Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by Laxamana Mon Oct 23, 2017 9:35 am

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171929 messages in 1318 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Page 2 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Tue Apr 24, 2012 7:33 pm

Bukan tak nak kahwin jodoh liat sangat, atau nak cari jodoh guna SIG 552..tala kat jodoh tu sambil kata "kahwin dgn aku atau mati!"

Buleh gitu?

kerambit75
Kehormat MyMil

Posts : 2612
Join date : 07/05/2010

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by yaminz on Wed Apr 25, 2012 2:55 am

kerambit75 wrote:Bukan tak nak kahwin jodoh liat sangat, atau nak cari jodoh guna SIG 552..tala kat jodoh tu sambil kata "kahwin dgn aku atau mati!"

Buleh gitu?

Senang cite bro... Jodoh nie xboleh nak duga, kkdg kita plan nak kawen awal tgk2 kawen lewat... kdg2 kita kawen plan lewat tgk2 kawen cepat...

avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 38

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Wed Apr 25, 2012 4:45 am

yaminz wrote:

Senang cite bro... Jodoh nie xboleh nak duga, kkdg kita plan nak kawen awal tgk2 kawen lewat... kdg2 kita kawen plan lewat tgk2 kawen cepat...


Tapi yg aku sakit hati ni ostad, ada org kata aku memilih. Duduk kat tempat aku tengok! Kalau aku pandang rupa dah lama aku rembat sapa saja hatta bohsia pun buat bini...tapi aku pandang disiplin....sebab aku REJIMENTAL mengalahkan RSM.
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by yaminz on Wed Apr 25, 2012 4:50 am

kerambit75 wrote:
yaminz wrote:

Senang cite bro... Jodoh nie xboleh nak duga, kkdg kita plan nak kawen awal tgk2 kawen lewat... kdg2 kita kawen plan lewat tgk2 kawen cepat...


Tapi yg aku sakit hati ni ostad, ada org kata aku memilih. Duduk kat tempat aku tengok! Kalau aku pandang rupa dah lama aku rembat sapa saja hatta bohsia pun buat bini...tapi aku pandang disiplin....sebab aku REJIMENTAL mengalahkan RSM.

xpe bro, pasti ada jodoh smpi jua... yg ptg sabar...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 38

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Wed Apr 25, 2012 5:41 am

salam, tumpang lalu.. dalam hidup ini jangan kita ego dengan apa yang kita ada. dalam rumah tangga kena ada tolak ansur dan perbincangan dan juga percaya pada pasangan masing-masing.

Masalah utama sesetengah orang adalah EGO dan tidak boleh orang perempuan bersuara menyatakan hak mereka. Bukan memerintah mereka macam orang bawahan dan kuli kepada kita.

Satu jer pesanan saya, Wanita yang kita ingin jadikan isteri bukan HAK MILIK MUTLAK kita yang boleh kita arah ikut kemahuan kita tetapi ianya adalah ANUGERAH ALLAH untuk kita menjadikan lebih sempurna.

p/s: aku ada kak ipar 2 orang yang belum kahwin lagi, sorang pegawai penyelidik unmur 30an, sorang lagi umur 29 tahun kerja sebagai pensyarah kontrak. Adik aku pun masih solo.. hehehe.. tumpang iklan jap
avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Wed Apr 25, 2012 5:42 am

tin wrote:laaa... wa ingat thread nih dah ditelan dek davy jones's locker dah.

camner leh timbul balik nih??? [You must be registered and logged in to see this image.]



nak buat camna bang.. selagi 3 bujang senang yg nama dia disebut2 dlm benang ni tak bertemu jodoh lagik, selagi tu benang ni kan tenggelam timbul

btw.. dengar citer member kita yg sorang ni skrg manyak happy? dah bertemu ngn calon jodoh dia ka kat DSA kot? ekekekekeee

[You must be registered and logged in to see this image.]

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by atreyudevil on Wed Apr 25, 2012 5:43 am

HR adik lelaki ke pompuan? [You must be registered and logged in to see this image.]

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
♫♫ I could lift you up  ♫♫
♫♫ I could show you what you wanna see, And take you where you wanna be ♫♫
♫♫ You could be my luck♫♫
♫♫ Even if the sky is falling down, I know that we'll be safe and sound ♫♫
♫♫ We're safe and sound ♫♫
avatar
atreyudevil
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 9565
Reputation : 602
Join date : 18/04/2010
Location : Kuantan

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/profile.php?id=1000002088986

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by yaminz on Wed Apr 25, 2012 5:45 am

Ape lg abe Tin ngan Jazim, meh la bkenalan ngan abe HR...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 38

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Wed Apr 25, 2012 5:46 am

helangrimba wrote:
p/s: aku ada kak ipar 2 orang yang belum kahwin lagi, sorang pegawai penyelidik unmur 30an, sorang lagi umur 29 tahun kerja sebagai pensyarah kontrak. Adik aku pun masih solo.. hehehe.. tumpang iklan jap

Amaran tuk HR : sarang tebuan usah dijolok.. takut2 boya kan menjelma.. huwahahahahaaa

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Wed Apr 25, 2012 5:47 am

atreyudevil wrote:HR adik lelaki ke pompuan? [You must be registered and logged in to see this image.]

adey.. tak kan laaa dia nak offer adik lelaki dia tuk jaz, tin ngan hang.? aiyoooo

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by yaminz on Wed Apr 25, 2012 5:50 am

marc_zman wrote:
helangrimba wrote:
p/s: aku ada kak ipar 2 orang yang belum kahwin lagi, sorang pegawai penyelidik unmur 30an, sorang lagi umur 29 tahun kerja sebagai pensyarah kontrak. Adik aku pun masih solo.. hehehe.. tumpang iklan jap

Amaran tuk HR : sarang tebuan usah dijolok.. takut2 boya kan menjelma.. huwahahahahaaa

tu dia boya sudah bkata2...



avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 38

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Wed Apr 25, 2012 5:58 am

helangrimba wrote:salam, tumpang lalu.. dalam hidup ini jangan kita ego dengan apa yang kita ada. dalam rumah tangga kena ada tolak ansur dan perbincangan dan juga percaya pada pasangan masing-masing.

Masalah utama sesetengah orang adalah EGO dan tidak boleh orang perempuan bersuara menyatakan hak mereka. Bukan memerintah mereka macam orang bawahan dan kuli kepada kita.

Satu jer pesanan saya, Wanita yang kita ingin jadikan isteri bukan HAK MILIK MUTLAK kita yang boleh kita arah ikut kemahuan kita tetapi ianya adalah ANUGERAH ALLAH untuk kita menjadikan lebih sempurna.

p/s: aku ada kak ipar 2 orang yang belum kahwin lagi, sorang pegawai penyelidik unmur 30an, sorang lagi umur 29 tahun kerja sebagai pensyarah kontrak. Adik aku pun masih solo.. hehehe.. tumpang iklan jap

Masalahnya di sini ialah semasa bertunang ialah aku yg TAK BOLEH BERSUARA seolah-olah yg lelaki bukan aku tapi dua ekor TERTUDUH tu....hanya setelah aku melakukan transformasi 360 darjah dari seorang yg baik dan penyabar kepada seorang yg bengis dan kerap meninggikan suara barulah mereka sedar bila dan dalam keadaan apa mereka boleh bersuara. Kalau mereka selalu mendakwa mereka ada hak untuk bersuara, apakah aku xde hak...atau mereka ini terjangkit dgn penyakit women's liberation dri Barat yg meletakkan kaki isteri di atas kepala suami...kalau itu mereka yg mahu aku juga sudah bersedia dgn khukri yg tajamnya sekali cantas boleh memutuskan kaki!

Kalau nak cerita pasal bertolak ansur nampaknya aku yg selalu ditolak hingga jatuh. Dan kedua-dua tertuduh ini tidak aku masukkan dlm doa aku selepas solat. Tiada kemaafan untuk mereka walaupun pada pagi 1 Syawal!


Last edited by kerambit75 on Wed Apr 25, 2012 6:03 am; edited 1 time in total
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Wed Apr 25, 2012 6:01 am

yaminz wrote:
marc_zman wrote:
helangrimba wrote:
p/s: aku ada kak ipar 2 orang yang belum kahwin lagi, sorang pegawai penyelidik unmur 30an, sorang lagi umur 29 tahun kerja sebagai pensyarah kontrak. Adik aku pun masih solo.. hehehe.. tumpang iklan jap

Amaran tuk HR : sarang tebuan usah dijolok.. takut2 boya kan menjelma.. huwahahahahaaa

tu dia boya sudah bkata2...



[You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.]

wa boya pelampung jer.. lain laaa hang stadz

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by superhornet on Wed Apr 25, 2012 6:05 am

kerambit75 wrote:
helangrimba wrote:salam, tumpang lalu.. dalam hidup ini jangan kita ego dengan apa yang kita ada. dalam rumah tangga kena ada tolak ansur dan perbincangan dan juga percaya pada pasangan masing-masing.

Masalah utama sesetengah orang adalah EGO dan tidak boleh orang perempuan bersuara menyatakan hak mereka. Bukan memerintah mereka macam orang bawahan dan kuli kepada kita.

Satu jer pesanan saya, Wanita yang kita ingin jadikan isteri bukan HAK MILIK MUTLAK kita yang boleh kita arah ikut kemahuan kita tetapi ianya adalah ANUGERAH ALLAH untuk kita menjadikan lebih sempurna.

p/s: aku ada kak ipar 2 orang yang belum kahwin lagi, sorang pegawai penyelidik unmur 30an, sorang lagi umur 29 tahun kerja sebagai pensyarah kontrak. Adik aku pun masih solo.. hehehe.. tumpang iklan jap

Masalahnya di sini ialah semasa bertunang ialah aku yg TAK BOLEH BERSUARA seolah-olah yg lelaki bukan aku tapi dua ekor TERTUDUH tu....hanya setelah aku melakukan transformasi 360 darjah dari seorang yg baik dan penyabar kepada seorang yg bengis dan kerap meninggikan suara barulah mereka sedar bila dan dalam keadaan apa mereka boleh bersuara. Kalau mereka selalu mendakwa mereka ada hak untuk bersuara, apakah aku xde hak...atau mereka ini terjangkit dgn penyakit women's liberation dri Barat yg meletakkan kaki isteri di atas kepala suami...kalau itu mereka yg mahu aku juga sudah bersedia dgn khukri yg tajamnya sekali cantas boleh memutuskan kaki!


Teman kate nak menyokong tu idak ler nak kater menetang pun idak tapi aper yg deme kate tu memang berlaku sehingga kta sendiri terpaksa menjadi seseornag yg bukan seperti diri kita atau yg kita mahu .. adakalanya teman pun berasa hairan sesetengah individu tu berlatar belakang pendidikan agama yg agak baik tetapi ( bukan di tuju pada sesiapa yg masih hidup atau yg telah tiada ) dalam soal ini adakalanya suami atau bakal suami diketepikan seperti tiada membawa aper2 makna .. ini hanyalah sekadar pendapat peribadi ..
avatar
superhornet
Lt Colonel
Lt Colonel

Malaysia
Mymil
Posts : 1847
Reputation : 86
Join date : 28/04/2010
Location : Malaysia bumi bertuah

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Wed Apr 25, 2012 6:10 am

Kalau mengembalikan maruah itu beerti kita mesti menggunakan benet, maka lakukan! - Jeneral Hideki Tojo
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Wed Apr 25, 2012 6:27 am

kerambit75 wrote:
Masalahnya di sini ialah semasa bertunang ialah aku yg TAK BOLEH BERSUARA seolah-olah yg lelaki bukan aku tapi dua ekor TERTUDUH tu....hanya setelah aku melakukan transformasi 360 darjah dari seorang yg baik dan penyabar kepada seorang yg bengis dan kerap meninggikan suara barulah mereka sedar bila dan dalam keadaan apa mereka boleh bersuara. Kalau mereka selalu mendakwa mereka ada hak untuk bersuara, apakah aku xde hak...atau mereka ini terjangkit dgn penyakit women's liberation dri Barat yg meletakkan kaki isteri di atas kepala suami...kalau itu mereka yg mahu aku juga sudah bersedia dgn khukri yg tajamnya sekali cantas boleh memutuskan kaki!

Kalau nak cerita pasal bertolak ansur nampaknya aku yg selalu ditolak hingga jatuh. Dan kedua-dua tertuduh ini tidak aku masukkan dlm doa aku selepas solat. Tiada kemaafan untuk mereka walaupun pada pagi 1 Syawal!

Kalu xboleh bersuara langsung memang xbetul la. Sebab suami/lelaki tetap nakhoda dan ketua dalam keluarga, isteri/perempuan membantu suami dalam dengan memberi pandangan dan teguran sekiranya ada kekurangan. Keputusan akhir tetap adalah dikeputusan lelaki.

Bagi aku semua perasaan kena jaga, baik dari diri sendiri, dan juga isteri kita. kerana dua-dua itu manusia yang mempunyai hati dan perasaan. soal berbincang bertolak ansur itu kena lihat bro, bukan bermaksud bertolak ansur itu adalah mengikut semua apa yang dia cakap. Sebagai contoh, ada masa kita luangkan kepada kemahuan isteri kita dan ada masa dia kena luangkan masa untuk kemahuan kita.

Dalam Islam sendiri ada menyentuh perkara-perkara berkenaan hak seorang perempuan/isteri dan juga hak suami/lelaki. so rujuk la al-quran dan sunnah. pasti berjaya. Contohi Rasulullah dalam cara mendidik isteri, insyallah pasti berkat.

avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Wed Apr 25, 2012 6:28 am

atreyudevil wrote:HR adik lelaki ke pompuan? [You must be registered and logged in to see this image.]

adik aku perempuan la, berkhidmat di Kedutaan Besar Republik Indonesia.
avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by atreyudevil on Wed Apr 25, 2012 6:32 am

hai abang HR! [You must be registered and logged in to see this image.]

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
♫♫ I could lift you up  ♫♫
♫♫ I could show you what you wanna see, And take you where you wanna be ♫♫
♫♫ You could be my luck♫♫
♫♫ Even if the sky is falling down, I know that we'll be safe and sound ♫♫
♫♫ We're safe and sound ♫♫
avatar
atreyudevil
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 9565
Reputation : 602
Join date : 18/04/2010
Location : Kuantan

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/profile.php?id=1000002088986

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Wed Apr 25, 2012 6:34 am

Satu lagi nak tambah, fikirkan mengapa Rasulullah pernah berkata selepas Allah dan Rasul siapakah yang perlu ditaati, maka sabda Rasulullah SAW taatilah ibu mu sebanyak 3 kali selepas itu baru bapa mu.

So fikirkan mengapa Rasulullah muliakan ibu kita yang merupakan seorang perempuan sedangkan kita tahu Hawa diciptakan selepas Nabi Adam A.S dicipta.

Perempuan dan Lelaki saling memerlukan satu sama lain, saling bergantungan antara satu sama lain. Sikap Berdikari secara 100% adalah satu penyebab keruntuhan rumahtangga kerana ada perasaan dalam diri yang mana aku mampu hidup tanpa lelaki/perempuan.
avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by helangrimba on Wed Apr 25, 2012 6:39 am

marc_zman wrote:
helangrimba wrote:
p/s: aku ada kak ipar 2 orang yang belum kahwin lagi, sorang pegawai penyelidik unmur 30an, sorang lagi umur 29 tahun kerja sebagai pensyarah kontrak. Adik aku pun masih solo.. hehehe.. tumpang iklan jap

Amaran tuk HR : sarang tebuan usah dijolok.. takut2 boya kan menjelma.. huwahahahahaaa

bagi aku, sesiapa pun nak berkahwin dengan adik aku atau kak2 ipar aku xde masalah, yang penting diorang tahu macam mana nak dapatkan hati diorang la.

Tips: kak ipar aku yang kerja pensyarah 2, syarat dia mudah tetapi sukar dilakukan. Nak berkawan atau bercinta, sila jumpa abah dia dulu aka bapak mertua aku la
avatar
helangrimba
Lieutenant
Lieutenant

Malaysia
Mymil
Posts : 631
Reputation : 96
Join date : 27/09/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

http://bertiwi.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Wed Apr 25, 2012 6:42 am

atreyudevil wrote:hai abang HR! [You must be registered and logged in to see this image.]

apsal wa rasa cam dak abu ngurat si HR plak & bukan adik dia.??? [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.]

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Wed Apr 25, 2012 6:44 am

helangrimba wrote:Tips: kak ipar aku yang kerja pensyarah 2, syarat dia mudah tetapi sukar dilakukan. Nak berkawan atau bercinta, sila jumpa abah dia dulu aka bapak mertua aku la

cam syarat wifey wa dulu.. & dgn selamba nyer wa pi jumpa.. ekekekekeee

haaa.. dak abu.. hang ada brani ka mau jumpa bakal pak mertua???

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by yaminz on Wed Apr 25, 2012 6:44 am

marc_zman wrote:
atreyudevil wrote:hai abang HR! [You must be registered and logged in to see this image.]

apsal wa rasa cam dak abu ngurat si HR plak & bukan adik dia.??? [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.]

tu la pasal, dak abu nei buang tbiat k?
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 38

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by kerambit75 on Wed Apr 25, 2012 6:45 am

Ppuan yg dari awal membenci bakal ibu mertuanya boleh ke dibimbing? Begitu juga ppuan yg tak suka bakal suaminya membuatkan rumah tempat kedua ibu-bapanya berteduh sebab bapa bakal suaminya tak mampu buat rumah sendiri? Apakah bertegas dalam mencari jodoh pun boleh dianggap ego?

Aku bukan melarang bekas2 bakal isteri aku itu bersolat, menutup aurat atau taat mak bapak masing2, atau perlu merujuk kepada aku dalam segala hal..aku hanya minta mereka menghormati hak aku untuk menentukan hidup aku sendiri...aku juga yg salah?
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by marc_zman on Wed Apr 25, 2012 6:49 am

yaminz wrote:
marc_zman wrote:
atreyudevil wrote:hai abang HR! [You must be registered and logged in to see this image.]

apsal wa rasa cam dak abu ngurat si HR plak & bukan adik dia.??? [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.]

tu la pasal, dak abu nei buang tbiat k? [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.]

mungkin dia baru jer dikiciwakan oleh chikaros2 DSA aritu.. sama ada dari turki, korea mahupun rusia.. tu yg dia cam buang tebiat tu.. ekekekeee

--------------------my siggy below--------------------

Y.A.I.M.! Y.A.I.M.!! Y.A.I.M.!!!

Lautan luas.. Banjaran gunung.. Rezeki nan melimpah
Bawah langitNya kami bernaung.. Rasa kasih tercurah
Tahan airku bumi bertuah.. Tiada bandingannya
Rela bersatu ganding tenaga.. Mendaulatkan tenaga

Dengan sepenuh keazaman.. Semangatmu nan waja
Keranamu rela berkorban.. Engkaulah pertiwi yang tercinta
Darah Satria.. Darah Satria
Berkobar di dada

Tinggalkan ibu tinggalkan ayah... serta sanak saudara
Membuktikan kesetiaan kita.. Pada bumi Malaysia
Darah Satria.. Darah Satria


avatar
marc_zman
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
R.I.P
Posts : 16318
Reputation : 611
Join date : 08/06/2010
Location : di atas tanah bekas hutan, paya dan ladang kelapa sawit.. tak tau laaa ntah sapa2 pernah kena tanam kat sini dulu.. kalu ada laa

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by atreyudevil on Wed Apr 25, 2012 6:50 am

marc_zman wrote:
helangrimba wrote:Tips: kak ipar aku yang kerja pensyarah 2, syarat dia mudah tetapi sukar dilakukan. Nak berkawan atau bercinta, sila jumpa abah dia dulu aka bapak mertua aku la

cam syarat wifey wa dulu.. & dgn selamba nyer wa pi jumpa.. ekekekekeee

haaa.. dak abu.. hang ada brani ka mau jumpa bakal pak mertua???

hehe tu pasal kne buat baik ngan HR dlu maaa~

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
♫♫ I could lift you up  ♫♫
♫♫ I could show you what you wanna see, And take you where you wanna be ♫♫
♫♫ You could be my luck♫♫
♫♫ Even if the sky is falling down, I know that we'll be safe and sound ♫♫
♫♫ We're safe and sound ♫♫
avatar
atreyudevil
ADMIN
ADMIN

Malaysia
Mymil
Posts : 9565
Reputation : 602
Join date : 18/04/2010
Location : Kuantan

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/profile.php?id=1000002088986

Back to top Go down

Re: Sembang MyMil - Pencarian Jodoh Atre, Tin, Bijan dan Jazim...V3

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum