colonel

Mymil
Posts : 1633
Reputation : 83
Join date : 21/04/2010
Age : 72

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by jebat2000 on Wed Sep 01, 2010 7:08 am

zulupapa wrote:
marc_zman wrote:
jebat2000 wrote:Jom memeriahkan forum TD. Kesian xde makhluk.

[url=http://army.mod.gov.my/index.php/ms/component/content/article/10-pp/126-PANDUAN-PENDAFTARAN-FORUM-TENTERA-DARAT.html
[You must be registered and logged in to see this link.]

mak aihhh.. punyer laaa lama nak ado balik..
tuan jebat.. tahun bila aaaa yg diorang tutup forum tdm yg asal tu.?
2006 kan.??? perghhh.. dah 3-4 tahun baru ado balik..
xper.. nanti Kawan jenguk2

nak register ke tak nak ....... scratch
wahh! abang aji dah siap posting tu. weldone orang lama.
avatar
jebat2000
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 991
Reputation : 126
Join date : 21/04/2010
Age : 55
Location : jitra

http://lamandihati.wordpress.com/

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by marc_zman on Wed Sep 01, 2010 7:11 am

panas.??? seingat Kawan, xder laaa panas sgt isu yg kita borak kan dulu.. yg kat forum luar @ bukan atm lagi panas..
antara topik yg Kawan masih ingat... yg pasal perjanjian perletakan senjata pkm.. dah macam kat dlm court.. byk info Kawan dapat dari situ..
avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by zulupapa on Wed Sep 01, 2010 7:14 am

jebat2000 wrote:
zulupapa wrote:
marc_zman wrote:
jebat2000 wrote:Jom memeriahkan forum TD. Kesian xde makhluk.

[url=http://army.mod.gov.my/index.php/ms/component/content/article/10-pp/126-PANDUAN-PENDAFTARAN-FORUM-TENTERA-DARAT.html
[You must be registered and logged in to see this link.]

mak aihhh.. punyer laaa lama nak ado balik..
tuan jebat.. tahun bila aaaa yg diorang tutup forum tdm yg asal tu.?
2006 kan.??? perghhh.. dah 3-4 tahun baru ado balik..
xper.. nanti Kawan jenguk2

nak register ke tak nak ....... scratch
wahh! abang aji dah siap posting tu. weldone orang lama.

ye ke???? Laughing
avatar
zulupapa
Lt Colonel
Lt Colonel

Mymil
Posts : 1633
Reputation : 83
Join date : 21/04/2010
Age : 72

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by marc_zman on Wed Sep 01, 2010 11:27 am

rasa nye Kawan sudah buat silap daaa masa register forum TD tadi.. silap letak alamat email.. adusss..
kalu daftar sekali lagi silap2 takleh pakai nick ni..
avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by edayu on Thu Sep 02, 2010 3:22 am

harleena wrote:PERKARA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG TELEFON BIMBIT

Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak
boleh membantu dikala kecemasan.Banyak perkara yang boleh anda
lakukan,antaranya : -

1) NOMBOR KECEMASAN
- Sentiasa ingat bahawa nombor kecemasan untuk semua telefon
adalah 112.Jika anda dalam kecemasan dan berada dikawasan tiada liputan
untuk semua talian telefon bimbit yang anda gunakan, cuba dail nombor
kecemasan 112.Ia boleh digunakan walaupun di kawasan yang tiada liputan
dan lebih menarik lagi,ia boleh terus didail walaupun papan kekunci
telefon bimbit anda dikunci ( Keypad lock )

2) KERETA TERKUNCI
- Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta
anda ketika itu terkunci dari luar.Mesti anda lakukan pelbagai cara untuk
mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.Jangan
risau,telefon bimbit boleh membantu,tapi bagi kereta yang menggunakan
system penggera ( alarm ) sahaja . Caranya,cuba anda hubungi seseorang
yang berada di rumah.Minta dia ambilkan kunci pendua kereta anda.Kemudian
pegang telefon bimbit anda dari jarak kira-kira 30 sm ( satu kaki ) dari
kereta yang terkunci itu.Minta pula keluarga atau teman di rumah menekan
punat ' ON ' pada kunci pendua kereta dan pastikan dia menekan dengan
mendekatkan pada telefon bimbitnya.Pasti kereta anda tidak terkunci
lagi,malah ia boleh dilakukan dari jarak beratus-ratus kilometer dari
tempat kereta anda berada.Kerana itu juga,penting untuk anda menyimpan
kunci pendua atau meminta orang yang anda percayai untuk menyimpannya.
Penting juga penggunaan telefon bimbit dalam keadaan sebegini.Kaedah ini
memang berkesan kerana beberapa orang telah mencubanya.

ye ke..nanti leh try... flower
avatar
edayu
Warrant Officer
Warrant Officer

Mymil
Posts : 464
Reputation : 44
Join date : 25/08/2010
Age : 37
Location : KL

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by venez on Thu Sep 02, 2010 3:45 am

edayu wrote:
harleena wrote:PERKARA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG TELEFON BIMBIT

Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak
boleh membantu dikala kecemasan.Banyak perkara yang boleh anda
lakukan,antaranya : -

1) NOMBOR KECEMASAN
- Sentiasa ingat bahawa nombor kecemasan untuk semua telefon
adalah 112.Jika anda dalam kecemasan dan berada dikawasan tiada liputan
untuk semua talian telefon bimbit yang anda gunakan, cuba dail nombor
kecemasan 112.Ia boleh digunakan walaupun di kawasan yang tiada liputan
dan lebih menarik lagi,ia boleh terus didail walaupun papan kekunci
telefon bimbit anda dikunci ( Keypad lock )

2) KERETA TERKUNCI
- Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta
anda ketika itu terkunci dari luar.Mesti anda lakukan pelbagai cara untuk
mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.Jangan
risau,telefon bimbit boleh membantu,tapi bagi kereta yang menggunakan
system penggera ( alarm ) sahaja . Caranya,cuba anda hubungi seseorang
yang berada di rumah.Minta dia ambilkan kunci pendua kereta anda.Kemudian
pegang telefon bimbit anda dari jarak kira-kira 30 sm ( satu kaki ) dari
kereta yang terkunci itu.Minta pula keluarga atau teman di rumah menekan
punat ' ON ' pada kunci pendua kereta dan pastikan dia menekan dengan
mendekatkan pada telefon bimbitnya.Pasti kereta anda tidak terkunci
lagi,malah ia boleh dilakukan dari jarak beratus-ratus kilometer dari
tempat kereta anda berada.Kerana itu juga,penting untuk anda menyimpan
kunci pendua atau meminta orang yang anda percayai untuk menyimpannya.
Penting juga penggunaan telefon bimbit dalam keadaan sebegini.Kaedah ini
memang berkesan kerana beberapa orang telah mencubanya.

ye ke..nanti leh try... flower

yang 1st tuh mmg leh pki, yang 2nd confirm xleh guna coz alarm kete pki radio freq/wave... kalau kita tekan kunci di dlm tepon, xkan ada wave yang bleh lalu...

p/s : dlm mythbuster dh pernah buat...

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by edayu on Wed Sep 22, 2010 11:10 am

Healthy Body Healthy Mind : Drinking Water at the Correct Time ........!!


Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera....


Correct timing to drink water, will maximise its effectiveness on the Human Body.


a) Two glasses of water – After waking up – Helps activate Internal organs.
b) One glass of water – 30 Minutes before meal – Help Digestion
c) One glass of water – Before taking a bath – Helps lower Blood Pressure
d) One glass of water – Before Sleep – To avoid Stroke or Heart attack.

avatar
edayu
Warrant Officer
Warrant Officer

Mymil
Posts : 464
Reputation : 44
Join date : 25/08/2010
Age : 37
Location : KL

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by harleena on Fri Sep 24, 2010 4:31 am

Khasiat Taugeh

* Tauge dikatakan mampu menyumbang kepada kesuburan lelaki dan wanita.

* Pengambilan tauge oleh kaum lelaki mampu membuatkan sperma yang dihasilkan oleh golongan ini makin baik. Begitu juga wanita, ia cukup berkesan membantu kesuburan telur yang dihasilkan.

* Bagaimanapun, khasiat tauge tidak sekadar penyumbang kesuburan, ia juga terbukti melalui kajian mengandungi bahan yang dapat melumpuhkan bibit kanser, usus besar, pankreas dan juga penyakit leukimia.

* Mengikut kajian yang dijalankan tauge sama ada dari jenis kacang hijau, alfalfa dan sebagainya mengandungi banyak unsur fitokimia ya berkhasiat. Salah satunya ialah kanavanin (canavanine), sejenis asid yang amino. Kanavanin, dikatakan mampu melumpuhkan bibit kanser leukimia, usus besar dan pankreas.

* Selain itu, tauge juga mempunyai estrogen semulajadi berfungsi sama dengan estrogen sintesis. Estrogen dalam tauge dapat meningkatkan kepadatan dan susunan tulang, serta mencegah kerapuhan tulang (osteoporosis)

*Berita Harian - Khasiat Taugeh

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
harleena
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 4168
Reputation : 81
Join date : 18/04/2010
Age : 49

http://wadahharleena.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tenteng on Mon Mar 14, 2011 11:42 am

Pengharaman Botol Susu Bayi Polikarbonat Bisphenol A Berkuat Kuasa 1 Mac 2012


PUTRAJAYA: Kerajaan memutuskan untuk mengharamkan penjualan susu botol bayi polikarbonat yang mengandungi 'Bisphenol A' (BPA) berkuat kuasa 1 Mac 2012, kata Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai.
Beliau berkata, perkara itu diputuskan oleh Jemaah Menteri pada 2 Mac lalu sebagai langkah berjaga-jaga kerana sehingga kini tiada bukti saintifik yang kukuh menunjukkan botol susu tersebut adalah selamat untuk digunakan oleh golongan berisiko tinggi terutamanya bayi dan kanak-kanak.
"Kementerian tidak akan berkompromi dalam keselamatan pengguna terutamanya bayi dan kanak-kanak. Polikarbonat adalah plastik yang digunakan dalam pembuatan botol susu bayi dan 'bisphenol A' ialah bahan kimia industri yang ditambah dalam botol susu bayi polikarbonat untuk menjadikannya keras dan lutsinar," katanya.

Kerajaan memberi tempoh satu tahun untuk memastikan tindakan pengharaman itu dilaksanakan dengan lancar secara berperingkat, katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat pasca kabinet kementeriannya di sini Isnin.
"Pihak industri diberi tempoh masa satu tahun untuk membuat persediaan bagi keperluan pertukaran atau pembelian mesin dan penggunaan bahan mentah yang sesuai".
Tindakan pengharaman itu diambil dengan mengambil kira BPA didapati boleh menyebabkan gangguan kepada sistem hormon sekaligus mengganggu sistem fungsi tubuh, katanya dan menurutnya bagaimanapun sehingga kini tiada sebarang penilaian dijalankan berhubung sistem hormon dalam tubuh bayi.
Liow berkata pengharaman itu juga adalah selaras dengan tindakan beberapa negara yang telahpun mengharamkan penjualan susu botol tersebut antaranya Jerman, Perancis, Denmark, Kanada, Australia, New Zealand, Amerika Syarikat dan terbaru oleh Kesatuan Eropah,

Menurutnya, sehingga 2010 sebanyak 159 sampel botol susu bayi telah dianalisis dan didapati 85 peratus dikesan mengandungi bahan BPA dalam julat 0 hingga 0.7 mg/kg hasil migrasi daripada botol berkenaan.
Kajian Universiti Malaya juga menunjukkan kadar migrasi BPA meningkat sebanyak tujuh kali ganda pada suhu 80 celsius berbanding pada suhu bilik 25 celsius, katanya.
"Pemantauan secara berterusan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia mendapati terdapat migrasi BPA daripada botol-botol susu bayi polikarbonat yang telah diuji," katanya.
Beliau meminta pengguna mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengurangkan risiko pendedahan kepada migrasi BPA berdasarkan panduan penggunaan botol susu bayi polikarbonat yang disarankan kementerian.
Liow menasihatkan pengguna supaya menukar botol susu bayi polikarbonat kepada alternatif yang terdapat di pasaran mengikut kemampuan masing-masing.

Pengguna juga dinasihatkan meneliti kod identifikasi di bawah botol sama ada polikarbonat atau tidak sebelum membelinya.
Untuk maklumat lanjut, hubungi Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan di talian 03-88833652/8883365/88833655 atau melayari laman web [You must be registered and logged in to see this link.] atau [You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tenteng on Mon Mar 14, 2011 11:45 am

PANDUAN PENGGUNAAN BOTOL SUSU BAYI POLIKARBONAT

a) Kenalpasti Botol Susu Bayi Polikarbonat
Botol susu bayi polikarbonat bersifat keras dan lutsinar di mana ianya mengandungi Bisphenol A (BPA). Botol susu ini boleh dikenalpasti melalui kod identifikasi plastik yang biasa didapati di bawah botol susu bayi seperti berikut:
Nombor 7 [You must be registered and logged in to see this image.]
Nombor 7 dan PC [You must be registered and logged in to see this image.]
Nombor 7 dan ‘other’ [You must be registered and logged in to see this image.]

Botol susu bayi yang bebas BPA biasanya dilabelkan dengan perkataan ‘BPA free’ atau bebas BPA.

b) Pengendalian Botol Susu Bayi Polikarbonat
Steril botol susu bayi polikarbonat mengikut arahan pengendalian yang terdapat pada label atau yang diberikan oleh pengeluar sekiranya ada. Jika tiada, pengguna perlu merendam botol susu bayi polikarbonat dalam air yang mendidih selama 5 hingga 10 minit.


Elakkan menggunakan air panas secara terus dalam botol susu bayi polikarbonat untuk membancuh susu.


Guna peralatan mencuci botol susu yang sesuai seperti span dan berus yang lembut bagi mengelakkan permukaan dalam menjadi rosak dan bercalar.


Sentiasa periksa permukaan dalam botol susu dan sekiranya terdapat kesan calar atau rosak, botol susu perlu diganti. Sekiranya tiada kerosakan, botol susu perlu diganti setiap 6 bulan.

Namun, pengguna juga boleh membuat pilihan awal dengan menukarkan penggunaan botol susu bayi polikarbonat kepada botol susu bayi yang bebas BPA mengikut kemampuan masing-masing. Terdapat pelbagai alternatif botol susu bayi di pasaran yang diperbuat daripada polypropylene (PP), polyethersulfone (PES), polyamides (PA), kaca dan lain-lain.


avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tin on Mon Mar 14, 2011 11:47 am

kasik jerrr susu ibu. cop sirim pon tak yah check... lol!
avatar
tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tenteng on Mon Mar 14, 2011 11:52 am

saya prefer pakai produk tupperware sbb tupperware pakai PP
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by marc_zman on Mon Mar 14, 2011 11:54 am

tin wrote:kasik jerrr susu ibu. cop sirim pon tak yah check... lol!

perghhhhh.. betoi laaa
abe tin dah mula cakap pasal hal ehwal rumahtangga
tadi pasal hati seorang isteri
ni pasal susu anak plak.. eekekekekeee

orait geng.. kumpul duit, ada harapan kita ke utara sambut pengantin nih

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tin on Mon Mar 14, 2011 11:55 am

tenteng wrote:saya prefer pakai produk tupperware sbb tupperware pakai PP

tupperware mahal ler ten.
avatar
tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tin on Mon Mar 14, 2011 11:56 am

marc_zman wrote:
perghhhhh.. betoi laaa
abe tin dah mula cakap pasal hal ehwal rumahtangga
tadi pasal hati seorang isteri
ni pasal susu anak plak.. eekekekekeee

orait geng.. kumpul duit, ada harapan kita ke utara sambut pengantin nih

doa lebey2 sket. mana ler taww tahun ni wa jumpa calon yg sesuai Razz
avatar
tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tenteng on Mon Mar 14, 2011 12:04 pm

tin wrote:
tenteng wrote:saya prefer pakai produk tupperware sbb tupperware pakai PP

tupperware mahal ler ten.

mmg mahal.. tp berbaloi apa utk botol susu. yela, susu nak minum hari2.. sari ntah brapa kali minum. lagi pun bila rosak, bleh tukar.

botol syahmi pun saya amik yg adik saya punya... beza umur 11 tahun. tp saya tukar kepada botol baru la... kan jimat tu.
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tenteng on Mon Mar 14, 2011 12:04 pm

tin wrote:
marc_zman wrote:
perghhhhh.. betoi laaa
abe tin dah mula cakap pasal hal ehwal rumahtangga
tadi pasal hati seorang isteri
ni pasal susu anak plak.. eekekekekeee

orait geng.. kumpul duit, ada harapan kita ke utara sambut pengantin nih

doa lebey2 sket. mana ler taww tahun ni wa jumpa calon yg sesuai Razz

aminnn....
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by harleena on Mon Mar 14, 2011 12:40 pm

tenteng wrote:
tin wrote:
marc_zman wrote:
perghhhhh.. betoi laaa
abe tin dah mula cakap pasal hal ehwal rumahtangga
tadi pasal hati seorang isteri
ni pasal susu anak plak.. eekekekekeee

orait geng.. kumpul duit, ada harapan kita ke utara sambut pengantin nih

doa lebey2 sket. mana ler taww tahun ni wa jumpa calon yg sesuai Razz

aminnn....

Nak amin kan gak....

AMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNN

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
harleena
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 4168
Reputation : 81
Join date : 18/04/2010
Age : 49

http://wadahharleena.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tenteng on Mon Mar 14, 2011 12:54 pm

harleena wrote:
tenteng wrote:
tin wrote:
marc_zman wrote:
perghhhhh.. betoi laaa
abe tin dah mula cakap pasal hal ehwal rumahtangga
tadi pasal hati seorang isteri
ni pasal susu anak plak.. eekekekekeee

orait geng.. kumpul duit, ada harapan kita ke utara sambut pengantin nih

doa lebey2 sket. mana ler taww tahun ni wa jumpa calon yg sesuai Razz

aminnn....

Nak amin kan gak....

AMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNN

tu dia..punya panjang amin akak.... harap2 ada la nasi minyak utk mymil thn nie.. hehehe
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by atreyudevil on Mon Mar 14, 2011 6:44 pm

rasanya tin tunggu kak leena balik dlu

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
♫♫ I could lift you up  ♫♫
♫♫ I could show you what you wanna see, And take you where you wanna be ♫♫
♫♫ You could be my luck♫♫
♫♫ Even if the sky is falling down, I know that we'll be safe and sound ♫♫
♫♫ We're safe and sound ♫♫
avatar
atreyudevil
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 9565
Reputation : 602
Join date : 18/04/2010
Location : Kuantan

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/profile.php?id=1000002088986

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by tenteng on Tue Mar 15, 2011 3:47 am

atreyudevil wrote:rasanya tin tunggu kak leena balik dlu

tgg k leena balik alamatnya.... lambat lagi la nak merasa nasi minyak...
ntah2 abu jalan dulu kot. heheheh
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by venez on Tue Mar 15, 2011 5:20 am

tenteng wrote:
atreyudevil wrote:rasanya tin tunggu kak leena balik dlu

tgg k leena balik alamatnya.... lambat lagi la nak merasa nasi minyak...
ntah2 abu jalan dulu kot. heheheh

abu nak ngorat anak kak leen? hu3

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 39
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by harleena on Tue Mar 15, 2011 8:42 am

Woit, nama jd sebutan kt sini ke? Tin, kalau dh ada calon yg sesuai, terus ajer la buat kenduri. Tapi jgn lupa kenalkan. Anak akak ni, muda belia lg la ven. Tak padan ngan dak Abu tu. Silap2 blk nnti dia bwk yg mata biru sekali. Oh, tidak....

Off topik.... Apa main sembang kt sini ni... Kalau nk sembang pasal jodoh tin ngan abu, kena bukak topik khas. Very Happy

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
harleena
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 4168
Reputation : 81
Join date : 18/04/2010
Age : 49

http://wadahharleena.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Useful Info

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum