Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by atreyudevil Sun Feb 05, 2017 6:23 pm

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171906 messages in 1316 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Page 3 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by tok_rimau87 on Wed May 26, 2010 10:31 pm

pasal bertukang tu kat hostel maktab aku nih biasa gak dengar..kadang-kadang tak pikir negatif sangat maklum la budak laki, entah ape dorang buat..pukul 2-3 pagi

kadang-kadang bunyi orang tarik benda tak tau la katil ke, loker ke

yg misteri sket bunyi tapak kaki berlari-lari, tapi langkah kecik Razz

tok_rimau87
Sergeant
Sergeant

Posts : 171
Join date : 30/04/2010

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by standupper on Wed Jun 02, 2010 5:39 pm

Sorry ler kalau aku tertinggal kapal.. tapi aku nak komen gak cerita hantu makan orang kat Karak!!!!!

Kesimpulan aku... karya fiksyen zaman dulu-dulu yang diangkat menjadi satu fakta!

Kalau ingat dulu-dulu, ramai orang rajin terbitkan macam-macam buku bacaan ringan.. sekarang pun masih berlambak.. sebab tuh masa 80-an siri Bercakap dengan Jin memang popular... percaya jin dan syaitan, malaikat wujud sudah ler.. yg lain grey area... kalau ada hantu makan orang dah tentu selalu masuk paper macam cerita bigfoot! he he

Hantu kat lebuhraya adalah kita sebenarnya.. sebab kenderaan yg kita pandu mampu membunuh sesiapa saja termasuk kucing yg leka melintas jalannn..
avatar
standupper
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3271
Reputation : 630
Join date : 04/05/2010

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by powerw00t on Wed Jun 02, 2010 6:00 pm

haha stand dah jumpa hantu karak dah... Laughing
avatar
powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by mombok on Sat Jun 12, 2010 6:05 pm

Salam semua..aku newbie kat sini.
Nak cerita pengalaman yg betul terjadi.Kisah bermula pada 1990an ketika ingin mencari rumah sewa. Maka kita pun pusing2 la area kat kawasan xxx.Maka terjumpalah rumah untuk disewa. Selepas berjumpa dengan waris rumah tersebut dan bayar duit deposit,aku pun bertanya pada pak min kenapa rumah ini sewanya murah? katanya dah lama tiada orang menyewa.Aku tanya lagi baper lama? hampir 3 tahun.Aku tanya kenapa?dia jawab tiada org suka rumah tuu.Abistu aku jawabla dengan kadar sewa yang rendah takkan xder org sudi..Pak min pun diam.Selesai dijamu kopi dan biskut kering maka aku minta diri dulu.Pak min pun mengiringi aku sampai ke rumah tersebut.

Sampai sahaja aku buka pintu rumah terasa angin lalu menghembus ke muka.Aku tanya pak min tak naik ka?pak min jawab xpelah nakk..pak min ada hal jap kat bandar.aku dapati rumah tersebut bersih cuma terdapat sedikit kebocoran pada atap. Lalu aku bawa beg pakaian ke dalam bilik tidur dan dapati dalam bilik tersebut ada sebuah potrait wanita tergantung.Matanya tepat memandangku.Arghhhh..pedulikan gambar tu bisik hatiku. Kerana terlalu penat meredah perjalanan yg jauh aku pun tertidur.

Sedar2 dah terlepas maghrib. Nak makan xde apa di dapur,jadi makanla biskut2 yg dibawa tadi. Selesai sajer aku pun ambil towel terus ke bilik mandi.Tiba2 terdengar bunyi seperti orang mencari sesuatu kat bilik tidur.Aku x ambik port.Dengan tidak semena2 tombol pintu tandas dibuka.Hatiku berdebar2. Aku pun selak la tirai bath tab maka terpacula wanita seperti potret tadi. Rambutnya panjang lagi berkilat. Lalu wanita itu bertanya.. dik ada shampoo pantene tak?rambut akak kusut la..dah lama tak cuci......

nie baru urban..sori yer Very Happy

mombok
Corporal
Corporal

Mymil
Posts : 57
Reputation : 10
Join date : 09/06/2010

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by samuraisan on Sat Jun 12, 2010 6:23 pm

Very Happy ye ke mombok ekkeeee alien
avatar
samuraisan
Major
Major

Malaysia
Mymil
Posts : 1117
Reputation : 273
Join date : 30/05/2010

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by mombok on Sat Jun 12, 2010 7:05 pm

samuraisan wrote:Very Happy ye ke mombok ekkeeee alien
it was comical horror... Very Happy

mombok
Corporal
Corporal

Mymil
Posts : 57
Reputation : 10
Join date : 09/06/2010

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by ashes on Sun Jun 13, 2010 5:14 am

siot btol la ko mombok..suspen aku jap..btw bleh kene tangkap khalwat kalo mcm tu ..he3..
avatar
ashes
Warrant Officer
Warrant Officer

Mymil
Posts : 516
Reputation : 21
Join date : 20/04/2010
Location : westerloo

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by MikeNovember on Sun Jun 13, 2010 9:35 pm

4 tahun lepas... otw tengok motogp, lepas keluar dari terowong, kereta terasa berat masa ambil selekoh pertama. member tengok belakang rupa2nya ada "makcik" tumpang bertenggek atas bonet belakang.
avatar
MikeNovember
Sergeant
Sergeant

Mymil
Posts : 163
Reputation : 17
Join date : 13/06/2010

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by venez on Mon Jun 14, 2010 2:56 am

mombok wrote:Salam semua..aku newbie kat sini.
Nak cerita pengalaman yg betul terjadi.Kisah bermula pada 1990an ketika ingin mencari rumah sewa. Maka kita pun pusing2 la area kat kawasan xxx.Maka terjumpalah rumah untuk disewa. Selepas berjumpa dengan waris rumah tersebut dan bayar duit deposit,aku pun bertanya pada pak min kenapa rumah ini sewanya murah? katanya dah lama tiada orang menyewa.Aku tanya lagi baper lama? hampir 3 tahun.Aku tanya kenapa?dia jawab tiada org suka rumah tuu.Abistu aku jawabla dengan kadar sewa yang rendah takkan xder org sudi..Pak min pun diam.Selesai dijamu kopi dan biskut kering maka aku minta diri dulu.Pak min pun mengiringi aku sampai ke rumah tersebut.

Sampai sahaja aku buka pintu rumah terasa angin lalu menghembus ke muka.Aku tanya pak min tak naik ka?pak min jawab xpelah nakk..pak min ada hal jap kat bandar.aku dapati rumah tersebut bersih cuma terdapat sedikit kebocoran pada atap. Lalu aku bawa beg pakaian ke dalam bilik tidur dan dapati dalam bilik tersebut ada sebuah potrait wanita tergantung.Matanya tepat memandangku.Arghhhh..pedulikan gambar tu bisik hatiku. Kerana terlalu penat meredah perjalanan yg jauh aku pun tertidur.

Sedar2 dah terlepas maghrib. Nak makan xde apa di dapur,jadi makanla biskut2 yg dibawa tadi. Selesai sajer aku pun ambil towel terus ke bilik mandi.Tiba2 terdengar bunyi seperti orang mencari sesuatu kat bilik tidur.Aku x ambik port.Dengan tidak semena2 tombol pintu tandas dibuka.Hatiku berdebar2. Aku pun selak la tirai bath tab maka terpacula wanita seperti potret tadi. Rambutnya panjang lagi berkilat. Lalu wanita itu bertanya.. dik ada shampoo pantene tak?rambut akak kusut la..dah lama tak cuci......

nie baru urban..sori yer Very Happy

adeh, mati2 aku ingat citer betul... muhahahaha

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by venez on Mon Jun 14, 2010 2:57 am

MikeNovember wrote:4 tahun lepas... otw tengok motogp, lepas keluar dari terowong, kereta terasa berat masa ambil selekoh pertama. member tengok belakang rupa2nya ada "makcik" tumpang bertenggek atas bonet belakang.

kes mcm nih aku rasa rmi pernah kena... aku pernah kena tapi motorler, lewat mlm... keluar dari dusun durian... Smile

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by egoskynetz on Wed May 18, 2011 10:45 am

karak highway mcm2 crita gk dgr..btol ka ?? tpi xpenah lalu situ lg la..

egoskynetz
Civilian

Mymil
Posts : 8
Reputation : 0
Join date : 18/05/2011

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by mumuchi on Wed May 18, 2011 10:50 am

itu kena tanya budak kampung lawan kuda tu la..dah siap uat wayang dah tu..

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]




Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:


[You must be registered and logged in to see this link.]


avatar
mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by alphawolf on Wed May 18, 2011 12:04 pm

Aku dengar cerita..katanya kejadian tu bukan kat karak tapi kat PERAK....jalan kawasan luar bandar. Ceritanya sama (kereta rosak/laki nak kencing/berak/tayar pancit etc etc)...isteri tertidur dengar bunyi bedebuk dan tak lama lepas tu dengar polis suruh keluar kereta tanpa toleh belakang. Isteri toleh jugak, nampak suami dalam keadaan mengerikan.

Cuma dalam cerita ni, suami malang tu hanyalah mangsa langgar lari. Takde saksi sebab jalan sunyi sepi, isteri pun tertidur....bila orang kampung sampai tempat kejadian, apa yang diaorang nampak hanyalah mayat mangsa yang berkecai tapi takde tanda lain macam skid mark atau serpihan kaca.....dan cerita 'misteri' pun mendapat nyawa.....

Karak jadi lokasi feveret cerita ni sebab masa tu Karak rasa aku highway pertama menerobos Banjaran Titiwangsa (yang peliknya takde pulak cerita kat Lebuhraya Timur-Barat, ataupu jalan lama Karak-Bentong).

Dan yang paling best sekali...kengkadang cerita macam ni berasal negeri mat saleh tapi entah camne boleh tersesat kat Mesia......

--------------------my siggy below--------------------

"Look, you stupid b*****d, you've got no arms left"
"Yes I have!"
"LOOK!"
"It's just a flesh wound"
avatar
alphawolf
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 1457
Reputation : 196
Join date : 18/10/2010
Location : "Sitting Elephant"

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by marc_zman on Wed May 18, 2011 12:13 pm

venez wrote:
MikeNovember wrote:4 tahun lepas... otw tengok motogp, lepas keluar dari terowong, kereta terasa berat masa ambil selekoh pertama. member tengok belakang rupa2nya ada "makcik" tumpang bertenggek atas bonet belakang.

kes mcm nih aku rasa rmi pernah kena... aku pernah kena tapi motorler, lewat mlm... keluar dari dusun durian... Smile

wa ingatkan si opet sulah ikut boss ven balik

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by yaminz on Wed May 18, 2011 12:59 pm

alphawolf wrote:Aku dengar cerita..katanya kejadian tu bukan kat karak tapi kat PERAK....jalan kawasan luar bandar. Ceritanya sama (kereta rosak/laki nak kencing/berak/tayar pancit etc etc)...isteri tertidur dengar bunyi bedebuk dan tak lama lepas tu dengar polis suruh keluar kereta tanpa toleh belakang. Isteri toleh jugak, nampak suami dalam keadaan mengerikan.

Cuma dalam cerita ni, suami malang tu hanyalah mangsa langgar lari. Takde saksi sebab jalan sunyi sepi, isteri pun tertidur....bila orang kampung sampai tempat kejadian, apa yang diaorang nampak hanyalah mayat mangsa yang berkecai tapi takde tanda lain macam skid mark atau serpihan kaca.....dan cerita 'misteri' pun mendapat nyawa.....

Karak jadi lokasi feveret cerita ni sebab masa tu Karak rasa aku highway pertama menerobos Banjaran Titiwangsa (yang peliknya takde pulak cerita kat Lebuhraya Timur-Barat, ataupu jalan lama Karak-Bentong).

Dan yang paling best sekali...kengkadang cerita macam ni berasal negeri mat saleh tapi entah camne boleh tersesat kat Mesia......

Wooo, nei pun cam penah dgr. cite mat salleh dversikan k cite malaysia... ekekeke
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by tenteng on Wed May 18, 2011 1:09 pm

marc_zman wrote:
venez wrote:
MikeNovember wrote:4 tahun lepas... otw tengok motogp, lepas keluar dari terowong, kereta terasa berat masa ambil selekoh pertama. member tengok belakang rupa2nya ada "makcik" tumpang bertenggek atas bonet belakang.

kes mcm nih aku rasa rmi pernah kena... aku pernah kena tapi motorler, lewat mlm... keluar dari dusun durian... Smile

wa ingatkan si opet sulah ikut boss ven balik

kalo opet x pe lagi...comeeeeiiiiii...... Razz

tingat masa pes time tgk citer nih....nangis sungguh2 masa oprt nak pisah ngan upin ipn n d geng...huhuhu lawak2...
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by anya8797 on Wed May 18, 2011 1:17 pm

alphawolf wrote:Aku dengar cerita..katanya kejadian tu bukan kat karak tapi kat PERAK....jalan kawasan luar bandar. Ceritanya sama (kereta rosak/laki nak kencing/berak/tayar pancit etc etc)...isteri tertidur dengar bunyi bedebuk dan tak lama lepas tu dengar polis suruh keluar kereta tanpa toleh belakang. Isteri toleh jugak, nampak suami dalam keadaan mengerikan.

Cuma dalam cerita ni, suami malang tu hanyalah mangsa langgar lari. Takde saksi sebab jalan sunyi sepi, isteri pun tertidur....bila orang kampung sampai tempat kejadian, apa yang diaorang nampak hanyalah mayat mangsa yang berkecai tapi takde tanda lain macam skid mark atau serpihan kaca.....dan cerita 'misteri' pun mendapat nyawa.....

Karak jadi lokasi feveret cerita ni sebab masa tu Karak rasa aku highway pertama menerobos Banjaran Titiwangsa (yang peliknya takde pulak cerita kat Lebuhraya Timur-Barat, ataupu jalan lama Karak-Bentong).

Dan yang paling best sekali...kengkadang cerita macam ni berasal negeri mat saleh tapi entah camne boleh tersesat kat Mesia......


versi yang anya dengar plak....
katanya the wife terjaga sebab dengar bunyi the husband berdebuk atas keta...pastu yang nampak darah saje mengalir dari atas ke tingkap kete....it appeared that her husband was ravished dengan makhluk bernulu dan bertaring, tapi badan saiz orang..... tetiba sajer anya terbayang lycans cite underworld.....

anya8797
Colonel
Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 2721
Reputation : 60
Join date : 07/03/2011
Location : kuala lumpur

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by marc_zman on Thu May 19, 2011 3:38 am

tenteng wrote:
marc_zman wrote:
venez wrote:
MikeNovember wrote:4 tahun lepas... otw tengok motogp, lepas keluar dari terowong, kereta terasa berat masa ambil selekoh pertama. member tengok belakang rupa2nya ada "makcik" tumpang bertenggek atas bonet belakang.
kes mcm nih aku rasa rmi pernah kena... aku pernah kena tapi motorler, lewat mlm... keluar dari dusun durian... Smile
wa ingatkan si opet sulah ikut boss ven balik
kalo opet x pe lagi...comeeeeiiiiii...... Razz
tingat masa pes time tgk citer nih....nangis sungguh2 masa oprt nak pisah ngan upin ipn n d geng...huhuhu lawak2...

adey.. orang tgh story citer seram, dia bleh jiwang laaa pulak.. ekekekekeee

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by marc_zman on Thu May 19, 2011 3:45 am

anya8797 wrote:
alphawolf wrote:Aku dengar cerita..katanya kejadian tu bukan kat karak tapi kat PERAK....jalan kawasan luar bandar. Ceritanya sama (kereta rosak/laki nak kencing/berak/tayar pancit etc etc)...isteri tertidur dengar bunyi bedebuk dan tak lama lepas tu dengar polis suruh keluar kereta tanpa toleh belakang. Isteri toleh jugak, nampak suami dalam keadaan mengerikan.
Cuma dalam cerita ni, suami malang tu hanyalah mangsa langgar lari. Takde saksi sebab jalan sunyi sepi, isteri pun tertidur....bila orang kampung sampai tempat kejadian, apa yang diaorang nampak hanyalah mayat mangsa yang berkecai tapi takde tanda lain macam skid mark atau serpihan kaca.....dan cerita 'misteri' pun mendapat nyawa.....
Karak jadi lokasi feveret cerita ni sebab masa tu Karak rasa aku highway pertama menerobos Banjaran Titiwangsa (yang peliknya takde pulak cerita kat Lebuhraya Timur-Barat, ataupu jalan lama Karak-Bentong).
Dan yang paling best sekali...kengkadang cerita macam ni berasal negeri mat saleh tapi entah camne boleh tersesat kat Mesia......

versi yang anya dengar plak....
katanya the wife terjaga sebab dengar bunyi the husband berdebuk atas keta...pastu yang nampak darah saje mengalir dari atas ke tingkap kete....it appeared that her husband was ravished dengan makhluk bernulu dan bertaring, tapi badan saiz orang..... tetiba sajer anya terbayang lycans cite underworld.....

adey.. berapa punya banyak versi daaa
ni baru bebetul nama nyer sudah kasik taruk itu garam, gula, ajinomoto, maggi secukup rasa, serbuk kari, serbuk ketumbar, serbuk cili, lada sulah, lada itam dsb..

next version please.. ekekekeee

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by alphawolf on Thu May 19, 2011 4:18 am

Next version ada Yautja (Predator) pulak....

Tapi aku rasa semuanya berpunca samada
- kes langgar lari
- kena keroyok predator betul (rimau, rimau kumbang)

--------------------my siggy below--------------------

"Look, you stupid b*****d, you've got no arms left"
"Yes I have!"
"LOOK!"
"It's just a flesh wound"
avatar
alphawolf
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 1457
Reputation : 196
Join date : 18/10/2010
Location : "Sitting Elephant"

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by tenteng on Thu May 19, 2011 4:29 am

mgg lepas ada citer apa ntah(citer melayu).. citer pasal benda nie la .. tp bukan kat highway..tp kat jalan biasa...
avatar
tenteng
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 4771
Reputation : 124
Join date : 11/05/2010
Age : 35
Location : segitiga melaka-kuantan-kkb-melaka

http://www.facebook.com/waniezas

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by anya8797 on Thu May 19, 2011 7:13 pm

marc_zman wrote:

adey.. berapa punya banyak versi daaa
ni baru bebetul nama nyer sudah kasik taruk itu garam, gula, ajinomoto, maggi secukup rasa, serbuk kari, serbuk ketumbar, serbuk cili, lada sulah, lada itam dsb..

next version please.. ekekekeee

versi anya sendiri...
derang sesajer nak berenti tepi2 jalan tuh sesambil menghayati keheningan malam dan tiupan angin sepoi2 bahasa bila tetiba kena attack dengan rimau malaya.....

anya8797
Colonel
Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 2721
Reputation : 60
Join date : 07/03/2011
Location : kuala lumpur

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by lkick2113 on Tue Sep 27, 2011 6:02 pm

ni semua ada versi oversea......dimalaysiakan aje... tongue
avatar
lkick2113
Major
Major

Malaysia
Mymil
Posts : 1385
Reputation : 92
Join date : 21/04/2010
Location : centre of the earth

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by anya8797 on Wed Sep 28, 2011 6:28 am

lkick2113 wrote:ni semua ada versi oversea......dimalaysiakan aje... tongue

macam citer the eye..
ada versi hong kong, versi bollywood, versi hollywood, versi jepun... banyak versi dengan pelakon bahasa dan setting berbeza....

anya8797
Colonel
Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 2721
Reputation : 60
Join date : 07/03/2011
Location : kuala lumpur

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by heavyduty on Wed Sep 28, 2011 6:33 am

a man stopped by the road to get a BJ from his wife and he has to get out to blow his load and was found on top of his car with his reproductive organ in his mouth

this is the story i heard...granted i was drunk when i heard it
avatar
heavyduty
Lt Colonel
Lt Colonel

Canada
Mymil
Posts : 1747
Reputation : 150
Join date : 14/03/2011
Age : 35
Location : OPSEC

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by mumuchi on Wed Sep 28, 2011 6:40 am

heavyduty wrote:a man stopped by the road to get a BJ from his wife and he has to get out to blow his load and was found on top of his car with his reproductive organ in his mouth

this is the story i heard...granted i was drunk when i heard it

er why didn't you mention it was in a girly bar oso Wink

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]




Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:


[You must be registered and logged in to see this link.]


avatar
mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: Urban Legend - Makhluk Aneh Makan Orang di Karak Highway

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum