Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by atreyudevil Sun Feb 05, 2017 6:23 pm

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171906 messages in 1316 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Page 3 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by HangPC2 on Thu Nov 21, 2013 7:38 am

PROTON Prevé TuneD (DreamEDGE)



PROTON Prevé TuneD




[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]


Visualise everything you love about your PROTON Prevé. Now imagine it Sleeker, Meaner and Sportier. With the addition of DreamEDGE TuneD performance accessories, your Prevé is transformed into a sporty elegant PROTON Prevé tuned and dressed up in reworked body kits conceived by DreamEDGE design team.

The package showcases a white PROTON Prevé TuneD Concept dressed up in custom made front and rear bumpers which are complemented by chrome plated highlights, side skirts and 17-inch alloy rims with GT Radial 215/40/R17 performance tyres. The chassis has also been strengthened with a full package "Ultra Racing" award winning chassis strengthening components bars complete with adjustable high performance suspension system to enhance its rigidity, handling as well the vehicle dynamics.




[You must be registered and logged in to see this image.]


DreamEDGE


[You must be registered and logged in to see this link.]




HangPC2
Captain
Captain

Posts : 880
Join date : 22/04/2010

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by venez on Tue Nov 26, 2013 6:58 am

Perdana Replacement Model - PRIME

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

Proton is expected to commence production in December 2013, with an initial 3,000 unit roll-out for government usage. The proper Proton Perdana replacement for general market sales will only come in two years time pending further developments. So while the government will get a car that looks very much like a Honda Accord, similiar to the prototype that we sighted recently, they do have plans to sell a more unique car to the public. Apa pendapat korang?

sos : paultan.org

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by mumuchi on Tue Nov 26, 2013 7:04 am

Aku Honda ni minat Jazz Hybrid aja...yang lain bagi aku nampak aja besor, dalam kocik...hehehehe!

Setakat rebadge tu biasala, dan kalau tak ubah sana ubah sini vendor nak makan apa What a Face 

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]




Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:


[You must be registered and logged in to see this link.]


avatar
mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by atreyudevil on Fri Nov 29, 2013 5:54 pm

[You must be registered and logged in to see this image.]

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
♫♫ I could lift you up  ♫♫
♫♫ I could show you what you wanna see, And take you where you wanna be ♫♫
♫♫ You could be my luck♫♫
♫♫ Even if the sky is falling down, I know that we'll be safe and sound ♫♫
♫♫ We're safe and sound ♫♫
avatar
atreyudevil
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 9565
Reputation : 602
Join date : 18/04/2010
Location : Kuantan

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/profile.php?id=1000002088986

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by venez on Tue Dec 10, 2013 9:29 am

proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Tue Dec 10, 2013 9:43 am

venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]

direct competition with perodua, what a waste...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by marc_zman on Tue Dec 10, 2013 11:21 am

yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]

direct competition with perodua, what a waste...

why? why da waste?

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Tue Dec 10, 2013 11:45 am

marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]

direct competition with perodua, what a waste...

why? why da waste?

both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by superhornet on Tue Dec 10, 2013 11:56 am

yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]

direct competition with perodua, what a waste...

why? why da waste?

both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...


Wa setuju sgt patutnya proton buat mcm tu ..
avatar
superhornet
Lt Colonel
Lt Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 1847
Reputation : 86
Join date : 28/04/2010
Location : Malaysia bumi bertuah

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by marc_zman on Tue Dec 10, 2013 12:17 pm

superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...
Wa setuju sgt patutnya proton buat mcm tu ..

so kalu market small/compact/city car ni lagi masyukkk.. hanya perodua shj ka yg boleh kaut untung nyer tu.??? proton tarak bleh cuba take a slice or two from da cake ka.???

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Tue Dec 10, 2013 12:24 pm

marc_zman wrote:
superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...
Wa setuju sgt patutnya proton buat mcm tu ..

so kalu market small/compact/city car ni lagi masyukkk.. hanya perodua shj ka yg boleh kaut untung nyer tu.??? proton tarak bleh cuba take a slice or two from da cake ka.???

owh, nie pasal cake la erk... ekekeke...
market sedan pun proton da masyuk, mau makan compact car plak... mmg gelojoh betul...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by marc_zman on Wed Dec 11, 2013 3:27 am

yaminz wrote:
marc_zman wrote:
superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...
Wa setuju sgt patutnya proton buat mcm tu ..

so kalu market small/compact/city car ni lagi masyukkk.. hanya perodua shj ka yg boleh kaut untung nyer tu.??? proton tarak bleh cuba take a slice or two from da cake ka.???

owh, nie pasal cake la erk... ekekeke...
market sedan pun proton da masyuk, mau makan compact car plak... mmg gelojoh betul...

its all business maaa.. nanti kang kalu sykt glc cam proton rugi kang.. ramai la pulak pakar-pakar ekonomi kat luor sana yg berbunyi

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by venez on Wed Dec 11, 2013 3:38 am

[quote="marc_zman"][quote="superhornet"]
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...

better proton maintain segmen dia... beside that sejak penubuhan perodua dah ada perjanjian dgn gomen bahawa perodua hanya boleh keluarkan kereta kompak... sehinggalah perodua mula start nego utk keluarkan variasi 1.6 dan sedan namun hanya variasi alza (mpv) dengan enjin max 1.5... sedan masih dlm perbincangan... pada pendapat kawe personally, kenapa nak restrict perodua sgt? kalau nak betul2 saing dlm open market n proton venture to compact car, why not give chance to perodua...

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Wed Dec 11, 2013 3:46 am

marc_zman wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...
Wa setuju sgt patutnya proton buat mcm tu ..

so kalu market small/compact/city car ni lagi masyukkk.. hanya perodua shj ka yg boleh kaut untung nyer tu.??? proton tarak bleh cuba take a slice or two from da cake ka.???

owh, nie pasal cake la erk... ekekeke...
market sedan pun proton da masyuk, mau makan compact car plak... mmg gelojoh betul...

its all business maaa.. nanti kang kalu sykt glc cam proton rugi kang.. ramai la pulak pakar-pakar ekonomi kat luor sana yg berbunyi

perodua pun GLC...nei mau lingkup another national car k?
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by venez on Wed Dec 11, 2013 4:05 am

yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...
Wa setuju sgt patutnya proton buat mcm tu ..

so kalu market small/compact/city car ni lagi masyukkk.. hanya perodua shj ka yg boleh kaut untung nyer tu.??? proton tarak bleh cuba take a slice or two from da cake ka.???

owh, nie pasal cake la erk... ekekeke...
market sedan pun proton da masyuk, mau makan compact car plak... mmg gelojoh betul...

its all business maaa.. nanti kang kalu sykt glc cam proton rugi kang.. ramai la pulak pakar-pakar ekonomi kat luor sana yg berbunyi

perodua pun GLC...nei mau lingkup another national car k?

pembetulan, perodua bukan GLC tau... saham2 pemilikan perodua UMW Corporation Sdn Bhd with 38% stake, Daihatsu Motor Co. Ltd. (20%), MBM Resources Bhd (20%), PNB Equity Resources Corporation Sdn Bhd (10%), Mitsui & Co. Ltd (7%) and Daihatsu (Malaysia) Sdn Bhd (5%).... lain plak proton yg GLC

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Wed Dec 11, 2013 4:10 am

venez wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...
Wa setuju sgt patutnya proton buat mcm tu ..

so kalu market small/compact/city car ni lagi masyukkk.. hanya perodua shj ka yg boleh kaut untung nyer tu.??? proton tarak bleh cuba take a slice or two from da cake ka.???

owh, nie pasal cake la erk... ekekeke...
market sedan pun proton da masyuk, mau makan compact car plak... mmg gelojoh betul...

its all business maaa.. nanti kang kalu sykt glc cam proton rugi kang.. ramai la pulak pakar-pakar ekonomi kat luor sana yg berbunyi

perodua pun GLC...nei mau lingkup another national car k?

pembetulan, perodua bukan GLC tau... saham2 pemilikan perodua UMW Corporation Sdn Bhd with 38% stake, Daihatsu Motor Co. Ltd. (20%), MBM Resources Bhd (20%), PNB Equity Resources Corporation Sdn Bhd (10%), Mitsui & Co. Ltd (7%) and Daihatsu (Malaysia) Sdn Bhd (5%).... lain plak proton yg GLC

owh, baru tahu boss... ingatkan perusahan automobile kedua tu glc juga... thanks boss kasi pencerahan...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by marc_zman on Wed Dec 11, 2013 5:07 am

venez wrote:
marc_zman wrote:
superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...

better proton maintain segmen dia... beside that sejak penubuhan perodua dah ada perjanjian dgn gomen bahawa perodua hanya boleh keluarkan kereta kompak... sehinggalah perodua mula start nego utk keluarkan variasi 1.6 dan sedan namun hanya variasi alza (mpv) dengan enjin max 1.5... sedan masih dlm perbincangan... pada pendapat kawe personally, kenapa nak restrict perodua sgt? kalau nak betul2 saing dlm open market n proton venture to compact car, why not give chance to perodua...

Boss.. Proton Savvy kira spesis kereta apa?

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Wed Dec 11, 2013 5:23 am

marc_zman wrote:
venez wrote:
marc_zman wrote:
superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...

better proton maintain segmen dia... beside that sejak penubuhan perodua dah ada perjanjian dgn gomen bahawa perodua hanya boleh keluarkan kereta kompak... sehinggalah perodua mula start nego utk keluarkan variasi 1.6 dan sedan namun hanya variasi alza (mpv) dengan enjin max 1.5... sedan masih dlm perbincangan... pada pendapat kawe personally, kenapa nak restrict perodua sgt? kalau nak betul2 saing dlm open market n proton venture to compact car, why not give chance to perodua...

Boss.. Proton Savvy kira spesis kereta apa?

compact car, losses to proton kan... cuba saing kancil & kelisa ms 2...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by venez on Wed Dec 11, 2013 6:04 am

marc_zman wrote:
venez wrote:
marc_zman wrote:
superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...

better proton maintain segmen dia... beside that sejak penubuhan perodua dah ada perjanjian dgn gomen bahawa perodua hanya boleh keluarkan kereta kompak... sehinggalah perodua mula start nego utk keluarkan variasi 1.6 dan sedan namun hanya variasi alza (mpv) dengan enjin max 1.5... sedan masih dlm perbincangan... pada pendapat kawe personally, kenapa nak restrict perodua sgt? kalau nak betul2 saing dlm open market n proton venture to compact car, why not give chance to perodua...

Boss.. Proton Savvy kira spesis kereta apa?

savvy bukan produk proton... ianya JV produk Renault... endup lingkup sama mcm tiara... btw savvy ngan tiara bukan segmen compact yerk... dia masuk dlm segmen city car...

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
venez
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 17387
Reputation : 581
Join date : 19/04/2010
Age : 38
Location : AFNG

http://venez2.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Wed Dec 11, 2013 6:06 am

venez wrote:
marc_zman wrote:
venez wrote:
marc_zman wrote:
superhornet wrote:
yaminz wrote:
marc_zman wrote:
yaminz wrote:
venez wrote:proton compact car 2014 : [You must be registered and logged in to see this link.]
direct competition with perodua, what a waste...
why? why da waste?
both local companies compete on small car market, better focus own side... proton -> sedan, perodua -> compact car...

better proton maintain segmen dia... beside that sejak penubuhan perodua dah ada perjanjian dgn gomen bahawa perodua hanya boleh keluarkan kereta kompak... sehinggalah perodua mula start nego utk keluarkan variasi 1.6 dan sedan namun hanya variasi alza (mpv) dengan enjin max 1.5... sedan masih dlm perbincangan... pada pendapat kawe personally, kenapa nak restrict perodua sgt? kalau nak betul2 saing dlm open market n proton venture to compact car, why not give chance to perodua...

Boss.. Proton Savvy kira spesis kereta apa?

savvy bukan produk proton... ianya JV produk Renault... endup lingkup sama mcm tiara... btw savvy ngan tiara bukan segmen compact yerk... dia masuk dlm segmen city car...

wooo, silap lg... thanks boss... mmg boss the expertise...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by innocentti on Wed Dec 11, 2013 6:15 am

kalau tengok situasi sekarang..open saja market kepada semua..consumer berhak dapat apa yg terbaik market boleh offer. proton dan perodua kena compete kalau nak pi global. sampai bila nak bertahan dengan major local market aja..
avatar
innocentti
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 3264
Reputation : 140
Join date : 20/04/2010
Age : 32

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Wed Dec 11, 2013 6:23 am

innocentti wrote:kalau tengok situasi sekarang..open saja market kepada semua..consumer berhak dapat apa yg terbaik market boleh offer. proton dan perodua kena compete kalau nak pi global. sampai bila nak bertahan dengan major local market aja..

camtu AP pun patut dhapuskan... yeahhhh, consumer is the king...  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil 
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by superhornet on Wed Dec 11, 2013 6:46 am

yaminz wrote:
innocentti wrote:kalau tengok situasi sekarang..open saja market kepada semua..consumer berhak dapat apa yg terbaik market boleh offer. proton dan perodua kena compete kalau nak pi global. sampai bila nak bertahan dengan major local market aja..

camtu AP pun patut dhapuskan... yeahhhh, consumer is the king...  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil 

Kalau AP dihapuskan ada can la nak pakai GTR ker, subaru impreza STi ker, evo ker hheheheheheh
avatar
superhornet
Lt Colonel
Lt Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 1847
Reputation : 86
Join date : 28/04/2010
Location : Malaysia bumi bertuah

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Wed Dec 11, 2013 7:02 am

superhornet wrote:
yaminz wrote:
innocentti wrote:kalau tengok situasi sekarang..open saja market kepada semua..consumer berhak dapat apa yg terbaik market boleh offer. proton dan perodua kena compete kalau nak pi global. sampai bila nak bertahan dengan major local market aja..

camtu AP pun patut dhapuskan... yeahhhh, consumer is the king...  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil 

Kalau AP dihapuskan ada can la nak pakai GTR ker, subaru impreza STi ker, evo ker hheheheheheh

 cheers cheers cheers 
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by marc_zman on Wed Dec 11, 2013 7:03 am

superhornet wrote: Kalau AP dihapuskan ada can la nak pakai GTR ker, subaru impreza STi ker, evo ker hheheheheheh

tuuuu dia haaa  Razz Razz Razz 

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by yaminz on Wed Dec 11, 2013 7:06 am

marc_zman wrote:
superhornet wrote: Kalau AP dihapuskan ada can la nak pakai GTR ker, subaru impreza STi ker, evo ker hheheheheheh

tuuuu dia haaa  Razz Razz Razz 

bro SH wish list cars...  Very Happy Very Happy Very Happy 
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: Pandangan peribadi - kenderaan national V2

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum