Malaysia's Military, Police and Security Agencies
Welcome to the battlefield, soldier!

MyMil adalah bod perbincangan berkenaan ketenteraan, agensi2 penguatkuasaan yang ada di Malaysia dan juga di serata dunia. Daftar sekarang untuk menikmati paparan perbincangan berinformasi sambil bersantai. Ahli2 yg baru akan digugurkan daripada senarai sekiranya tidak aktif dalam masa yg terdekat. Berforumlah dengan berhemah.

Terima kasih.


Admin dan moderator MyMil

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by Mymil, nor is Mymil responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, Mymil does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. Mymil reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. Mymil also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Log in

I forgot my password

Latest topics
» Sembang Medan Selera Pak Jebat V44
by atreyudevil Sun Feb 05, 2017 6:23 pm

» PAINTBALL - Come get some...
by pisang Tue Dec 13, 2016 8:53 am

» Baru balik
by pisang Mon Dec 12, 2016 12:47 pm

» Jaket camo
by atreyudevil Fri Jul 15, 2016 11:17 am

» Nusantara Total War: Portuguese Invasion
by Adib Mon Feb 22, 2016 2:57 pm

» Rekrut baru disini
by kapokbesi Thu Feb 11, 2016 11:32 am

» Keretapi Tanah Melayu Berhad
by zacky.uesoff Thu Feb 04, 2016 6:00 pm

» ALL ABOUT HAM RADIO (AMATEUR RADIO STATION)
by kapokbesi Mon Nov 16, 2015 7:42 am

» Gathering MyMil 2015
by yaminz Tue Aug 11, 2015 4:15 am

» Diari MYMIL
by edayu Mon Apr 27, 2015 7:08 am

» Hari Polis ke-208
by venez Mon Apr 06, 2015 12:14 pm

» BACKPACKING
by venez Tue Mar 31, 2015 12:11 pm

» Rekrut 2015
by atreyudevil Sun Mar 29, 2015 3:34 pm

» Sejarah Pangkalan-Pangkalan Udara TUDM
by venez Tue Mar 24, 2015 6:02 am

» MyMil useful website lists
by atreyudevil Sat Jan 24, 2015 6:17 pm

» WIP - Work In Progress
by yaminz Fri Dec 26, 2014 7:06 am

» Model Collections
by yaminz Fri Dec 26, 2014 6:58 am

» Rekrut October & November 2014
by atreyudevil Sat Dec 20, 2014 2:07 am

» Bola Cafe: MALAYSIA!
by HangPC2 Sun Dec 14, 2014 7:35 am

» Hot Chick in Uniform
by yaminz Wed Dec 10, 2014 11:52 am

Statistics
We have 510 registered users
The newest registered user is Adib

Our users have posted a total of 171906 messages in 1316 subjects
MyMil at Facebook
Like/Tweet/+1

REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

View previous topic View next topic Go down

REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by Steven 12 on Mon Apr 23, 2012 10:29 am

[You must be registered and logged in to see this image.]


David terbit dokumentari papar realiti golongan sering undang kontroversi

..... dia mengaku mula berasa lega apabila perkataan berkenaan tidak lagi dipandang serong, malah sudah pun digunakan untuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Rempit United.

Pertubuhan yang sudah mencapai angka keahlian seramai 200,000 orang, daripada persatuan dan kelab bermotor membabitkan golongan berusia antara 16 hingga 30 tahun itu juga menerima sokongan tidak berbelah produser daripada syarikat Metrowealth Pictures terbabit.

“Saya melihat penubuhan NGO seperti ini mampu untuk mengubah persepsi negatif masyarakat terhadap golongan rempit. Dulu, sebelum saya menerbitkan filem Remp-It, semua orang tidak peduli apa itu rempit sehinggalah ia dilahirkan dan mengundang kontroversi.


Rempit United yang baru ditubuhkan dibawah skop Kementerian Dalam Negeri itu membawa objektif untuk membantu remaja-remaja yang terbabit dalam aktiviti pemotoran supaya dapat menyemai kembali nilai-nilai positif dan menjauhkan mereka daripada terjebak dengan aktiviti jenayah.

YB2 sekelian, Jom bincangkan pro dan kons nya....
avatar
Steven 12
Captain
Captain

Malaysia
Posts : 711
Reputation : 161
Join date : 19/11/2011
Location : Between the bluesky & planet earth

Back to top Go down

Re: REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by mumuchi on Mon Apr 23, 2012 10:33 am

apa beza dengan kelab2 rempit parti/NGO ditubuhkan sebelum ni?

--------------------my siggy below--------------------

[You must be registered and logged in to see this image.]




Leaders look at the present, Great Leaders look at the past, present and the future!

Spoiler:


[You must be registered and logged in to see this link.]


avatar
mumuchi
GLOBAL MODERATOR
GLOBAL MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 19546
Reputation : 525
Join date : 05/06/2010
Location : Dulu Tempat Lumba Kuda

Back to top Go down

Re: REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by Steven 12 on Mon Apr 23, 2012 11:05 am

tu la pasai .... skrg ni aktibiti merempit ni dah meluas sgt, dh mcm tak jadik kesalahan..
avatar
Steven 12
Captain
Captain

Malaysia
Posts : 711
Reputation : 161
Join date : 19/11/2011
Location : Between the bluesky & planet earth

Back to top Go down

Re: REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by alphawolf on Mon Apr 23, 2012 11:25 am

Kononnya penaja kata nak bezakan antara rempit dengan samseng jalanan

--------------------my siggy below--------------------

"Look, you stupid b*****d, you've got no arms left"
"Yes I have!"
"LOOK!"
"It's just a flesh wound"
avatar
alphawolf
MODERATOR
MODERATOR

Malaysia
Mymil
Posts : 1457
Reputation : 196
Join date : 18/10/2010
Location : "Sitting Elephant"

Back to top Go down

Re: REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by Steven 12 on Mon Apr 23, 2012 11:36 am

aku sebenarnya takut... gejala ini dah menjadi kebanggaan anak2 muda kita terutama bangsa melayu.. tahun 80an dulu anak2 cina lalu timbul perkataan "Kapcai".. la ni anak2 cina semua main kereta aja...

aku tengok dimana2 ada jer kegiatan merempit ni.. baik kampung atau bandar, seluruh pelusuk negara... walaupun dah byk kempen2 keselamatan dengan berbagai NGO sebelum ni, hasilnya sama jer.. ramai lg yang menunggang macam tak sayang nyawa...
avatar
Steven 12
Captain
Captain

Malaysia
Posts : 711
Reputation : 161
Join date : 19/11/2011
Location : Between the bluesky & planet earth

Back to top Go down

Re: REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by standupper on Mon Apr 23, 2012 3:00 pm

Mulakan nasihat keluarga terdekat... kalau tak jalan lempang laju-laju.. kita nak bagi dia peluang untuk hidup.. bukannya terpaksa tanam dalam tanah.. kalau tanam terus takpe, sedekah alfatihah.. kalau dah merana badan sampai tua??? takdenya motor tuh nak pegi jaga dia.
avatar
standupper
Kehormat MyMil

Mymil
Posts : 3271
Reputation : 630
Join date : 04/05/2010

Back to top Go down

Re: REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by powerw00t on Tue Apr 24, 2012 8:00 am

999, ni budak2 rempit dia punya kurang ajar mmg tahap tertinggi... kalo sendiri mati takpe le, ni mengakibatkan kecederaan parah pada orang lain pulak.

mmg patutlah sangat kalau kena terajang ke apa, nasihat ke hapa mmg tak boleh nak bentuk lagi dah. Ujudkan kan satu sessi khas mat2 rempit yg dah dicekup ni kat PLKN, atau hantar ke kem komando sungai udang utk 3 bulan kursus intensif kesedaran minda. baru taw!
avatar
powerw00t
Major General
Major General

Malaysia
Mymil
Posts : 7424
Reputation : 360
Join date : 18/04/2010
Location : Kuala Sg Baru, Melaka

Back to top Go down

Re: REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by yaminz on Tue Apr 24, 2012 8:25 am

alphawolf wrote:Kononnya penaja kata nak bezakan antara rempit dengan samseng jalanan

Musti penaja nie rempit...
avatar
yaminz
MODERATOR
MODERATOR

Mymil
Posts : 13517
Reputation : 378
Join date : 23/04/2010
Age : 37

Back to top Go down

Re: REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by kerambit75 on Tue Apr 24, 2012 8:27 am

Rempit paling best adalah atas geladak kapal pengangkut pesawat camni

[You must be registered and logged in to see this image.]

motor dilancarkan guna catapult...so rempiteers sekalian ada berani?
avatar
kerambit75
Kehormat MyMil

Malaysia
Mymil
Posts : 2612
Reputation : 83
Join date : 07/05/2010
Age : 42
Location : Ipoh

Back to top Go down

Re: REMPIT UNITED - apo ko bondo ???

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum