Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:37 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171894 messages in 1313 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Page 5 of 14 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by anya8797 on Fri Apr 01, 2011 5:12 pm

menarik jugak thread nih.....
anya ternampak masa anya masih sekolah2....
it stood only about 15 feet away.....
anya tau anya tak berangan sebab i called my sister and she saw it too...

anya8797
Colonel
Colonel

Posts : 2721
Join date : 07/03/2011

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by bijan on Sat Apr 02, 2011 5:06 pm

Ingat lagi kes mass hysteria di bangi pada petang hari persmian sukan komanwell ... perghhhh tak pernah tengok histeria sebelum tu ... masa tu first time tengok histeria yg kene pekerja kilang ... ramai seh

bijan
Brig General
Brig General

Malaysia
Mymil
Posts : 3142
Reputation : 71
Join date : 11/10/2010
Location : Dalam Sarang ... Tengok bebird terbang depan tingkap

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by dewafrost on Sun Apr 03, 2011 6:53 am

ni citer aku masa aku kene jaga projek di Pekan, Pahang thn lalu, alaaaahh, mase DSA tuuu, aku bertolak dari sana lerrrr....
aku kene jaga satu projek bangunan tambahan sebuah sekolah, kire projek ringan ajerrr, tak susah puun, tak sakit kan kepala, tapi tempat nyer agak terpencil lerrr, di satu kampung bernama Seri Makmur, dlm daerah Pekan, tapi jauh dari bandar Pekan sebenar nya, nak ke Kuantan pun tak jauh, dalam penempatan Felcra,

bercakap pasal projek pulak, utk membina bangunan tambahan tuu, aku terpaksa rombak satu kawasan kelapa sawit, seblah kawasan sekolah, nak dijadi kan cerita masa peringkat awal lagiii, masa kerja2 pembersihan kawasan, cikgu2 mcm mengadu kat aku laaahhh, yg diorg sekarang nii dah di kacau mender2 halus niii, sebab aku dah kacau tempat bertenggek depa nuuu, tapi bukan lerr halang projek tuu, sebb depa sindri yg mintak bangunan tambahan tuuu, cuma sajer nak berborak dgn aku, tokey kontraktor plak tak buat lagii doa selamat. sekolah tuu ada kuaters sebenar nya, sebalah sekolah ajerr, aku dgn wakil kontraktor di benarkan menginap dlm salah sebuah unit kuarters dlm tuuu jugak, safe sewa umah, tapi unit lama laaahhh,

nak di jadi kan cerita, dlm dua miggu aku lepak dlm kuarters tuuu, memang aku dgn member aku tuuu kene kacau lerrr, kalau kita terkejut memalam sambil pusing badan tuuu, dapat lerr dengar org jalan2 keliling dlm umah tuuu, masuk dapur laahhh, mandi laaahhhh.... ada cikgu tuu kene, menderr tuu saip guna lesung batu dia, buat sambal... baikk ajer dia sound, lepas guna simpan balik kat tempat asal, esok nak guna... hehehehehehehee

lepas tuu aku teringat pesan bapak aku, kalau ada mender2 mcm niii, cari org yg ada senapang, upah dia tembak ke umah tuu, tembak ke bumbung kerr, lepas keluar tingkap kerrr, aku pun apa lagii, tanya org kampung sapa yg ada senapang patah, aku upah $50, suruh dia tembak umah aku dgn umah cikgu2 yg lain, sambil2 aku cakao kuat2, aku kata ni tembakan amaran, sesapa yg kene kira nasib tak baik lah tuu, lebih baik kuar dari sini, cari tempat lain, kalau tak, lain kali aku tembak sampai kene... semer org terkebil2 tgk aku wat mcm tuu, lepas tuuu ok ajerr, kuarters yg lain pun ok, sampai laaah tamat projek dan sampai sekarang, dan aku dapat tahu, ada org kampung ikut stail aku tembak umah mereka bila ada yg tak kene... heheheheheeee

dewafrost
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3762
Reputation : 146
Join date : 20/06/2010

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by powerw00t on Sun Apr 03, 2011 6:56 am

dewafrost wrote:

lepas tuu aku teringat pesan bapak aku, kalau ada mender2 mcm niii, cari org yg ada senapang, upah dia tembak ke umah tuu, tembak ke bumbung kerr, lepas keluar tingkap kerrr, aku pun apa lagii, tanya org kampung sapa yg ada senapang patah, aku upah $50, suruh dia tembak umah aku dgn umah cikgu2 yg lain, sambil2 aku cakao kuat2, aku kata ni tembakan amaran, sesapa yg kene kira nasib tak baik lah tuu, lebih baik kuar dari sini, cari tempat lain, kalau tak, lain kali aku tembak sampai kene... semer org terkebil2 tgk aku wat mcm tuu, lepas tuuu ok ajerr, kuarters yg lain pun ok, sampai laaah tamat projek dan sampai sekarang, dan aku dapat tahu, ada org kampung ikut stail aku tembak umah mereka bila ada yg tak kene... heheheheheeee

Patutlah time tu ada orang mati, kena peluru sesat. Ni kira korang punya angkaralah ni Shocked

powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by bijan on Sun Apr 03, 2011 8:07 am

powerw00t wrote:
dewafrost wrote:

lepas tuu aku teringat pesan bapak aku, kalau ada mender2 mcm niii, cari org yg ada senapang, upah dia tembak ke umah tuu, tembak ke bumbung kerr, lepas keluar tingkap kerrr, aku pun apa lagii, tanya org kampung sapa yg ada senapang patah, aku upah $50, suruh dia tembak umah aku dgn umah cikgu2 yg lain, sambil2 aku cakao kuat2, aku kata ni tembakan amaran, sesapa yg kene kira nasib tak baik lah tuu, lebih baik kuar dari sini, cari tempat lain, kalau tak, lain kali aku tembak sampai kene... semer org terkebil2 tgk aku wat mcm tuu, lepas tuuu ok ajerr, kuarters yg lain pun ok, sampai laaah tamat projek dan sampai sekarang, dan aku dapat tahu, ada org kampung ikut stail aku tembak umah mereka bila ada yg tak kene... heheheheheeee

Patutlah time tu ada orang mati, kena peluru sesat. Ni kira korang punya angkaralah ni Shocked

wakakakaka

bijan
Brig General
Brig General

Malaysia
Mymil
Posts : 3142
Reputation : 71
Join date : 11/10/2010
Location : Dalam Sarang ... Tengok bebird terbang depan tingkap

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by dewafrost on Mon Apr 04, 2011 3:35 am

heheheheh

dewafrost
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3762
Reputation : 146
Join date : 20/06/2010

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by marc_zman on Mon Apr 04, 2011 4:07 am

powerw00t wrote:
dewafrost wrote:

lepas tuu aku teringat pesan bapak aku, kalau ada mender2 mcm niii, cari org yg ada senapang, upah dia tembak ke umah tuu, tembak ke bumbung kerr, lepas keluar tingkap kerrr, aku pun apa lagii, tanya org kampung sapa yg ada senapang patah, aku upah $50, suruh dia tembak umah aku dgn umah cikgu2 yg lain, sambil2 aku cakao kuat2, aku kata ni tembakan amaran, sesapa yg kene kira nasib tak baik lah tuu, lebih baik kuar dari sini, cari tempat lain, kalau tak, lain kali aku tembak sampai kene... semer org terkebil2 tgk aku wat mcm tuu, lepas tuuu ok ajerr, kuarters yg lain pun ok, sampai laaah tamat projek dan sampai sekarang, dan aku dapat tahu, ada org kampung ikut stail aku tembak umah mereka bila ada yg tak kene... heheheheheeee

Patutlah time tu ada orang mati, kena peluru sesat. Ni kira korang punya angkaralah ni Shocked

wa terpikir.. itu makhluk halus mesti biasa tengok citer koboi coz tau plak dia takut kat DF de gun fighter... ekekekeee

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by tin on Mon Apr 04, 2011 4:13 am

marc_zman wrote:wa terpikir.. itu makhluk halus mesti biasa tengok citer koboi coz tau plak dia takut kat DF de gun fighter... ekekekeee

member wa pernah citer, rumah jiran dia ada buaiyan gantung kat bawah pokok dkt laman rumah. sekali kak lang sudah wat port dia lepak2.

sekali tuh, tuan rumah terserempak dgn kak lang tgh lepak kat buaian tuh, ditembaknya. nampak berkecai tp takder kesan. tinggal rambut jer.

pastuh takder dah kak lang lepak2 atau ganggu kawasan tuh.

gitu ler citer member wa.

tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by marc_zman on Mon Apr 04, 2011 4:51 am

wa sambung balik citer paranormal kat sekolah lama wa.. kat lokasi C.. kalu sempat, pi refer gambo yg wa kasik kat page sebelah.. lokasi ni sebenarnya cam hutan mini gak.. terletak kat lembah antara 2 bukit.. woit.!!! abe tin ngan DF, jangan pikir benda lain plak..

citer dia, unit kaunseling sekolah wa ada buat cam aktiviti perkhemahan khusus tuk tuk pelajar2 "terpilih".. bebudak ni bukan jahat mana pun, cuma nakal jer.. semua tu junior wa & mmg wa kenal perangai sekor2.. pendek citer, malam nyer cikgu kaunseling tu nak buat laaa aktiviti aper ke benda tu yg bawak bebudak masuk hutan, jalan lama-lama pastu kasi tinggal bawah pokok.. diorang panggil apa benda tu.? ops burung antu ke aper.. wa pun dah lupa

nak jadi citer.. cikgu ni bawak bebudak tu.. dlm 12 orang kalu x silap.. pi masuk hutan kat lokasi C tu ngan husband dia ikut sekali + 1, 2 ajk program.. husband cikgu ni ex-sojar.. cam biasa laaa bila jln dln gelap yg ada lampu picit cuma org depan jer.. sampai 1st CP, diorang kira laaa berapa orang.. 1, 2, 3.. 14, 15.. sorang2 count off.. ok cukup.. kasik terus jalan.. 2nd CP pun ok gak.. nak jadik citer, kat CP yg ke 3 ke 4.. diorang kumpul pastu kira laaa bilangan orang.. sorang-sorang sebut no dia.. 1, 2, 3... 14, 15, 16.. eh.. apsal plak 16.? sekali lagi try test kira.. 1, 2, 3, 4... 14, 15, 16.!!! weh.. sapa plak yg memain ni.. kira balik.. kali ni sambil suluh muka ikut bilangan yg disebut.. sekali, sampai ke makhluk ke-16 tu... zaaasssss up up and away.. dia terus take off naik atas pokok.. apa lagi, husband cikgu ni terus suruh diorang gerak keluar dari kawasan hutan mini tu..

camna wa tak kisah ni.. coz, esoknya wa dijadualkan bawak bebudak ni pi PT & kawad.. masa ni wa form 6 + platun sarjan pkbm(d) sekolah wa.. sekali wa sampai kul 7 pagi tengok semua budak tu masih zzzzzzz.. jumpa cikgu kaunseling pastu beborak ngan dia.. dia pun citer laaa pengalaman malam tu.. ooooo.. kecian.. pendek kan citer.. PT ngan kawad pagi tu cancel..

btw.. nasib baik wa tak ikut dari awal program ni jadik ajk dia.. ekekekeee

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria



marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by dewafrost on Mon Apr 04, 2011 5:19 am

tin wrote:
marc_zman wrote:wa terpikir.. itu makhluk halus mesti biasa tengok citer koboi coz tau plak dia takut kat DF de gun fighter... ekekekeee

member wa pernah citer, rumah jiran dia ada buaiyan gantung kat bawah pokok dkt laman rumah. sekali kak lang sudah wat port dia lepak2.

sekali tuh, tuan rumah terserempak dgn kak lang tgh lepak kat buaian tuh, ditembaknya. nampak berkecai tp takder kesan. tinggal rambut jer.

pastuh takder dah kak lang lepak2 atau ganggu kawasan tuh.

gitu ler citer member wa.

Tin... bapak aku cakap, dia kawan yg bebini dgn bunian niii, dia cakap, depa nii semer anak adam jugak, cuma kita tak leh nampak ajerrr, dan apa jua senjata di tgn kita akan tetap memberi kesan pada mereka juga, kalau kene memang berkecai....

satu lagii cerita pasal tembak menembak nii, ni cerita member bapak aku jugak, kontraktor, nak sodok tanah bukit, jauh sikit dari kampung laaahh, dah tiga ari sejak ari pertama masuk, mesin buldoze wat hal, asal nak sodok ajer, mati, bila tarik jauh sikit dari bukit, ok ajer plak idup nyer, siap pegi jenjalan dulu, nak test tgk, ada apa2 rosak ker, ok ajerr, bila masuk balik ke kawasanbukit, nak sodok ajerr, mati.... so dia citer kek bapak aku, masa singgah opis MB, kire dia ni pun mcm kontraktor kerajaan negeri lah jugak, soo, bapak aku teringat pasal pesan member dia yg berbini kan bunian tuuu, bapak aku tanya, ada senapang tak, dia kata ada, so bapak aku suruh dia bedil bukit tuuu, sambil marah2, petang tuuu jugak dia buat, habis dua kotak..... esok tuuu, mesin buldoze tuu dah bleh buat kije sodok bukit daaahh, dah ok daahh, sampai tamat projek, ok ajerrr....

nak di jadikan cerita, dia cakap ada org kampung datang jumpa dia selang satu dua hari selepas dia bedil bukit tuuu, org tuu cakap, mlm petang yg kene bedil tuuu, hampir satu kampung dengar bunyi bising dari bukit tuuuuu, mcm2 bunyiii...... agak nyer sibuk nak berbinpah randah kooot....

dewafrost
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3762
Reputation : 146
Join date : 20/06/2010

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by tin on Mon Apr 04, 2011 5:28 am

dewafrost wrote:Tin... bapak aku cakap, dia kawan yg bebini dgn bunian niii, dia cakap, depa nii semer anak adam jugak, cuma kita tak leh nampak ajerrr, dan apa jua senjata di tgn kita akan tetap memberi kesan pada mereka juga, kalau kene memang berkecai....

satu lagii cerita pasal tembak menembak nii, ni cerita member bapak aku jugak, kontraktor, nak sodok tanah bukit, jauh sikit dari kampung laaahh, dah tiga ari sejak ari pertama masuk, mesin buldoze wat hal, asal nak sodok ajer, mati, bila tarik jauh sikit dari bukit, ok ajer plak idup nyer, siap pegi jenjalan dulu, nak test tgk, ada apa2 rosak ker, ok ajerr, bila masuk balik ke kawasanbukit, nak sodok ajerr, mati.... so dia citer kek bapak aku, masa singgah opis MB, kire dia ni pun mcm kontraktor kerajaan negeri lah jugak, soo, bapak aku teringat pasal pesan member dia yg berbini kan bunian tuuu, bapak aku tanya, ada senapang tak, dia kata ada, so bapak aku suruh dia bedil bukit tuuu, sambil marah2, petang tuuu jugak dia buat, habis dua kotak..... esok tuuu, mesin buldoze tuu dah bleh buat kije sodok bukit daaahh, dah ok daahh, sampai tamat projek, ok ajerrr....

nak di jadikan cerita, dia cakap ada org kampung datang jumpa dia selang satu dua hari selepas dia bedil bukit tuuu, org tuu cakap, mlm petang yg kene bedil tuuu, hampir satu kampung dengar bunyi bising dari bukit tuuuuu, mcm2 bunyiii...... agak nyer sibuk nak berbinpah randah kooot....

lu jgn bro. belom kena geruh, takper la...

kang silap2 tembak, yg kat rumah yg rebah mcm kena tembak plak kang.

pernah jadi, bro...

tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by dewafrost on Mon Apr 04, 2011 5:31 am

cer crita, cer crita

dewafrost
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3762
Reputation : 146
Join date : 20/06/2010

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by tin on Mon Apr 04, 2011 5:36 am

dewafrost wrote:cer crita, cer crita

menda nih byk berlaku masa memburu ler.

memburu bukan kat tgh utan pon. tgh memburu ayam utan pon leh jd.

tembak ayam utan, sekali ahli keluarga yg kat rumah yg rebah mcm ayam utan kena tembak.

kalo pandai lepas, ok ler.

kalo tak pandai lepas, terpaksa ler ikut apa yg dimintak oleh makhluk yg wat tuh.

tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by MMW on Mon Apr 04, 2011 5:55 am

dewafrost wrote:Tin... bapak aku cakap, dia kawan yg bebini dgn bunian niii, dia cakap, depa nii semer anak adam jugak, cuma kita tak leh nampak ajerrr, dan apa jua senjata di tgn kita akan tetap memberi kesan pada mereka juga, kalau kene memang berkecai....

DF nak tanya sikit. Bukan ke orang bunian ni dari golongan jin? Anak2 Adam ialah golongan manusia.

MMW
Colonel
Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 2269
Reputation : 159
Join date : 07/03/2011
Age : 45
Location : Cheras

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by mumuchi on Mon Apr 04, 2011 6:07 am

DF..ko silap..kita ni aja anak ADAM, depa idak..cuma orang selalu lupa, kita berkongsi hidup dengan ramai ciptaan Tuha, hatta dari api maupun chaya dan apa2 saja, jadi tak usah takut ngan dema, Tuhan aja kita patut takut. klau kena kacau gak, berusahalah dan Azan tu senjata paling mujarab.

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]




Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:


[You must be registered and logged in to see this link.]



mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by MMW on Mon Apr 04, 2011 6:15 am

Tak silap aku la (kalau silap tolong perbetulkan ye) dalam rancangan TV "Tanyalah Ustaz" ada orang tanya Haron Din al-Hafiz pasal kahwin bunian ni.

Ustaz Haron Din tidak menafikan bahawa berlakunya perkahwinan manusia-bunian ni.

MMW
Colonel
Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 2269
Reputation : 159
Join date : 07/03/2011
Age : 45
Location : Cheras

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by MMW on Mon Apr 04, 2011 6:27 am

Ni aku sambung cerita aku yee...

Ni cerita orang kampung aku. Aku namakan Din....

Din ni, kerjanya ialah mengambil madu lebah tualang untuk dijual. Kalau setakat sekitar kampung aku kat Pahang tu, semua bukit, semua kawasan tualang dia tahu.

Jadi dia tahu bila musim madu banyak, pokok mana nak ambik dulu, pokok mana nak ambik kemudian.

Madu selalunya diambil waktu malam. Jadi satu hari tu Din dengan seorang lagi kawan dia Mat bergerak masuk ke hutan menuju pokok tualang di sebuah bukit. Pagi-pagi lagi mereka dah bergerak. Bukit tu agak jauh. Kalau boleh nak sampai sebelum asar. Maklumlah dalam hutan pukul 5pm dah macam pukul 7pm gelapnya.

Mereka sampai awal di kawasan yang dituju. Selepas solat maghrib, Din mula memasang unggun api berdekatan pokok tualang itu dan mula memanjat pokok tersebut untuk mengambil madu lebah.

Tak sampai 5 minit memanjat, tiba-tiba Mat mendengar Din menjerit di atas pokok tualang;

"Ya Allah!.... Ampun, ampun aku janji tak buat lagi dah!!! Ya Allah!... Tolong! ampun! Aku tobat! tobat!"

Mat melihat Din menggelongsor turun dari pokok tualang serta terus melompat ke tanah.

"Kenapa Din?" Mat bertanya.

Din duduk terjelepok atas tanah. Dengan muka yang pucat dan tangan yang menggeletar Din hanya mampu menuding ke arah pucuk tualang tanpa berkata-kata"

Mat melihat seekor benda seperti manusia memakai kain kapan putih kusam berbau hancing merangkak turun dari pucuk tualang.... merangkak turun kepala dahulu.... sambil merenung Mat dan Din serta menyeringai menampakkan taringnya....

"Ponti... pontianak.....!! Jerit Mat sambil membuka langkah seribu...... sambil hilaian semakin kuat mengejar dibelakangnya....

MMW
Colonel
Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 2269
Reputation : 159
Join date : 07/03/2011
Age : 45
Location : Cheras

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by kched on Mon Apr 04, 2011 6:28 am

mumuchi wrote:aku bab paranormal ni aku tak kisah..kisah abang long tetiba muncul fasal konon ada emel aku ada kisah..alert pakai email Suspect scratch











lariikkkkkkkk!

betullah muchi.....wa tak tipu...kekek. Kan ker kalau kita posting something kat sini, then bila ada orang replied, kita dapat email alerts....serioussss....kekeek

kched
Sergeant
Sergeant

Mymil
Posts : 152
Reputation : 1
Join date : 09/06/2010
Age : 39
Location : Malaysia - Central

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by mumuchi on Mon Apr 04, 2011 6:30 am

whoooooo topics to watch..ok wa dah tongeng dah..nampak kaki..sahih abang long ekekekekeke!

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]




Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:


[You must be registered and logged in to see this link.]



mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by kched on Mon Apr 04, 2011 6:34 am

mumuchi wrote:whoooooo topics to watch..ok wa dah tongeng dah..nampak kaki..sahih abang long ekekekekeke!

yer..yer...i'm still alive & kicking...kekekek. Aku nak meng'qatam'kan thread ni jap yer muchi..kekek.

kched
Sergeant
Sergeant

Mymil
Posts : 152
Reputation : 1
Join date : 09/06/2010
Age : 39
Location : Malaysia - Central

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by innocentti on Mon Apr 04, 2011 7:10 am

mumuchi wrote:bukan apa..aku rasa amalan samah ni semakin dilupakan, tu fasal manyak kejadian2 pelik bila orang pindah rumah..
dulu org masuk rumah baru buat kenduri doa slamat..lani buat housewarming party.. What a Face

innocentti
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 3264
Reputation : 140
Join date : 20/04/2010
Age : 32

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by bijan on Mon Apr 04, 2011 7:37 am

Takleh lupa cerita powerwoot pada aku bulan lepas ... macam siyot jek orang tu terkena... moral of the story ... penggali kubur tolong la jangan tegur orang masa gali kubur remang2 senja ... kesian orang yang kena tegur tu.... bleh terperanjat ... ingat macam cerita mak limah ... lari tolak wheelcha

bijan
Brig General
Brig General

Malaysia
Mymil
Posts : 3142
Reputation : 71
Join date : 11/10/2010
Location : Dalam Sarang ... Tengok bebird terbang depan tingkap

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by Yip on Tue Apr 05, 2011 3:56 am

err depan umah mak, tengahari pon budak2 leh nampak '2 kakak dok atas pokok' huhuhuhuhu

Yip
Staff Sargent
Staff Sargent

Malaysia
Mymil
Posts : 205
Reputation : 10
Join date : 26/04/2010
Age : 76
Location : Shah Alam-JB-Shah Alam

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by Yip on Tue Apr 05, 2011 3:57 am

umm kat opis lak, kalo stay sampai malam, kat tangga slalu nampak cam ada orang lalu tapi bila check dengan pak Guard dia kata xde orang yang lalu kat tangga pon...

Yip
Staff Sargent
Staff Sargent

Malaysia
Mymil
Posts : 205
Reputation : 10
Join date : 26/04/2010
Age : 76
Location : Shah Alam-JB-Shah Alam

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by yaminz on Tue Apr 05, 2011 4:00 am

Yip wrote:err depan umah mak, tengahari pon budak2 leh nampak '2 kakak dok atas pokok' huhuhuhuhu

manusia kot, kot2 nak ambil buah2...

yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by Yip on Tue Apr 05, 2011 4:14 am

tapi budak yang tengok, sure demam lepas tu.... yang peliknya tengahari tu... nak gak err akak berdua tu muncul malam2 supaya menakutkan kapel yang err memadu kasih kat bawah pokok tu

Yip
Staff Sargent
Staff Sargent

Malaysia
Mymil
Posts : 205
Reputation : 10
Join date : 26/04/2010
Age : 76
Location : Shah Alam-JB-Shah Alam

Back to top Go down

Re: Aktiviti Paranormal Yg Berlaku di Sekitar Anda..Ngeeee:P

Post by Sponsored content Today at 5:45 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 14 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum