Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by malarkey Fri Oct 13, 2017 10:25 am

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171926 messages in 1318 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Page 4 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by bijan on Fri Apr 27, 2012 2:08 pm

marc_zman wrote:
helangrimba wrote:Tips: kak ipar aku yang kerja pensyarah 2, syarat dia mudah tetapi sukar dilakukan. Nak berkawan atau bercinta, sila jumpa abah dia dulu aka bapak mertua aku la

cam syarat wifey wa dulu.. & dgn selamba nyer wa pi jumpa.. ekekekekeee

haaa.. dak abu.. hang ada brani ka mau jumpa bakal pak mertua???

saya dah jumpa 2 3 orang ... bakal pak mertua tak jadi

bijan
Brig General
Brig General

Posts : 3142
Join date : 11/10/2010

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Fri Apr 27, 2012 2:09 pm

Mr. Bijan wrote:Baru ku perasan nama ku ada kat thread nih ... yennadeyyyyyy

menandakan yg ko ni dah masuk level wajib berumahtangga.. woit.. mana menghilang? igt ko dah bawak diri sampai ke pulau karimon ke haper

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Fri Apr 27, 2012 2:10 pm

Mr. Bijan wrote:
marc_zman wrote:
helangrimba wrote:Tips: kak ipar aku yang kerja pensyarah 2, syarat dia mudah tetapi sukar dilakukan. Nak berkawan atau bercinta, sila jumpa abah dia dulu aka bapak mertua aku la

cam syarat wifey wa dulu.. & dgn selamba nyer wa pi jumpa.. ekekekekeee

haaa.. dak abu.. hang ada brani ka mau jumpa bakal pak mertua???

saya dah jumpa 2 3 orang ... bakal pak mertua tak jadi

no komen.. What a Face

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by bijan on Fri Apr 27, 2012 2:11 pm

sibuk sikit ... ni semua berkat doa abang power la nih doa dapat bisnes kat Dubai ,, hehe
avatar
bijan
Brig General
Brig General

Malaysia
Mymil
Posts : 3142
Reputation : 71
Join date : 11/10/2010
Location : Dalam Sarang ... Tengok bebird terbang depan tingkap

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Fri Apr 27, 2012 2:36 pm

Mr. Bijan wrote:sibuk sikit ... ni semua berkat doa abang power la nih doa dapat bisnes kat Dubai ,, hehe

Alhamdulilah semoga murah rezeki sentiasa
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Thu May 03, 2012 6:20 am

helangrimba wrote:

hai abg.. xmau anak ke??

Aku rasa kau terlepas bab pendirian aku dlm 2 volume yg lalu...

Bagi aku, alang2 nak ada anak biar masa umur 20an, puas hati! bila aku dah tua, dah uzur dan dekat dengan liang lahad, anak2 dah dewasa dan boleh jaga diri sendiri. Kalau masa umur dekat nak masuk 40an baru nak ada anak...dlm keadaan penyakit suka sangat dekat aku, ada jaminan tak untuk anak aku?

Sapa nak jaga anak2 aku kalau aku dah terlantar? JKM? keluarga aku/keluarga bini? Bersamamu?

Fikir2lah!!


Last edited by kerambit75 on Fri May 04, 2012 2:52 am; edited 1 time in total
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by lkick2113 on Thu May 03, 2012 7:31 am

kerambit75 wrote:
helangrimba wrote:

hai abg.. xmau anak ke??

Aku rasa kau terlepas bab pendirian aku dlm dua siri yg lalu...

Bagi aku, alang2 nak ada anak biar masa umur 20an, puas hati! bila aku dah tua, dah uzur dan dekat dengan liang lahad, anak2 dah dewasa dan boleh jaga diri sendiri. Kalau masa umur dekat nak masuk 40an baru nak ada anak...dlm keadaan penyakit suka sangat dekat aku, ada jaminan tak untuk anak aku?

Sapa nak jaga anak2 aku kalau aku dah terlantar? JKM? keluarga aku/keluarga bini? Bersamamu?

Fikir2lah!!

mcm give up je bro.......zaman la, muda2 pon buleh mati, awat habaq lagu tu......tak kisah la berjodohan umur dah lewat pon janji bro bahagia.....sekian...
avatar
lkick2113
Major
Major

Malaysia
Mymil
Posts : 1385
Reputation : 92
Join date : 21/04/2010
Location : centre of the earth

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by Steven 12 on Wed May 09, 2012 11:53 am

Dun worry be happy... Peace, Make Love Not War ... Hehe

Hey you are not alone bro....

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
Steven 12
Captain
Captain

Malaysia
Posts : 711
Reputation : 161
Join date : 19/11/2011
Location : Between the bluesky & planet earth

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Wed May 09, 2012 12:09 pm

kerambit75 wrote:
helangrimba wrote:

hai abg.. xmau anak ke??

Aku rasa kau terlepas bab pendirian aku dlm 2 volume yg lalu...

Bagi aku, alang2 nak ada anak biar masa umur 20an, puas hati! bila aku dah tua, dah uzur dan dekat dengan liang lahad, anak2 dah dewasa dan boleh jaga diri sendiri. Kalau masa umur dekat nak masuk 40an baru nak ada anak...dlm keadaan penyakit suka sangat dekat aku, ada jaminan tak untuk anak aku?

Sapa nak jaga anak2 aku kalau aku dah terlantar? JKM? keluarga aku/keluarga bini? Bersamamu?

Fikir2lah!!

Abg, aku xberani nak cakap apa2 tentang 2. Cuma satu jer aku ingat teguran Rasulullah kepada orang tidak mahu berkahwin,


Islam membenci sikap orang yang tidak mahu bernikah, malah mengecamnya dengan keras. Pernah suatu hari Rasulullah SAW mendapat berita bahawa `Ukkaf Ibnu Wada'ah Al-Hilali tidak mahu bernikah, padahal ia mampu untuk berbuat demikian, maka Rasulullah menegurnya:

"Apakah engkau mempunyai isteri? Wahai `Ukkaf.

Dia menjawab: "Tidak..."

"Apakah engkau juga tidak mempunyai hamba sahaya?"

Dia menjawab: "Tidak"

"Padahal engkau seorang yang sihat dan berada?"

Dia menjawab: "Ya, Alhamdulillah."

Kalau begitu kamu ini adalah antara sahabat syaitan. Kamu boleh pilih apakah akan menjadi seorang rahib Nasrani atau seorang dari kami dengan mengikuti apa yang kami lakukan. Di antara sunnahku adalah menikah, dan orang yang paling jahat di antara kalian adalah orang yang hidup membujang, dan mayat yang paling hina di antara mayat kalian adalah mayat orang yang membujang. Celakalah engkau ya `Ukkaf. Bernikahlah! "Ya Rasulullah, aku tidak akan kahwin kecuali dengan wanita yang engkau pilih, siapapun orangnya." "Aku telah kahwinkan engkau atas nama Allah dan keberkatan yang mulia dengan Kaltsum Al- Himyari."

Rasulullah SAW di dalam hal ini tidak segan-segan memberikan gelaran buruk kepada setiap orang bujang yang tidak mahu berkahwm. Hal ini disebabkan banyak berlaku kejatuhan nilai-nilai moral atau akhlak yang dilakukan oleh sebahagian daripada mereka yang hidup membujang.
avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Wed May 09, 2012 12:14 pm

Pesanan Rasulullah saw untuk kaum Lelaki : "Jangan engkau kahwini wanita yang enam, jangan yang ananah, yang mananah, dan yang hananah dan jangan engkau kahwini yang hadaqah, yang basaqah dan yang syadaqah".

1.Wanita Ananah : wanita yang banyak mengomen itu dan ini. Apa yang diberi atau dilakukan suami untuk rumahnya tangga semua tidak kena dan tidak berpuas hati.

2.Wanita Mananah : wanita sebegini yang menidakkan usaha dan jasa suami sebaliknya mendabik dada dialah yang banyak berkorban untuk membangun rumah tangga. Dia suka mengungkit-ungkit apa yang dilakukan untuk kebaikan rumah tangga. Biasanya wanita ini bekerja atau berkedudukan tinggi dan bergaji besar.

3.Wanita Hananah : Menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain dan wanita ini berangan-angan mendapatkan suami yang lebih baik dari suami yang sedia ada. Dalam kata lain wanita sebegini tidak bersyukur dengan jodohnya itu. Wanita sebegini yang mengkufuri nikmat perkahwinan. Dia juga merendahkan kebolehan dan kemampuan suaminya.

4.Wanita Hadaqah : melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya utk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya selain itu wanita ini suka ikut nafsunya. Wanita sebigini memeningkan kepala lelaki. Dia tenguk apa saja dia mahu. Dia suka membandingkan dirinya dengan diri orang lain. Suka menunjuk-nujuk. Wanita inilah yang menjadikan suami dulu handsome sekarang suah botak.

5. Wanita Basaqah : ada 2 makna:

Pertama wanita sebegini yang suka bersolek dan menghiaskan diri. Dia menghias diri bukan untuk sumainya tetapi untuk ditunjuk-tujukkan kepada dunia. Suka melawa. Wangnya dihabiskan untuk membeli make-up, kasut dan barang kemas. Wanita begini juga suka dipuji-puji. Kalau dia kebetulan menjadi isteri orang ternama dan menjadi pula ketua dalam kumpulan itu, orang lain tidak boleh mengatasi dirinya.

Kedua dia marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagiannya.

6.Wanita Syadaqah : banyak cakap, tidak menentu lagi bising. Kebecokan itu juga menyebabkan segala kerja yang dibuatnya tidak menjadi, hanya tukang sibuk dan komen saja.

Source: [You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Wed May 09, 2012 12:15 pm

"Jika seseorang berkahwin, maka ia benar-benar telah menyempurnakan separuh dari agama. Maka hendaklah ia takut kepada Allah S.W.T pada separuh yang masih tinggal." (Riwayat Baihaqi)

avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by arizain on Wed May 09, 2012 1:20 pm

Kita kena bersederhana dlm. memilih. Memilih tu perlu, tapi bukan terlalu memilih sangat. Kalau 10 criteria @ ciri2 yg kita letak utk jadi pasangan kita tu x semua kita boleh dpt 10 tu. kalau dpt 5 dari padanya pun dah kira allahamdulillah..
avatar
arizain
Sergeant
Sergeant

Germany
Posts : 109
Reputation : 16
Join date : 14/03/2012
Location : Far, Far Away

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Wed May 09, 2012 6:26 pm

Aku x memilih yg rupa paras mcm artis atau model mcm yg pernah ditohmah orang, aku hanya nak yg ada disiplin dan tau batas2 seorang isteri..malangnya yg cenderung nak rapat dgn aku adalah kategori 1 & 2..dah tentu le awal2 lagi bagi gas pemedih mata, kalau bukan arah BERSURAI! Jahat sangat ke aku ni sampai ppuan yg teruk2 je cenderung kat aku..sedangkan aku bukan boya, bukan kaki perosak anak dara orang?

Lagi aku berdoa mintak yg SEKUFU, lagi ramai pulak yg TERLEBIH KUFU dtg..jawabnya call the air strikes, artillery support and naval gunfire support serentak la
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Wed May 09, 2012 6:30 pm

Bagi aku yg dah kahwin tetapi masih lagi perasan bujang tu wajib disekolahkan balik terlebih dahulu...dah elok2 Allah kurniakan isteri atau suami masih x sedar diri...sia2 le diroang kahwin sebab kahwin tu utk mengelak yg haram..mcm mana nak jadi contoh pada org bujang?
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Thu May 10, 2012 3:36 am

Satu jer saya cakap bro, jangan cakap kita xmau kahwin sebab bila berkahwin baru sempurna separuh dari agama kerana setiap perbuatan kita lakukan untuk keluarga dan isteri kita mendapat ganjaran kebaikan. setiap benda kita buat dinilai berlipat kali ganda.

Kita kena usaha ke arah untuk mendirikan masjid tetapi bukan main pakai rembat jer.. sedang ramai orang yang berkahwin lambat, xmenjadi masalah pun. Usop Wilca pun kahwin lambat. elok jer bahagia.
avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Thu May 10, 2012 3:44 am

kerambit75 wrote:Aku x memilih yg rupa paras mcm artis atau model mcm yg pernah ditohmah orang, aku hanya nak yg ada disiplin dan tau batas2 seorang isteri..malangnya yg cenderung nak rapat dgn aku adalah kategori 1 & 2..dah tentu le awal2 lagi bagi gas pemedih mata, kalau bukan arah BERSURAI! Jahat sangat ke aku ni sampai ppuan yg teruk2 je cenderung kat aku..sedangkan aku bukan boya, bukan kaki perosak anak dara orang?

Lagi aku berdoa mintak yg SEKUFU, lagi ramai pulak yg TERLEBIH KUFU dtg..jawabnya call the air strikes, artillery support and naval gunfire support serentak la

SEKUFU tidak semestinya dia mempunyai pelajaran dan kerjaya yang sama dengan kita, kemungkinan dia lebih bab 2 tetapi dia ada kekurangan dari segi lain yang memerlukan seorang lelaki untuk membimbing dia.

Satu jer aku bab 2, dalam perkahwinan ianya pasangan itu akan melengkapi antara satu sama lain, kalau ada perbezaan pendapat cari titik persamaan, kalau terlalu bosan dengan semua benda minat sama, cari kelainan antara pasangan. Perkahwinan ini ibarat bahtera yang kita gemudi, kita yang tentukan haluan dan muatannya.

apa yang penting, Jangan berkahwin disebabkan :
1. Kerana rupa, kerana rupa akan berubah,
2. Kerana Sikap, kerana sikap bila2 boleh berubah, yang baik boleh jadi jahat
3. Kerana Harta, kerana harta akan habis
4. Kerana anak, ada orang kahwin tidak ada anak
5. Kerana sunyi kerana isteri bila2 boleh meninggalkan dunia

so Berkahwin la kamu kerana Allah, nescaya Allah akan pilih orang terbaik untuk kamu. Tetapkan iman dalam hati baru cari pasangan hati.
avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Thu May 10, 2012 3:51 am

kerambit75 wrote:Bagi aku yg dah kahwin tetapi masih lagi perasan bujang tu wajib disekolahkan balik terlebih dahulu...dah elok2 Allah kurniakan isteri atau suami masih x sedar diri...sia2 le diroang kahwin sebab kahwin tu utk mengelak yg haram..mcm mana nak jadi contoh pada org bujang?

hehehe.. bukan semua manusia itu sama antara satu sama lain, sebab apa, sebab amalan kebaikan yang dibuat berlandaskan perintah ALLAH. Kalau ikut insyallah dia akan bahagia. Kadang2 ada yang diuji dengan macam2 perkara dalam perkahwinan, kerana ALLAH tahu dia mampu menghadapi ujian Allah.

Kalau dia gagal ujian itu adalah disebabkan dia tidak yakin pada Allah apa yang telah ditakdirkan buatnya. bro, aku ini xde la pandai mana pun, kahwin pun baru setahun jagung, banyak benda yang aku kena belajar lagi.

Kalu nak cakap xde pergaduhan dan perselisihan paham memang bohong sangat la. semua orang akan lalui tetapi bagaimana kita nak hadapi masalah 2.
avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Thu May 10, 2012 5:22 am

Lagi sekali aku ingatkan, aku boleh bertolak ansur dlm banyak perkara kecuali DISIPLIN/PERANGAI dan KUFU...maruah lelaki adalah pada ketegasannya dlm menentukan sapa yg layak jadi jodoh. Bagi aku jodoh sekufu adalah lambang maruah aku sebagai lelaki. Lihat balik sejarah dunia dan fikirkan kenapa banyak pejuang (tolak PKM ye - itu bukan pejuang!) yg sanggup bermandi darah dan enggan tunduk pada penindas/penjajah? Sebabnya selain kebebasan, adalah maruah! Begitu juga lelaki, bukan sedikit yg jadi x popular kerana enggan menggadai prinsip tetapi mereka hidup gembira!

Pantang aku kalau kekurangan akademik atau pekerjaan aku disentuh...sedangkan ada yg aku delete dri hidup aku (tapi ada kenyataan amaran keras yg bertulis serta secara lisan aku bagi sebagai sebab putus hubungan) sebab mentertawakan aku rabun inikan pulak dlm hal yg lebih besar. Sebelum ini berlaku, baik la aku jadi mcm JL Asas Komando yg tegas walaupun ramai org x suka.

Jgn terus melabel org yg tak kahwin atau lambat kahwin sebagai melanggar sunnah..mcm yg kau kata, mencari jodoh x boleh main rembat itu sebab org2 mcm aku susah nak dapat jodoh yg sekufu sebab tak kahwin secara tangkap muat...kalau org ppuan berhak memilih lelaki yg baik sebagai suami, lelaki juga sejuta kali ganda lebih berhak memilih siapa yg benar2 layak jadi isterinya. Jgn dihalang aku, sebab lagi aku dihalang, lebih tegas, keras, garang dan kasar aku dlm membuat pemilihan!!

Minat x sama, aku takde hal punya...kerjaya x sama pun xde masalah bagi aku..tapi tahap pendidikan dan tingkat hirarki kerjaya tu aku x akan ubah syaratnya walau sedikit pun
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by bijan on Thu May 10, 2012 5:36 am

kerambit75 wrote:Lagi sekali aku ingatkan, aku boleh bertolak ansur dlm banyak perkara kecuali DISIPLIN/PERANGAI dan KUFU...maruah lelaki adalah pada ketegasannya dlm menentukan sapa yg layak jadi jodoh. Bagi aku jodoh sekufu adalah lambang maruah aku sebagai lelaki. Lihat balik sejarah dunia dan fikirkan kenapa banyak pejuang (tolak PKM ye - itu bukan pejuang!) yg sanggup bermandi darah dan enggan tunduk pada penindas/penjajah? Sebabnya selain kebebasan, adalah maruah! Begitu juga lelaki, bukan sedikit yg jadi x popular kerana enggan menggadai prinsip tetapi mereka hidup gembira!

Pantang aku kalau kekurangan akademik atau pekerjaan aku disentuh...sedangkan ada yg aku delete dri hidup aku (tapi ada kenyataan amaran keras yg bertulis serta secara lisan aku bagi sebagai sebab putus hubungan) sebab mentertawakan aku rabun inikan pulak dlm hal yg lebih besar. Sebelum ini berlaku, baik la aku jadi mcm JL Asas Komando yg tegas walaupun ramai org x suka.

Jgn terus melabel org yg tak kahwin atau lambat kahwin sebagai melanggar sunnah..mcm yg kau kata, mencari jodoh x boleh main rembat itu sebab org2 mcm aku susah nak dapat jodoh yg sekufu sebab tak kahwin secara tangkap muat...kalau org ppuan berhak memilih lelaki yg baik sebagai suami, lelaki juga sejuta kali ganda lebih berhak memilih siapa yg benar2 layak jadi isterinya. Jgn dihalang aku, sebab lagi aku dihalang, lebih tegas, keras, garang dan kasar aku dlm membuat pemilihan!!

Minat x sama, aku takde hal punya...kerjaya x sama pun xde masalah bagi aku..tapi tahap pendidikan dan tingkat hirarki kerjaya tu aku x akan ubah syaratnya walau sedikit pun

SETUJU
avatar
bijan
Brig General
Brig General

Malaysia
Mymil
Posts : 3142
Reputation : 71
Join date : 11/10/2010
Location : Dalam Sarang ... Tengok bebird terbang depan tingkap

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by tin on Thu May 10, 2012 5:58 am

bijan, bukan hang dah ada awek ka?
avatar
tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Thu May 10, 2012 6:00 am

Mr. Bijan wrote:
kerambit75 wrote:Lagi sekali aku ingatkan, aku boleh bertolak ansur dlm banyak perkara kecuali DISIPLIN/PERANGAI dan KUFU...maruah lelaki adalah pada ketegasannya dlm menentukan sapa yg layak jadi jodoh. Bagi aku jodoh sekufu adalah lambang maruah aku sebagai lelaki. Lihat balik sejarah dunia dan fikirkan kenapa banyak pejuang (tolak PKM ye - itu bukan pejuang!) yg sanggup bermandi darah dan enggan tunduk pada penindas/penjajah? Sebabnya selain kebebasan, adalah maruah! Begitu juga lelaki, bukan sedikit yg jadi x popular kerana enggan menggadai prinsip tetapi mereka hidup gembira!

Pantang aku kalau kekurangan akademik atau pekerjaan aku disentuh...sedangkan ada yg aku delete dri hidup aku (tapi ada kenyataan amaran keras yg bertulis serta secara lisan aku bagi sebagai sebab putus hubungan) sebab mentertawakan aku rabun inikan pulak dlm hal yg lebih besar. Sebelum ini berlaku, baik la aku jadi mcm JL Asas Komando yg tegas walaupun ramai org x suka.

Jgn terus melabel org yg tak kahwin atau lambat kahwin sebagai melanggar sunnah..mcm yg kau kata, mencari jodoh x boleh main rembat itu sebab org2 mcm aku susah nak dapat jodoh yg sekufu sebab tak kahwin secara tangkap muat...kalau org ppuan berhak memilih lelaki yg baik sebagai suami, lelaki juga sejuta kali ganda lebih berhak memilih siapa yg benar2 layak jadi isterinya. Jgn dihalang aku, sebab lagi aku dihalang, lebih tegas, keras, garang dan kasar aku dlm membuat pemilihan!!

Minat x sama, aku takde hal punya...kerjaya x sama pun xde masalah bagi aku..tapi tahap pendidikan dan tingkat hirarki kerjaya tu aku x akan ubah syaratnya walau sedikit pun

SETUJU

woit bijan.. ko jgn nak enter frame What a Face ekekekeee.. kalu ikutkan laporan dari sumber ELINT yg wa terima, nama ko ni pun mungkin dah tak lama dalam tajuk benang ni k.. huwahahahaaaaa

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Thu May 10, 2012 6:02 am

tin wrote:bijan, bukan hang dah ada awek ka?

yaaa.. betoi betoi

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by bijan on Thu May 10, 2012 6:04 am

aku lama kat sini amik abang kerambit punya ilmu ... banyak benda mau absorb ... nanti kalau jadi kat melaka awek2 aku yang 18 ratus nak join sekali wakakaka
avatar
bijan
Brig General
Brig General

Malaysia
Mymil
Posts : 3142
Reputation : 71
Join date : 11/10/2010
Location : Dalam Sarang ... Tengok bebird terbang depan tingkap

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by tin on Thu May 10, 2012 6:04 am

insya Allah, marc...

awek tu kalo jd dgn bijan, insya Allah mmg panjang jodoh wooo...
avatar
tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by bijan on Thu May 10, 2012 6:07 am

jap den nak draf report recce
avatar
bijan
Brig General
Brig General

Malaysia
Mymil
Posts : 3142
Reputation : 71
Join date : 11/10/2010
Location : Dalam Sarang ... Tengok bebird terbang depan tingkap

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by tin on Thu May 10, 2012 6:09 am

Mr. Bijan wrote:jap den nak draf report recce

fuhhh... terus larikkkk...

malu la tuh.

ingat bijan, Sabda Rasulullah "diam itu tanda setuju/redha" Razz
avatar
tin
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 6841
Reputation : 235
Join date : 06/06/2010
Location : Mymil's village idiot

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum